Gå til innhold

NGT: Bør jeg sette en ruter innenfor bridge mode boks eller bruke boksen som ruter?

Anbefalte innlegg

Jeg har et nettverk inn til huset som skal deles i flere. Først en deling mellom min del av huset og utleiedelen, der utleiedelen skal være uavhengig av min server. Til delingen vil jeg enten bruke en ruter (de trådløse er jo billige brukt, kanskje en Asus N66, eller noe sånt) som tar imot nett fra NGT-boksen og så har port forwarding av alt til min egen brannmur, men også gir vanlig Internettilgang til utleiedelen (der det står en trådløs Belkin-ruter), så den får sitt eget nettverk.

Bak min virtualiserte brannmur ligger det et lag til med ytre nett, for en virtualisert FTP-maskin og litt sånt, og så går nettet til den fysiske serveren som de virtualiserte kjører på.

Problemet er at jeg på en eller annen måte må kunne sørge for at enkelte nettadresser fra utleiedelens nett (type www.automatiseringovenpå.no)blir sendt til denne serveren, og ikke går ut. Altså at DNS-en i ruteren sender de andressene til 10.0.0.10 istedenfor ut på Internett. Går det an på noen måte med de nyeste Inteno-boksene til NGT, eller er jeg nødt til å bruke en annen ruter og kjøre NGT-boksen bridged? Og vil i så fall de fleste litt mer avanserte rutere støtte denne funksjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...