Gjest Marius B. Jørgenrud Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Både privat- og bedriftskunder rammet av feil.Ice nede for telling Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 VOLTE or die! Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg tror Ice skal få modnes i et par år til med egen infrastruktur før jeg vurderer dem igjen. Det er rett og slett for mye små og større issues med selskapets tjenester og dets underliggende systemer per dags dato. 1 Lenke til kommentar
ahelg Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg tror Ice skal få modnes i et par år til med egen infrastruktur før jeg vurderer dem igjen. Det er rett og slett for mye små og større issues med selskapets tjenester og dets underliggende systemer per dags dato. Å? Har vært kunde en liten stund nå, men dette er egentlig det første problemet jeg har hørt om så langt. Hvilken andre problemer har de hatt? 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Det startet da jeg skulle portere til Ice, fikk ikke portert nr mitt til dem pga. teknisk feil, så var det fakturering som ble feil et par ganger, dekning som surret, roaming var en issue med at tlf ikke fikk koblet seg opp til svenske nett. Siste er viktig for meg da jeg er ofte på andre siden av grensa. Og så var det endel andre mindre bugs jeg ikke husker per nå. Kundeservicen er dog fremdragende, selv om den er outsourcet til Transcom i Fredrikstad. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Fortsatt nede. Skummelt lenge, mener jeg. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Jeg tror Ice skal få modnes i et par år til med egen infrastruktur før jeg vurderer dem igjen. Det er rett og slett for mye små og større issues med selskapets tjenester og dets underliggende systemer per dags dato. Tja, synes det har vært mye trøbbel hos henholdsvis Telenor og Telia også. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Alle har nedetid fra og til, ingen kan garantere 100% oppetid. Det er ikke det jeg bryr meg så mye om. Det jeg fokuserer på, er hvilke problemer som oppstår og om feilen kan gjenoppstå fordi noen grøthuer har valgt en enkel fiks fremfor å løse problemer. Et annet fokusområde er på hvilke nivåer feilene er. La oss ta Ice som et eksempel nå: De gjennomførte en planlagt service i sine systemer og alt gikk i stå. Hvor er den medarbeideren som skal godkjenne at servicen har blitt testet tilstrekkelig før den blir rullet ut? Jeg trodde det burde være et krav å teste ut sånt i sandkassemodus før alt kjøres ut. Et annet skrekkeksempel er Chilimobil, som halter avgårde med feilende systemer og knapt fungerende produkter og tjenester. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Nettsiden er fortsatt nede. Det må vel være ny rekord. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Ice varsler at IT jobber for å løse problemene på facebook siden sin. Siste oppdatering for en time siden. Er det sånn at man kan portere til et annet selskap i løpet av dagen, om forholdene ligger til rette for det? Da tenker jeg på portering til f.eks Telenor, Telia, Talkmore og Onecall der man kan hente simkort i butikk? Nå gjelder ikke dette for meg, da jeg er kunde hos et annet selskap, men spør for informasjonens del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 De er fortsatt nede. Ikke bra. Får dere ringt og surfet? Lenke til kommentar
MKap Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 De er fortsatt nede. Ikke bra. Får dere ringt og surfet? Data fungerer fint i alle fall. Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 De er fortsatt nede. Ikke bra. Får dere ringt og surfet? Har ikke hatt noe problemer i hele dag jeg, er det kun nettsiden som sliter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Ice varsler at IT jobber for å løse problemene på facebook siden sin. Siste oppdatering for en time siden. Er det sånn at man kan portere til et annet selskap i løpet av dagen, om forholdene ligger til rette for det? Da tenker jeg på portering til f.eks Telenor, Telia, Talkmore og Onecall der man kan hente simkort i butikk? Nå gjelder ikke dette for meg, da jeg er kunde hos et annet selskap, men spør for informasjonens del. Da jeg jobbet med dette for en del år siden var det noe som het "nød portering" dette kunne bli gjort på 4 timer. Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 26. august 2017 Del Skrevet 26. august 2017 Tom, problem med telefon gjaldt vel bare utland i noen få timer? Etter det har det vel bare vært andre tjenester som web osv som har vært nede. Ser ut til å fortsatt være mye nede, litt crazy, men hadde det vært telefon / data som hadde problem så lenge ville vel allerede Ice måtte pakke sammen. Lenke til kommentar
mrpatek Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Virker som de ikke har helt kontroll for tiden. I lengre tid har en del ICE kunder hatt problemer med utenlands roaming. Nå skal noen titalls tusen Hello kunder porteres til ICE..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Skrekkscenariet er hvis ICE overtar Chilimobil. Fra asken til ilden... Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 ICE er fortsatt ikke på banen med MMS som funker.... Chess funker hver gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå