Karoline69 Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hei Nettopp startet jeg en nettbutikk CrazyLove. Nå har jeg en stor problem, da det kommer flere kunder noen sider kommer opp for sakte. Kan dere anbefale noe hvordan kan jeg å løse dette ? Hva dere tenker om design ? (særlig på mobil) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Du gjør det ikke enkelt å hjelpe deg Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Regner med at det er crazylove.no. Jeg synes ikke de virket spesielt trege, men det kan selvsagt forandre seg med belastning. Skal du drive profesjonell nettbutikk så bør du kjøpe tjenester av noen som kan profilere løsningen og fortelle deg hvor flaskehalsen ligger, og så komme med forbedringsforslag. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 (endret) Det er webhotellet ditt som er treigt regner jeg med. Edit; Designet er flott. Noe av det beste jeg har sett når folk her inne har spurt hvordan siden dems ser ut Endret 23. august 2017 av Soseks Lenke til kommentar
Karoline69 Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Webhotellet har 100M/s, men den er plassert i Litauen. Jeg prøvder i en har i Norge (test), det ble ikke bedre. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Regner med at det er crazylove.no. Kan naturligvis være det med domenet der ble registrert i 2015 og samme med selskapet. Så litt drøyt å si at en "Nettopp" startet i så tilfelle. Men kan naturligvis være det. Trådstarter gjør det ikke lett. Vedkommende søkte ikke etter synske liksom Lenke til kommentar
Karoline69 Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Jeg oppnet den for nesten 3 uker siden. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 100MB/s? Det er ikke spesiellt mye hvis et par femten stykker surrer rundt samtidig. Send en melding til leverandøren så sjekker de litt for deg. Det eneste man gjør når man surfer på en side er å motta (og sende litt) data. Siden det blir treigt kun når det er mange som titter så er det eneste logiske i mitt hode at serveren ikke takler biffen. Lenke til kommentar
Karoline69 Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Leverandøren seir at dette p.g.a. internett er sagtere i Norge enn i Litauen. Kan det vare ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Ok. Siden du ikke har gitt noe annet domenenavn så stemmer vel crazylove.no Kan ikke se at siden er spesielt treg på vanlig PC. Du har mye innhold og en del koblinger til sosiale tjenester. Det er ting som kan trekke ned hastigheten. Her bør en finne ut av "hva" en opplever som tregt. Det kan like godt være betalingsløsningen de mener, eller at de kjører via ei treg nettlinje selv. Vanskelig å feilsøke uten mer info Lenke til kommentar
Karoline69 Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Jeg kjørte webside test gjennom https://tools.pingdom.com/ og alt ser ut bra. Betaling er gjennom NETS. Bilder er optimaliserte. Nå er ikke så mange brukere det er derfor alt går ganske bra, men hvis kommer fra 10 og mer da blir mye treger. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Jeg kjørte webside test gjennom https://tools.pingdom.com/ og alt ser ut bra. Betaling er gjennom NETS. Bilder er optimaliserte. Nå er ikke så mange brukere det er derfor alt går ganske bra, men hvis kommer fra 10 og mer da blir mye treger. Regner med at du har kjøpt butikkløsningen fra noen? De bør kunne svare på dette. - Det kan være alt fra optimalisering av cache til at den trenger flere cpukjerner tilgjengelig eller høyere iops på disken eller mer minne. Lenke til kommentar
Karoline69 Skrevet 23. august 2017 Forfatter Del Skrevet 23. august 2017 Da jeg trenger en spesialist i dette Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 (endret) Gjennomsnittshastigheten i norge ligger rett under 30mbits per sekund, og er mye høyere enn hva som skal kreves for å laste en nettside.. Ref: http://www.cw.no/artikkel/norge-blant-de-raskeste Og Norge har bedre hastigheter for sine beboere enn hva Lituaen har, --- crazylove.no ping statistics --- 5 packets transmitted, 5 received, 0% packet loss, time 4005ms rtt min/avg/max/mdev = 41.336/41.454/41.720/0.293 ms ping average ligger på 41 ms, noe som ikke er ille.. Som noen nevnte over her, så kan man bruke pingdom for å få en oversikt over hvor lang tid det tar å laste nettsider: Load time: 3,37 sek Nettside størrelse: 1,1MB Det er rated som B og ligger under gjennomsnittet på lastetid. VG har:load time 1,87 sek Page size: 1,8MB Større side, som laster fortere, det er forbedringspotensiale på nettsiden din. Personlig ville jeg passet på at nettsiden min var hostet i Norge, siden alle kundene er norske (?). Hør med de som har utviklet nettsiden din, om det er noe de kan gjøre, eventuelt legg opp nettsiden på en norsk host og se om det går fortere. Edit: Testet også mot mitt eget domene som er hostet hos One.com, med resultat: 511 MS (0,51 sek) og 223,7KB (svært liten side..) One.com kan være greit å vurdere Endret 20. september 2017 av ExcuseMyMandarin Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Hvis siden blir treig allerede med 10 brukere, så er det ikke internetthastigheten det er noe galt med. 10 brukere ved normal bruk klarer ikke å dra 100 Mbs. Problemet er etter mitt syn på hardware i bunnen, og muligens dårlig kode i CMS løsningen, aner ikke hva som er brukt her. Er det Joomla? Du kjører på dedikert webhotell, etter min erfaring overbooker de kraftig og det er vanskelig for kunder å estimere perfomance. Tipper du heller ikke har noen SLA på perfomance. Flytt det Azure/Amazon er mitt råd. Og du må nok betale noen for å gjøre en skikkelig analyse og evt flytte dette til en Azure/Amazon. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Som regel har koden forbedringspotensiale. Vanligvis kan database-spørringene også tunes og optimaliseres. Når disse tingene er på plass og det fremdeles er tregt kan det være propper andre plasser som i at webhost-tilbyder virtualiserer for hardt og siden får for lite ressurser eller at båndbredden er sprengt (ping ser fin ut). En trenger uansett hands-on analyse på hele oppsettet før man finner ut hvor skoen trykker. Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Det ser ut til å dreie seg om en nettbutikk av type OpenCart som kjører på et ganske stort datacenter i Litauen. https://www.opencart.com/ Hvorfor det eventuelt ikke kjører så hurtig som ønsket kan vel avhenge av mange faktorer som til sammen utgjør kombinasjonen av programvare og hardware. Hvis det for eksempel dreier seg om en liten virtuell server så kan man vel ikke forvente all verden. Mulig det går ann å bruke/konfigurere med "front cache" slik at man får opp hastigheten på den måten. (Slik at serveren slipper å generere sidene dynamisk ved hvert "oppslag".) Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Fant noe her (men har aldri testet denne eller tilsvarende lønsinger på OpenCart.) https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=31324&filter_license=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå