Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Prøver banken snylte meg?

Jsp123

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært i personlig konflikt med et familiemedlem hvor jeg endte opp med å sende penger fra person 1's konto til min egen, for å så overføre pengene til Paypal kontoen min.
På grunn av overføringen som ikke var helt grei å gjøre bestemte banken seg for å stenge kontoen min med resten av pengene.

Idag morges så fikk jeg en mail fra banken: 

"Viser til din betaling utland til J**** P*****

Ref BF************

Vi får dessverre ikke beløpet i retur da mottakers konto er tømt.
Vi beklager dette. "

5 minutter senere...

"Hei

Beklager, mail feilsendt. Vennligst se bort i fra forrige mail."

Vil dette si at de prøver å få pengene i retur fra paypal kontoen min? Har de lov til å gjøre dette for å gi tilbake familiemedlem pengene?? Når jeg har penger på kontoen igjenn har de da mulighet til å trekke de tilbake? 

Sier ikke det jeg har gjort er rett men som sagt er jeg mer interrisert i faktaen om hva som er mulig her og ikke, virker UTROLIG muffins av banken og hadde ikke tenkt noen videre på det før jeg fikk disse 2 muffins mailene her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men dersom trådstarter har misbrukt tilgang til en konto og så overført penger til seg selv, kan ikke kontoeier klage til banken på overføringen og på den måten få banken til å reversere overføringen?

Nei, de kan kun reversere overføringer som banken selv har gjort feil, og det må gjøres innen 3 dager.

PayPal er for øvrig ikke en bank, og gjør som de vil etter eget "skjønn".

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her ville jeg vel forventet anmeldelse for tyveri rett rundt hjørnet, med mindre offeret frivillig ga deg nettbankinnlogging og sa du kunne ta det du ville. Men de får nok ikke ta pengene dine før det er avgjort rettslig.

Dette tror jeg TS er klar over, ref. hans tidligere poster på forumet...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...