Gå til innhold

Tips til grei trådløs PA-mikrofon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. Dette ser jo veldig bra ut. Er veldig mange dårlige trådløse systemer og lurt å plukke ut noe så fungerer.

Danmusikk har gode produkter for å være Kina-varer og det virker så de gjør god research på det de tar inn. I tillegg rydder de opp etter seg. (Fikk en knust høytaler i posten)

AKG er nok en annen verden og bør være nærme Sennheiser-kvalitet

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar

Kunsten med slike systemer er å vite hvilke av de rimelige som fungerer tett opp mot Sennheiser kvalitetsmessig uten å matche prisen. Som regel kuttes det litt for mange hjørner på produktene og det blir fort litt hit and miss uten erfaring, men man kan også få meget gode produkter til en hyggelig pris hvis man plukker rett.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Oppdatering:

Da har jeg fått testet dette Karsect settet . 

Resultat:

• Myggmikrofon kunne ikke benyttes pga feedback. Høytalere står noe ugunstig plassert i lokalet.
  • Hodebøyle. Gir god lyd og tror mikrofonen også kunne egnet seg for sang. 
  • Håndtholdt mikrofon god lyd

Mottaker kan ikke stå ved miksepult i lokalet. Lyd datt ut inimellom med høyfrekvent støy som resultat. Når motaker stod på scene var ikke dette noe problem. Skal justere squelch når jeg har med skrujern.

Generelt syns jeg det kunne vært mer dokumentasjon med systemet. Informasjon om frekvensgang, karakteristikk osv mangler. Og batteriforbruk.

Alle mikrofontypene høres ut som dynamisk type. Frekvensgang (håndholdt) ruller ikke av like mye på toppen som en Shure SM-58.

Hodebøyle ble litt mer behagelig etter litt bøying. Tror den lette typen som Faller linker til er bedre til generelt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...