torest Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Men først kommer fjernstyrte anlegg uten daglig tilsyn.De utvikler oppdrettsanlegg som klarer seg uten mennesker Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 (endret) For ikke lenge siden leste jeg en artikkel her i TU om en såkalt "forståsegpåer" som hevdet at robotisering ikke vil gå ut over arbeidsplasser.Hvis vi ikke allerede nå begynner å ta høyde for at arbeidsplasser vil effektiviseres bort, vil vi gå en smell. Endret 25. august 2017 av Xantippe 1 Lenke til kommentar
morten7 Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 4-antenner under vann og mye regnekraft. Var det førte jeg tenkte på før jeg kom så langt i artikkelen. Antar det er GPS-klokke hentet fra overflaten, også modulert til en annen frekvens som tas imot av det som skal posisjoneres under vann, for så å triangulere etter samme prinsipp. Til dette trengs det 4 antenner (eller satellitter for GPS). Her er selvsagt FGPA en viktig brikke (som har falt i kost), med utstrakt brukt av GNUradio under prototyping vil jeg anta. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 Hvem spiser oppdrettsfisk uansett? Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. august 2017 Del Skrevet 27. august 2017 (endret) Hvem spiser oppdrettsfisk uansett? Delvis enig, har blitt mye skremt av disse giftstoffene og antibiotikaen de gir fisken via pellets. Og jeg tenker at kontrollmyndigheter er ganske "lax" ^^ med kontroller, siden Norge tjener så forbasket mye penger på laksen. Men kan det være så farlig da? På én side sier forskningsinstitutt at "verdiene er innenfor anbefalte grenseverdier, så oppdrettsfisk er helt trygt å spise". Så kommer det nyhetsartikler med forskere som sier at "gravide mødre ikke burde spise oppdrettsfisk mér enn 1 gang per uke". Dét høres jo ikke særlig betryggende ut! Så hører man igjen at "fordélene oppveier for ulempene", altså man får i seg så mye positiv næring at giftstoffene "ikke betyr noe". Så hva skal man tro... Men angående artikkelen, og hvis de klarer å få til "ren" oppdrettsfisk, så er det bare supert. Så kan vi fokusére på viktigere ting, som forskning og vitenskap. Vi kan få inn borgerlønn også, så alle kan bare feste, ha det moro og utvikle oss. Hva er galt med å slippe blodslitet hver eneste dag? VIL vi være slaver? Har aldri forstått det der. Endret 28. august 2017 av Taurean 1 Lenke til kommentar
ism_InnleggNO Skrevet 28. august 2017 Del Skrevet 28. august 2017 Hvem spiser oppdrettsfisk uansett? (…) Så hører man igjen at "fordélene oppveier for ulempene", altså man får i seg så mye positiv næring at giftstoffene "ikke betyr noe". Så hva skal man tro... Ja hva skal man tro? Når man ser på hvor ivrig oppdrettsnæringen er etter å begrave og underslå kritisk forskning begynner jeg å lure. Jeg har mistet all tiltro til norsk oppdrettsnæring og vil helst ikke røre en oppdrettsfisk - annet enn å ta livet av den. https://morgenbladet.no/aktuelt/2017/06/de-forbannede-lakseforskerne 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Flott. Alt som sparer arbeid ( slitsomt arbeide ) er bra. Det har menneskeheten sett fram til i hele vår historie. Det vil alltid være aktiviteter som er interessante å arbeide med, frivillig eller betalt. Uansett er det resultatet av arbeidet som gir velstand. Å fordele velstanden er kun en system- utfordring, som vi greier hvis vi ikke forveksler penger og virkelighet. Kanskje noe liknende også kunne benyttes i landbruket , for å gjete/passe buskapen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå