AnonymDiskusjon Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Har et gult/grått belegg på tungen og smerter i tungen, hatt det i sånn en uke nå. De første dagene så var det bare vondt på venstre siden, nå er det vekke og byttet til høyre siden. Det var ganske vondt i starten, slet med å svelge men nå er det mindre men forsatt tilstedet. Har en fastlege time neste onsdag, er dette noe hastverk eller kan jeg bare vente til da? Soppinfeksjon? Gir det smerter? Anonymous poster hash: 884d2...10f Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 I tungen eller under ved roten? Har du noen hevelse eller feber? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 I tungen eller under ved roten? Har du noen hevelse eller feber? i tungen på inni venstre side og midt på. Det er ikke stort ubehag, men det merkes hver gang jeg svelger/spiser, generelt når jeg beveger på tungen. Er mye syk for tiden med masse diverse opplegg/kroniske sykdommer, så føler jeg bor på det legekontoret og det er sikkert ikke noe hyggelig at jeg skal ta opp alle akuttimene på legekontoret med mindre det er noe alvorlig... Jeg vet liksom ikke hvor grensen går, hvor lenge skal jeg gå med noe som åpenbart ikke er riktig, men samtidig ikke noe alvorlig. Det er sikkert riktig som han under sier at det er soppinfeksjon, trenger det behandling eller gir det seg av seg selv? Det er jo og mulig at det er bivirkning av medisiner, men jeg har jo gått på de en stund nå uten å merke dette. Anonymous poster hash: 884d2...10f Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 ...trenger det behandling eller gir det seg av seg selv? Det er jo og mulig at det er bivirkning av medisiner, men jeg har jo gått på de en stund nå uten å merke dette. Det begynner ganske uskyldig og øker siden på. Soppinfeksjon er ikke en uvanlig bivirkning av f.eks antibiotikabehandling eller medisiner som hemmer salivproduksjonen. Ja, du trenger behandling med reseptbelagte medisiner. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Det kan være halsbetennelse (tonsilitt) eller sopp (candida). Det mest typiske. Hvis du går på mange andre medisiner, eks. antibiotika, prednisolon eller andre immunsupprimerende medisiner, er man utsatt for å få dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå