Luske_Ludvig Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hei, jeg er på jakt etter en tråløst system med hodebøyle. Er vant med Sennheiser. Vil jeg bli fornøyd med for eksempel Karsect KRU-482 fra Damuiskk.no? Dette skal brukes innendørs på en skole til tale og sang. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 De fleste vil vel ønske å prosjektere Sennheiser om det er mulig, siden det er nok av andre faktorer som forringer PA-lyd. Hadde heller valgt denne enn den du linker til. Du vil trenge å legge til en passende hodebøyle-mic eller mygg til bodypacken. http://www.gear4music.com/PA-DJ-and-Lighting/AKG-WMS40-Mini-Dual-Mix-Wireless-Instrument-System/TK2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Takk. Dette ser jo veldig bra ut. Er veldig mange dårlige trådløse systemer og lurt å plukke ut noe så fungerer. Danmusikk har gode produkter for å være Kina-varer og det virker så de gjør god research på det de tar inn. I tillegg rydder de opp etter seg. (Fikk en knust høytaler i posten) AKG er nok en annen verden og bør være nærme Sennheiser-kvalitet Endret 23. august 2017 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Har brukt Karsect ved et par anledninger og jeg ble positivt overrasket over kvaliteten. Vi hadde denne pakken og lyden var god, rekkeviden var god og enkelt å koble den opp med sine predefinerte kanaler. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Kunsten med slike systemer er å vite hvilke av de rimelige som fungerer tett opp mot Sennheiser kvalitetsmessig uten å matche prisen. Som regel kuttes det litt for mange hjørner på produktene og det blir fort litt hit and miss uten erfaring, men man kan også få meget gode produkter til en hyggelig pris hvis man plukker rett. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2017 Oppdatering: Da har jeg fått testet dette Karsect settet . Resultat: Myggmikrofon kunne ikke benyttes pga feedback. Høytalere står noe ugunstig plassert i lokalet. Hodebøyle. Gir god lyd og tror mikrofonen også kunne egnet seg for sang. Håndtholdt mikrofon god lyd Mottaker kan ikke stå ved miksepult i lokalet. Lyd datt ut inimellom med høyfrekvent støy som resultat. Når motaker stod på scene var ikke dette noe problem. Skal justere squelch når jeg har med skrujern. Generelt syns jeg det kunne vært mer dokumentasjon med systemet. Informasjon om frekvensgang, karakteristikk osv mangler. Og batteriforbruk. Alle mikrofontypene høres ut som dynamisk type. Frekvensgang (håndholdt) ruller ikke av like mye på toppen som en Shure SM-58. Hodebøyle ble litt mer behagelig etter litt bøying. Tror den lette typen som Faller linker til er bedre til generelt bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå