notfromamerica Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Sliter med motstridende opplysninger. Har et hovedkort type MSI K7T for ddr ram. Noen forteller meg at til dette hovedkortet er det kun ram av typen ecc/reg som duger, mens andre hevder at vanlig ddrdimm virker fint. Problemet mitt er at jeg utvidet ramstørrelsen min fra 256 til 512 mb gjennom å sette inn 1 stk ekstra ddrdimm uten å oppleve forbedret ytelse. Tvertimot skjedde det at maskinen gikk amok med restarting som varemerke. Fikk fortalt fra et datafirma at til dette hovedkortet er det kun ecc/reg som gjelder, mens gutta på support hos komplett.no hevder at rambrikkene (ddrdimm) er kompatible som bare det. ?!? Hva er rett? Som dere sikkert skjønner er jeg litt frustrert og vil derfor sette pris på oppklarende svar. [ Denne Melding var redigert av: notfromamerica på 2002-03-01 11:57 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Hovedkortet ditt "takler" ikke ecc/reg. Det blir i alle fall ikke benyttet. Hvilket OS har du? Detekteres all RAM'en i Bios/Post? Lenke til kommentar
notfromamerica Skrevet 1. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2002 Hei Jeg benytter WinXP (Prof). Ram'en (512mb) ble detektert i bios. Har nå gått over til ecc/reg uten å være sikker på om restartproblemene mine er ute av verden. Hovedproblemet mitt er følgende: Jeg har siden jeg satt sammen maskinen min i januar opplevd at maskinen restarter når jeg enten spiller spill eller bruker musikkstudioet Cubase VST 32/5.0. I denne korte tiden har maskinen hatt både gode og dårlige dager, og slik har det blitt vanskelig å finne ut hva forårsaker problemet. Etter jeg økte ram-størrelsen restartet maskinen uansett operasjonstype: internett, cd-brenning...you name it. Har en vond fornemmelse om at problemet mitt fremdeles kan dukke opp. Lenke til kommentar
vinkelskriver Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Jeg har også opplevt problemer med ddrdimm-ram. Maskinen har et MSI K7T-266 PRO2B hovedkort med AMD xp 1800+ prosessor + 2 stk 256 MB ddrdimm-rambrikker. Staks det var noe som krevde minne, gikk maskinen i stå, evt. restartet. Nå har jeg plukket ut den ene brikken, og returnert den til komplett.no, og maskinen fungerer perfekt. Spm. er om Komplett finner noe feil på den brikken jeg sendte inn... Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Hei ! Det kan være at du her en ødelagt RAM-brikke - symptomene kan høres slik ut. Last ned programmet memtest86 fra http://www.memtest86.com. Følg bruksanvisningen og du kan da eventuelt konstatere om brikkene er årsaken til problemet. Med hilsen Torfinn god helg! Lenke til kommentar
notfromamerica Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Takk for tipset, Torfinn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå