Gå til innhold

Jobbe frivillig/Gratis noen timer

Anbefalte innlegg

Jeg er uføretrygdet, men har vært med å starte å drifte en kantine som snart åpner! Dette er innenfor sosialt entreprenørskap, og vi er registrert i frivillighetsregistetet. pga helse vil jeg ikke kunne klare å jobbe mer enn maks 50 prosentstilling, men økonomisk pga uføretrygden min vil jeg bare kunne ta ut lønn for 5 timer i uken for ikke å få redusert uføretrygd! I starten vil jeg gjerne jobbe mer enn 5 timer i uka, og da frivillig uten lønn! Men har man lov til det, og ta ut lønn noen timer og samtidig jobbe noen timer gratis på samme arbeidssted? 5 timer blir litt lite å jobbe, og jeg jobber mer enn gjerne noen ekstra timer gratis der! Har jo tross alt vært med og starte dette og vil jo få det opp og stå! Ellers har vi jobbet et par hundre timer gratis nå med oppussing på dugnad og masse papirarbeid noen måneder, vi har også regnskapsbyrå i ryggen! Men håper noen kan gi meg svar, når vi kan ta ut lønn, kan jeg da jobbe gratis noen timer i uken utenom de 5 timene jeg vil ta ut lønn for?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...