Gå til innhold

Hjelp til høyttalere i hjemmet

Anbefalte innlegg

Skal pusse opp hjemme, og har da lyst til å legge høyttalere i tak/vegg. Det jeg ønsker er å kunne styre høyttalerne på en "smart" måte, som et type multirom system fra en sentral.

Det er stue og kjøkken på tilsammen ca 80kvm som skal dekkes.

Jeg trenger da forslag til:

1. Høyttalere.

2. System for deling av høyttalere i stue og kjøkken (så vi kan f.eks høre på en kilde på kjøkkenet, og en annen i stua).

Veldig usikker på hva den beste måten å gjøre dette på, målet vil jo være å kunne bruke en app for å spille nettradio, og spotify osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bose har en forsterker som heter SA-5 som er laget til akkurat dette formålet. Når det gjelder høyttalere så ville jeg tatt en titt på Monitor Audio f.eks. Men her finnes det mye å velge i. Få gjerne butikken til å sette opp et forslag til deg basert på dine rom.

Lenke til kommentar

Ift system vill jeg sterkt anbefale sonos, bruker det selv i hele leiligheten(dog ikke innebygget) og har det linket opp mot hjemme automasjon. Fungerer veldig bra :)

Til info: http://itavisen.no/2017/08/22/sonos-starter-innsamling-av-brukerdata-og-den-er-obligatorisk/

Dette er for meg tilstrekkelig grunn til å boikotte hele selskapet. Man kan ikke legge seg på premium-pris og fremdeles selge data om brukerne. Greit at de i første omgang kun "samler inn" data, men det er jo ikke fordi de har mange harddisker til overs som de ønsker å fylle med brukerdata.

Endret av Mixy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ift system vill jeg sterkt anbefale sonos, bruker det selv i hele leiligheten(dog ikke innebygget) og har det linket opp mot hjemme automasjon. Fungerer veldig bra :)

Til info: http://itavisen.no/2017/08/22/sonos-starter-innsamling-av-brukerdata-og-den-er-obligatorisk/

Dette er for meg tilstrekkelig grunn til å boikotte hele selskapet. Man kan ikke legge seg på premium-pris og fremdeles selge data om brukerne. Greit at de i første omgang kun "samler inn" data, men det er jo ikke fordi de har mange harddisker til overs som de ønsker å fylle med brukerdata.

Hvem gjør ikke dette om dagen? For min del bryr jeg meg lite, er på så mange andre platformer som selger data uansett.

Lenke til kommentar

Takk for svar, jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig på budsjett - da jeg har veldig lite peiling på hva noe som dette vil koste. Setter derfor funksjonaliteten først.

Det må være enkelt å bytte mellom å spille musikk i stue/kjøkken, og også lett å spille forskjellig musikk. Det hadde vært fint med en mulighet for å sette opp et 5.1 stereo for TV i stuen på samme system også.

Tenker jeg tar en tur innom en HiFi butikk i nærheten med en kravspec, og hører hva de tenker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...