Gå til innhold

hjemelagd ekstern hd

MagE

Anbefalte innlegg

hei,

jeg har tenkt og lage en ekstern harddisk, jeg har en gamel IDE 5400rpm 3gb hd og har tenkt og kjøpe en IDE 80gb 5400rpm hd som jeg skal putte inni ett hjemmelaget "rom" som skal vere lagd av slikt stål\aluminium som dei bruker i båter (slikt som ser enormt tøft ut) så skal jeg putte støydempingsmatter inni og henge hd'ene opp etter strikker inni boksen, get the picture??

men nå kommer det store spørsmålet, hvordan kan jeg gjere IDE om til USD 2,0/firewire?? (vill helst ikke ha IDE kabler ut av kabinette, + at det er veldi greit med en ekstern hd som jeg kan ta rundt om kring på LAN partis å lignende uten og åpne kassa og skru og sånt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tviler på at du får kjøpt løse "usb/firewire -> ide" konvertere for en billig penge.

skal du absolutt lage kasse selv tror jeg at jeg ville anbefale deg å kjøpe en ferdig laget, ta ut elektronikken fra den, og sette inn i din egen boks.

Lenke til kommentar
jeg tviler på at du får kjøpt løse "usb/firewire -> ide" konvertere for en billig penge.

skal du absolutt lage kasse selv tror jeg at jeg ville anbefale deg å kjøpe en ferdig laget, ta ut elektronikken fra den, og sette inn i din egen boks.

lurt! men dyrt :(

Lenke til kommentar
Berre eit lite spørsmål, kva har du tenkt å gjere med strøm forsyning til hdd som du skal ha i den eksterne boksen? 

Chur

det går vell nok strømm gjennom usb2,0 / friewire, hvordan har dei "ferdige" gjort det?

lurer på om jeg berre skal kjøpe en ferdig ekstern hd og putte den inni en hjemmelaget, tøff og støydempet boks

Lenke til kommentar

du burde heller kjøpe deg en av disse

Er en liten tom boks som bare er å sette hd`en i.koster rundt en 450 kr, jeg har ikke skjekket priser i norge eller hvor du finner de men har en selv og den fungere veldig bra. Tror det er som andre sier. Mye mindre tid brukt og jeg tror nok du sparer mye penger

Lenke til kommentar

vell. ide'n var og lage en ekstern hardisk med plass til 2 harddisker som var veldi stilig og se på (noe ingen andre har) som også skulle vere støydempet. den må takle en hardisk som lager en enormt høyfrikvent lyd om mengder med vibrasjoner og mye varme.

så det jeg hadde tenkt var og kjøpe en "inverter" som gjer IDE og strøm om til usb 2,0 eller firewire.

i hverste fall kunne jeg kjøpe en billig ferdig en og plukke ut deler av den eller putte hele den ferdig greia inni den hjemmelagde støydempende boksen

konklusjon: jeg var egentil på jakt etter det som gjer IDE og strøm om til firewire / usb 2,0

BTW: takk for linkene, dei hjalp faktisk utroligt mye

GodJul :xmas:

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...