kristianstenerud Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg hadde problem med pc'en til å installere windows på min pc. Derfor tok jeg min harddisk opp til faren min sin pc, og installert windows på min harddisk via hans pc. Da jeg tok bort harddisken min, og startet faderen sin harddisk igjen kom det opp to oppstarts alternative windowser, win xp pro begge. Hva kan jeg gjøre for å få vekk min? Noen som forstår? Lenke til kommentar
spez Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg hadde problem med pc'en til å installere windows på min pc. Derfor tok jeg min harddisk opp til faren min sin pc, og installert windows på min harddisk via hans pc. Da jeg tok bort harddisken min, og startet faderen sin harddisk igjen kom det opp to oppstarts alternative windowser, win xp pro begge. Hva kan jeg gjøre for å få vekk min? Noen som forstår? Windows har naturlig nok lagt til den nye XP installasjonen i boot.ini på c:. Den kan redigeres bort ved å fjerne linjen i boot.ini. Men isteden for å rote deg frem til filen kan du starte msconfig via kjør på startmenyen. Så går du inn på arkfanen BOOT.INI. Så trykker du på knappen, "Check all boot paths". Da vil den forhåpentligvis finne den ugyldige XP installasjonen og fjerne denne. Trykk apply go ok og restart maskinen.. voila. OBS! Ikke rør ting i msconfig du ikke vet hva er Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Eller gå inn i kontrollpanel>system>avansert>oppstart og gjenoppretting>innstillinger. Der velger du det riktige OS'et og fjerner haken ved "tiden operativsystemlisten skal vises" Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Ja, dette var vanvittig vanskelig å forklare gitt, og hadde mye i denne kategorien å gjøre..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg