zeebra Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 The baby boomer generation is the greediest of all times. Not only do they own most the wealth and money, but now they want all our future money as well, for us to buy their houses. In addition they have lived a lifestyle and ramped up an all time record debt that we have to pay for them. And then they want us to pay for their pension also? It's just not going to happen. Mvh, Zeebra 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Får starte med kastrering av alle menn. Det enkle er ofte det beste. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 har nevnt det du skriver i OP til flere babyboomere, får ren fornektelse i svar, de vil absolutt ikke ta til seg at de har hatt og har det uhorvelig gunstig Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Noen spesiell grunn til at du skriver på engelsk, når stort sett alle dine andre innlegg er på norsk? Klipp og lim fra utlandet?? 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Nei, ikke klipp og lim. Det kommer fra meg selv, men det er mer en slags diktform for meg enn en presentasjon og argumentasjon. Jeg vet ikke akkurat hva det heter, men iallefall så skriver jeg ofte disse på Engelsk. En slags konsentrert observasjon. Jeg tenkte jeg ville dele den fordi situasjonen er såpass alvorlig og verdt å diskutere. Det er en generasjonskrise. Endret 23. august 2017 av zeebra Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 En løsning for vår generasjon er å nullstille all gjeld i hele systemet noe som også samtidig vil fjerne alle formuer. Da vil nok boligprisene falle betydelig, og det vil bli mulig for vår generasjon å betale pensjon til baby-boomerne. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Hvorfor vil alle formuer nullstilles dersom all gjeld nullstilles? Og hvilken gjeld skal nullstilles? Kun privatpersoners gjeld til bedrifter? Eller skal også bedrifterd gjeld til privatpersoner og andre bedrifter nullstilles også? 3 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Å nullstille gjeld er ikke bare det mest urettferdige man kan gjøre, det vil skape en slik økonomisk kaos hvor man umulig kan spå utfallet både kort og langtidsmessig. Skal direktør Andersen som i fjor tok seg lån til ny villa og reserve-Teslaen få slettet gjelden sin, mens alenemødre som lever fra måned til måned på minstelønn i en leid bolig bare skal være glad at økonomien er nullstilt? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 En løsning for vår generasjon er å nullstille all gjeld i hele systemet noe som også samtidig vil fjerne alle formuer. Vet du hvordan penger fungerer? 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Høres ut som en løsning som kun vil gjøre de rike enda rikere men holde de fattige på samme nivå.. 1 Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Jeg har hørt mange rare ting bli ytret av folk som ikke eier bolig, som er misunnelige, men dette tar kaka. 4 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 En løsning for vår generasjon er å nullstille all gjeld i hele systemet noe som også samtidig vil fjerne alle formuer. Vet du hvordan penger fungerer? Ja. Vet du hva mat er? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Jeg har hørt mange rare ting bli ytret av folk som ikke eier bolig, som er misunnelige, men dette tar kaka. Ingen i min generasjon eier boliger. Banken eier hele generasjonen på vegne av babyboomerne som svindlet vår generasjon til å betale enorme fantasisummer for boliger de ikke vil eie før babyboomerne er døde. Endret 24. august 2017 av zeebra Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 Hvorfor vil alle formuer nullstilles dersom all gjeld nullstilles? Og hvilken gjeld skal nullstilles? Kun privatpersoners gjeld til bedrifter? Eller skal også bedrifterd gjeld til privatpersoner og andre bedrifter nullstilles også? Fordi markedet vil kollapse. ALL gjeld. Privat, offentlig, bedrifts +++.. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Å nullstille gjeld er ikke bare det mest urettferdige man kan gjøre, det vil skape en slik økonomisk kaos hvor man umulig kan spå utfallet både kort og langtidsmessig. Skal direktør Andersen som i fjor tok seg lån til ny villa og reserve-Teslaen få slettet gjelden sin, mens alenemødre som lever fra måned til måned på minstelønn i en leid bolig bare skal være glad at økonomien er nullstilt? Ja, det er den eneste løsningen for å unngå at denne generasjonen blir slaver av babyboomernes sløsing og grådighet. Ikke bare skal vi ta oss av de, men de vil jammen ha ALLE pengene våre også. Endret 24. august 2017 av zeebra Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Ingen i min generasjon eier boliger. Banken eier hele generasjonen på vegne av babyboomerne som svindlet vår generasjon til å betale enorme fantasisummer for boliger de ikke vil eie før babyboomerne er døde.Er det fordi banken har pant i boligen til lånet er betalt mener du? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Ingen i min generasjon eier boliger. Banken eier hele generasjonen på vegne av babyboomerne som svindlet vår generasjon til å betale enorme fantasisummer for boliger de ikke vil eie før babyboomerne er døde.Er det fordi banken har pant i boligen til lånet er betalt mener du? Det er ingen som har råd til å kjøpe en bolig idag. Så nei, ikke kun fordi banken har pant i boligen, men også. Man eier ikke noe før man har betalt for det. Lånet folk tar i banken idag er for å overføre penger til babyboomer generasjonen som stort sett er de eneste som faktisk eier boliger idag. Ikke bare eier de boligene, men de eier store deler av finansmarkedet også, inkludert alle finansprodukter relatert til boliger, og ja, indirekte og direkte bankene som gir lånene som de unge må ta for å kjøpe boligene som baby boomer generasjonen eier. Ja, så skal vi heller ikke glemme prisen baby boomerne betalte for de samme boligene som ofte kan være 1/10 av det vi må betale for de samme boligene idag, eller enda mindre. Endret 24. august 2017 av zeebra Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Hva er din generasjon da? Jeg eier forresten min egen bolig, jeg kjøpte den i fjor. Da solgte jeg min forrige bolig som jeg kjøpte fra 5 år siden. Så det finnes åpenbart de som både kjøper og selger boliger Lenke til kommentar
TheHawk Skrevet 25. august 2017 Del Skrevet 25. august 2017 Av ren nysgjerrighet. Hvilken generasjon snakker du for / mot (årskull / tiår)? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå