Foleide Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Hei! Har tenkt å kjøpe effektannlegg eller så og si en potte til Yamaha MT125. Her i Norge koster potta 4800kr, men på ebay står den kun til 3400kr. Har hørt at du må betale toll eller slikt, men rett før jeg trykker bekreft så står det enda at prisen er 3800kr. Er toll noe jeg kommer til å betale i etterkant? Endret 27. august 2017 av Foleide Lenke til kommentar
K N Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 Alt over 350kr (inkl frakt) betyr at du må betale 25%. Det er ikke toll på bildeler, såvidt meg bekjent. Dvs 3800kr + 25% = 4750kr. Avhengig av hvem som står for tolldeklarasjonen vil det også tilkomme et utleggsgebyr for mva, samt gebyr for fortolling. Lenke til kommentar
lappå Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 vis du skal kjøpe potte til yamaha mt så anbefaler jeg black widow du finner det på hjemme siden deres Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. september 2017 Del Skrevet 17. september 2017 Her er en kalkulator for å regne ut hva det vil koste. http://www.retro.posten.no/importkalkulator Man får regning på MVA en ukes tid etter du har motatt varen. Blir nok dyrere enn å kjøpe i norge. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 (endret) Sansynligvis får du regning på fortolling og moms der du henter ut pakken eller på forhånd av fraktselskapet. Kommer litt an på hvilket selskap pakka havner hos. Er du virkelig uheldig havner den hos Totaldistribusjon AS og da kan du regne med over 500 kun i fortollingsgebyrer. Moms i tillegg. Prisen vil da bli ca. 3800+moms+gebyrer= ca. 5225,- Endret 16. mai 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå