MagE Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 hei, jeg har tenkt og lage en ekstern harddisk, jeg har en gamel IDE 5400rpm 3gb hd og har tenkt og kjøpe en IDE 80gb 5400rpm hd som jeg skal putte inni ett hjemmelaget "rom" som skal vere lagd av slikt stål\aluminium som dei bruker i båter (slikt som ser enormt tøft ut) så skal jeg putte støydempingsmatter inni og henge hd'ene opp etter strikker inni boksen, get the picture?? men nå kommer det store spørsmålet, hvordan kan jeg gjere IDE om til USD 2,0/firewire?? (vill helst ikke ha IDE kabler ut av kabinette, + at det er veldi greit med en ekstern hd som jeg kan ta rundt om kring på LAN partis å lignende uten og åpne kassa og skru og sånt) Lenke til kommentar
rwu Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 hmmm... scsi hadde vel vært bedre.. men vil du absolutt ha ide så er vel dette en bedre løsning... Lenke til kommentar
woid Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 jeg tviler på at du får kjøpt løse "usb/firewire -> ide" konvertere for en billig penge. skal du absolutt lage kasse selv tror jeg at jeg ville anbefale deg å kjøpe en ferdig laget, ta ut elektronikken fra den, og sette inn i din egen boks. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 hmm... iden var jo å bruke en gammel hd som er ide, men kan jo bruke scsi. men vil helst ikke lodde og sånt, hadde vore fint med en ferdig inverter som du berre plugget i. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 jeg tviler på at du får kjøpt løse "usb/firewire -> ide" konvertere for en billig penge. skal du absolutt lage kasse selv tror jeg at jeg ville anbefale deg å kjøpe en ferdig laget, ta ut elektronikken fra den, og sette inn i din egen boks. lurt! men dyrt Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 som foreslått tidligere her: det enkleste vil vel være å kjøpe et tomt slikt kabinett. Lenke til kommentar
Chur Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Berre eit lite spørsmål, kva har du tenkt å gjere med strøm forsyning til hdd som du skal ha i den eksterne boksen? Chur Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Berre eit lite spørsmål, kva har du tenkt å gjere med strøm forsyning til hdd som du skal ha i den eksterne boksen? Chur det går vell nok strømm gjennom usb2,0 / friewire, hvordan har dei "ferdige" gjort det? lurer på om jeg berre skal kjøpe en ferdig ekstern hd og putte den inni en hjemmelaget, tøff og støydempet boks Lenke til kommentar
UAM Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Hjemmesnekra utsyr blir ofte dyrere en ferdigprodusert, både pga av materialkostnader og dårlig håndtverk. Men for all del kos deg og bygg, penger sparer du ikke! Endret 7. desember 2003 av UAM Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 du burde heller kjøpe deg en av disse Er en liten tom boks som bare er å sette hd`en i.koster rundt en 450 kr, jeg har ikke skjekket priser i norge eller hvor du finner de men har en selv og den fungere veldig bra. Tror det er som andre sier. Mye mindre tid brukt og jeg tror nok du sparer mye penger Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Her er det du trenger.............. Selv bruker jeg: (men den kostet bare Kr.490.- da jeg hjøpte den): Topower Extern hårddisk-kassett för 3.5 IDE-HDD USB 2.0 TOEXIDE35 Webpris 1118.00 Lenke til kommentar
CFD Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet682.htm 665kr er ikke mye.. Har selv tenkt på og kjøpe en slik ting ,men har ikke kjøpt det enda og når jeg så Juletilbudet om Mp3 spiller på 40gig så kjøpte jeg den.. Da har jeg liksom alt i et.. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) vell. ide'n var og lage en ekstern hardisk med plass til 2 harddisker som var veldi stilig og se på (noe ingen andre har) som også skulle vere støydempet. den må takle en hardisk som lager en enormt høyfrikvent lyd om mengder med vibrasjoner og mye varme. så det jeg hadde tenkt var og kjøpe en "inverter" som gjer IDE og strøm om til usb 2,0 eller firewire. i hverste fall kunne jeg kjøpe en billig ferdig en og plukke ut deler av den eller putte hele den ferdig greia inni den hjemmelagde støydempende boksen konklusjon: jeg var egentil på jakt etter det som gjer IDE og strøm om til firewire / usb 2,0 BTW: takk for linkene, dei hjalp faktisk utroligt mye GodJul Endret 8. desember 2003 av MagE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå