Gå til innhold

laptop på internett via Nokia 3310 ?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble modemet på den bærbare pcn til Nokia 3310 og dermed surfe på nettet som om den var koblet til en vanlig telefonlinje ?

Må jeg abbonere på GSM data hos mobilselskapet for at det skal virke ?

Finnes det en "Clas Ohlson" kabel-løsning på dette som fungerer med Nokia 3310 ?

Jeg skal altså ikke bare utveksle data med telefonen men surfe på nettet via mobilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3310? Hva? Har du bomma på modell, eller? Tar jeg ikke feil, har ikke 3310 noen som helst form for mulighet til å koble til nett.

vell... jeg kobla meg på nett med en 5110 og kabel... bare man finner rette softwaren burde vel det kanskje gå greit, men jeg er langt fra 100% sikker.

Med 5110'n installerte jeg nokia data suite. Der ble det lagt til "modemdrivere" slik at den brukte 5110'n som "linje".

Men jeg klarte såklart å koble meg opp med telenors vanlige telefonnr for modem, så det ble kostende over 30kr for 6 min :p

etterpå fant jeg selvsagt ut at telenor hadde et eget nr for oppkobling på nett via gsm :D

sist jeg sjekka støtta ikke nokia datasuite 33 serien. Bare 50 60 og 70 serien.

du kan jo bare sende en mail til nokia?

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
3310? Hva? Har du bomma på modell, eller? Tar jeg ikke feil, har ikke 3310 noen som helst form for mulighet til å koble til nett.

Vet at 3310 ikke har innebygd modem. Spørsmålet var om det gikk an å koble seg fra modemet i laptopen via Nokia 3310 og ut på nett .

Endret av Reggie Regis
Lenke til kommentar
er ikke "inntak" for datakabel

hva er det du snakker om?? er da vel "inntak" for datakabel på 3310! under batteriet! Hvordan tror du jeg ellers har klart å hardcoremodde 3310'n min da?

Vet at 3310 ikke har innebygd modem. Spørsmålet var om det gikk an å koble seg via modemet i laptopen.

ettersom jeg kunne bruke 5110'n som modem regner jeg med at det går å bruke 3310'n som modem også! Er som sagt bare å finne rett software. Hør med nokia, eller på www.nokiafree.org

Lenke til kommentar

Viss ein sjekker med nokia sine websider vil det tydeleg vise at 5110 har ingen problem med å vere modem då den har softwarestøtte for det.

Pcsuite var designa for 5xxx, 6xxx, 7xxx, 8xxx

telefoner som 3650 har også modemstøtte men er vel den einaste i 2xxx og 3xxx som har det.

Dette er ein av dei forskjellane som var mellom modelltypane.

mvh

JanEirik

P.s.

3100 og 3200 har nok det også men dette er heilt nye telefoner.

Lenke til kommentar
Viss ein sjekker med nokia sine websider vil det tydeleg vise at 5110 har ingen problem med å vere modem då den har softwarestøtte for det.

Pcsuite var designa for 5xxx, 6xxx, 7xxx, 8xxx

telefoner som 3650 har også modemstøtte men er vel den einaste i 2xxx og 3xxx som har det.

Dette er ein av dei forskjellane som var mellom modelltypane.

mvh

JanEirik

P.s.

3100 og 3200 har nok det også men dette er heilt nye telefoner.

fint at dette ble oppklart :)

takker.

Reggie Regis:

en annen mulighet er jo å kjøpe en liten pcmcia device som du putter simkortet i. Da fungerer denne som et valig modem og du kan ringe (også koble til nett), sende fax, sms ect. Nokia produserer sånne, og jeg TROR ikke det er så sinnsykt dyre heller.

Lenke til kommentar

Vet at 3310 ikke har innebygd modem. Spørsmålet var om det gikk an å koble seg fra modemet i laptopen via Nokia 3310 og ut på nett .

Du må nok forklare litt bedre om hva du mener asså...

PS: Sorry for dte som stod her før jeg redigerte. Var veldig morgen gretten.

Endret av uranus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...