Rooker Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Hei folkens, er det noen som "virkelig" vet den "normale" arbeidstempen på en XP1700+. Har en kobber kjøler fra Titan og tempen på min cpu ligger på 46-47 grader.Dette er tempen når PC-en bare står stille. Har et MSI K7T266Pro2 HK med Apacer DDR PC266 CL2 minne. Over til Problemet. Driver mye med koding til MPEG2 filmer (les SVCD). Denne PC-en står på hele døgnet. Dvs den får 1 times hvile hver 8-9 time. CPU forbruk er da 100% under disse 8-9 timene. Problemet er at jeg har klart å "slite" ut 2 stk XP1700 cpuer på under 2 mnd. Temp måleren viser etterhvert opp i 58-59 grader, dette er det høyeste den har vist før den har krasjet. Men etter min mening så er ikke dette noen temperatur å sutre etter. Dette burde fungere fint. Har en annen PC med samme CPU og HK til kontor PC. Denne står på døgnet rundt og viser aldri mer enn 45-46 grader med samme vifte. Er det noen som har noen formening om det er sundt å la CPUen gå på 100% over så lang tid, eller er eneste løsningen og henge seg på den hysteriske kjølekarusellen. Er det flere som sliter med samme sak? Lenke til kommentar
Cool Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg tror du blir nødt til og skaffe deg en bedre prosessor-vifte eller noen kabinett-vifter, det hjelper mye på tempen. Jeg har en XP1700 også, og den er aldri over 50 grader, jeg har Taisol CGK760 og 3 kabinett-vifter. Jeg synes huske att maks temp på XP prosessorer er ca 70 grader før den går til h******. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Det er litt vanskelig og si fordi det er mange ting som spiller inn. Jeg har en standard coolermaster med Artic Silver II på min XP1600+ og den ligger på 45 grader på full guffe. Jeg har ikke noe serlig stasj i PC-en som varmer og påvirker cpuen. AMD sier at cpuen ike vil gå en vis plass før den kommer over 90 grader. Har du under 60 grader så burde det holde. Ser du på testen på hardware.no der de testa dual MP løsningen. disse prosessoren hadde en temp på 70 grader og var dønn stabilet. Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg synes huske att maks temp på XP prosessorer er ca 70 grader før den går til h******. det er nok feil prosessorene skal klare 100 grader det er standard satt av amd, hørt om folk som har hatt over 120 grader. Uansett når man passerer 60 grader begynner problemer med stabilitet. _________________ athlon xp1800+@2000+ epox kha8+ 512mb msi geforce 2gts c200@242 m333@402 win xp pro magnum 462 vannblokk [ Denne Melding var redigert av: Jaketten på 2002-03-01 13:13 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå