Gå til innhold

Gimp2 - konvertere bilde til ai-format - Vector diagram

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et veldig enkelt bilde/logo som jeg trenger konvertert til ai-format, eller vector diagram.

Har forsøkt meg på et par oppskrifter via googling men får det ikke til.

Jeg bruker til vanlig Gimp2 til helt enkle operasjoner - er det noen som har tid til å forklare hvordan jeg kan konvertere bildet mitt?

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker incscape for å konvertere til vector. GIMP er vel bare raster?

og en "rast" er... :hmm:

Ja mulig ikke Gimp er spesielt godt egnet. Skulle helst ha sluppet å innstallere et helt nytt program på pcn kun for dette ene bildet..

Kan det være en online bildenettjeneste der ute som fikser dette for meg?

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen gode automatiske raster (pixel) til vector convertere. 

Oftere enn ikke så må du gå over og tilpasse litt for at det skal bli bra.

Skal det sendes til print anbefaler jeg og også sjekke pathene ettersom det er disse printere bruker. Med en fill over kan du ofte bli lurt på skjerm, og bli overrasket når print kommer tilbake.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen gode automatiske raster (pixel) til vector convertere. 

Oftere enn ikke så må du gå over og tilpasse litt for at det skal bli bra.

Skal det sendes til print anbefaler jeg og også sjekke pathene ettersom det er disse printere bruker. Med en fill over kan du ofte bli lurt på skjerm, og bli overrasket når print kommer tilbake.

Lykke til!

Ja ikke sant...Var vel en grunn til at jeg ikke fikk det til - høres litt krevende ut for en noob som meg..

Har bestilt varer fra Kina som skal bære logoen min - det var de som krevde dette merkelige formatet.

Har bedt dem om å fikse det sjæl.

Lenke til kommentar

Uten å være helt politisk ukorrekt her, så vil jeg på det sterkeste anbefale å IKKE LA DE GJØRE DET SELV!

Jeg bestiller ofte ting fra Kina og selv med godt underlag og en tydelig og enkel step-by-step så blir det raskt galt. Lost in translation, og det faktum at de mer sannsynlig enn ikke gjør den samme jobbem mange mange ganger hver dag. Alle slurver, fra kina må du bare regne med det.

Vector er et helt normalt format for ting som skal printes, SÆRLIG hvis det er snakk om en silkscreen (som jeg antar det er).

Gjør deg selv en tjeneste og konverter det selv, eller få noen til å gjøre det for deg.

Legg også ved en enkel illustrasjon som viser hvor på produktet du vil ha logo, og hvor stor.

Incscape og en youtube tutorial så klarer du det fint selv :) 

Lenke til kommentar

Du kan også legge det ut her om det ikke er noen problem for deg, kanskje dette er en smalsak for noen på forumet?

Absolutt :)

De holder på å lage den for meg nå og skal sende et bilde av det for godkjenning før varene blir produsert.

Skulle det bli no "tull" kommer jeg hit med det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...