gjranhansen Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hei! Har en Skoda Octavia 2003 modell Diesel som helt plutselig begynte å fuske. Brukte bilen i går å da gikk motoren som en klokke. Da jeg startet den i dag hørtes det ut som jeg satt i en sjark. Bilen går nok bare på 2/3 sylindre. Jeg kjørte bilen litt og det ristet. Det kommer ikke som jeg kan se når jeg starter den noe røyk ut av eksosen, noen erfaringer eller meninger på hva som kan være problemet? Peilet olje og det var som det skulle, kjølevæske har bilen også. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Kjenner ikke akkurat denne motoren, men på en diesel så er det jo ikke så mange feilkilder hvis en sylinder ikke "går". - Det mest sannsynlige er vel at det er dieselpumpa, dysa eller at ventilene ikke åpner/lukker som de skal på gjeldende sylinder. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Kan være registerremmen som har hoppet over noen tenner. Da vil motoren går dårlig, omtrent som om den har mistet en sylinder eller to. Lenke til kommentar
gjranhansen Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Ja. Har fått høre at dette har vært et problem tidligere på denne bilen. Hva vil noe slikt koste? Lenke til kommentar
gjranhansen Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Men hvis det skulle vært dieselpumpen hadde vel det vært større problemer med å få igang bilen. Har jo hatt den gående i et kvarter ca... Mtp registerremen så rister det selv om den står iro, kan det allikevell være den? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Men hvis det skulle vært dieselpumpen hadde vel det vært større problemer med å få igang bilen. Har jo hatt den gående i et kvarter ca... Mtp registerremen så rister det selv om den står iro, kan det allikevell være den? Ja. 1 Lenke til kommentar
joka Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 er motoren en pumpedyse? ukontakt i kablene er en gjenganger... ser slik ut: https://i.ebayimg.com/images/g/6UEAAOSwOVpXUEU9/s-l300.jpg Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Derfor er det veldig greit å ha full kontroll på når reima sist ble byttet. Det har også vært bytta noen ledningsnett inn på dysene på disse da de står i olje hele tiden og over tid så vil det bli dårlig kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå