Gå til innhold

hjelp med olympus E-1

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg sitter å sikler på et olympus E-1 kamera. Kommer mest sannsynlig til å kjøpe det ganske så snart. Men det som bekymrer meg litt er at det ikke er en innebygd blitz. Vil dette ha masse å si? Om jeg skule ha kjøpt en, hvor masse må jeg ut med?. Er ikke interessert i å bruke masse på en skikkelig "kembo" blitz om dere skjønner. Er det fullt mulig å skaffe seg en dugelig blitz for en billig penge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det står vel generelt veldig lite om blitz på den sida. Noen som har noen forslag på hva jeg skal velge, når jeg ønsker en liten hendig en, som jeg kan ta med meg når jeg foreksemple skal på konsert.?

edit: et annet spørsmål og. Hvilket minnekort vil dere anbefale?. Jeg føler at jeg trenger et på minimum 512 mb.... kanskje to av disse. Er det noe å spare på å kjøpe et på 1g?

Endret av Twice
Lenke til kommentar
ja, det står vel generelt veldig lite om blitz på den sida. Noen som har noen forslag på hva jeg skal velge, når jeg ønsker en liten hendig en, som jeg kan ta med meg når jeg foreksemple skal på konsert.?

edit: et annet spørsmål og. Hvilket minnekort vil dere anbefale?. Jeg føler at jeg trenger et på minimum 512 mb.... kanskje to av disse. Er det noe å spare på å kjøpe et på 1g?

FL-50 er antakelig det du trenger, selv om den er litt svær.

http://www.olympus-pro.com/eu/ng/product/f...stems/fl50.html

Tror ikke det er særlig stor prisforskjell på 2*512MB og 1GB. Kanskje det er lurere å ha 2*512MB, så du har et ekstra dersom kortet går i stykker, eller om du f.eks. mister det ene...(surt å miste 1GB med bilder på én gang!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...