Castlemore Skrevet 24. august 2017 Rapporter Del Skrevet 24. august 2017 Hei! Etter Apples annonsering av offisiell støtte for eksterne grafikk-løsninger i Mac OS High Sierra er jeg svært nysgjerrig på om noen på forumet har hatt anledning til å teste dette, eller eventuelt vet hvor mye Apples eGPU-"kit" koster som norsk utvikler. Jeg sikter da til de som benytter Thunderbolt 3-tilkobling. Håper noen har erfaringer å dele Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. august 2017 Rapporter Del Skrevet 25. august 2017 Ifølge Apples developer-sider koster det $ 599,-, og så kommer mva i tillegg. Så drøyt 6000 kroner med moms og frakt, antar jeg. Alle delene fåes kjøpt andre steder, men levert til Norge med moms blir det neppe billigere... Geir Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2018 Jeg håper det er ok å bruke tråden da tittel passer med mitt spm. Er det noen som kan si noe om å koble til eGPU på en iMac fra 2014 som kun har thunderbolt 1? Vil det være noe poeng i det hele tatt, eller er flaskehalsen i TB1-protokollen for stor? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2018 Min forståelse er at de kjappeste kortene det er "vits i å bruke" på TB1 er type 580/1060. Og de må brukes med en ekstern monitor, hvis ikke må jo halve båndbredden brukes på å føre signalet tilbake igjen. (Det kunne man sluppet om iMac hadde en egen inngang til den interne skjermen.) Så om det er verd pengene det koster (framfor for eksempel å selge den gamle og kjøpe en nyere iMac) blir en vurderingssak. Den største utfordringen er nok å få det hele til å virke. Ta en kikk på egpu.io, der er det mange tips og et forum. Geir Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 24. januar 2018 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2018 Er det en 21.5" eller 27" du har Anterialis? Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 15. februar 2018 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2018 27 tommer fra 2014 skal vel ha Thunderbolt 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå