Headshooooter Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Skal overklokke å lurer på om jeg bør kjøpe en bra kjølepasta Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Man bør alltid ha en bra kjølepasta, og spesiellt når man skal overklokke. Bruk Arctic Silver 5 eller Arctic Silver Cheramic. Har sett/hørt litt forskjellige meninger om hvilken av de to som er aller best, men begge er veldig bra i alle fall! Mer info her Lykke til! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Du MÅ ikke, men du bør. Har selv opplevd ekstreme forskjeller mellom t-paden som fulgte med min Volcano 12, og den litt dyrere jeg kjøpte (ikke AS5, men denne). Artic Silver 5 blir veldig ofte anbefalt, og mange tester har vel vist at den er det beste valget. Lenke til kommentar
Tor F Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Sendte en mail til dell for å spørre om hvilken kjølepasta som var blitt brukt på min pc. Sa jeg hadde tenkt til å ta på arctic silver 5 for å stabilisere systemet. De svarte at de ikke ga support på den slags og hvis jeg gjennomførte prosessen ville jeg miste garantien. Er det råttent eller hva? Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 De svarte at de ikke ga support på den slags og hvis jeg gjennomførte prosessen ville jeg miste garantien. Er det råttent eller hva? Det er vel typisk store firmaer? Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 heilt typisk for leverandørar av ferdigmaskiner. ALDRI forvent garanti etter at du har gjort noko i det heile tatt. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Dell har vel også en klistremerke lapp bak på pc'en sånn at når du åpner den så rives den av og du har mista garanti.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 ... men så er vel ikkje ferdigpcer bygd for å overklokkast heller da... Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Bygg maskin selv! Det er i alle fall min anbefaling! Lenke til kommentar
moesen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 En ting som jeg har sett og tenkt litt på.. Stort sett alle anbefaler AS5 nå, men jeg var innpå netconnection en dag og så dette: Coolermaster PTK-001 Thermal Grease (Shin Etsu) Verdens beste kjølepasta. Anbefales å varme opp pastaen i varmt vann før påføring. Verdens beste kjølepasta. Er det sant eller? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Verdens beste kjølepasta. Er det sant eller? Tja, kanskje dem smaker best? Uansett tviler jeg på at dem har smakt alle Endret 8. desember 2003 av Blib Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 AS5 er ikke med i disse testenne men det er en hel del andre http://www.ocshoot.no/paste.htm Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) EDIT: Banna hikke... Endret 8. desember 2003 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 En ting som jeg har sett og tenkt litt på.. Stort sett alle anbefaler AS5 nå, men jeg var innpå netconnection en dag og så dette: Coolermaster PTK-001 Thermal Grease (Shin Etsu) Verdens beste kjølepasta. Anbefales å varme opp pastaen i varmt vann før påføring. Verdens beste kjølepasta. Er det sant eller? Vel, det var ihvertfall tilfelle at Shin Etsu hadde den beste goopen før AS5 kom. Mener bestemt å ha lest test hvor AS5 slo den, og på www.overclockers.com mente man at Ceramique forbigikk AS5 oså... Lenke til kommentar
EC Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Vi har ikke testet Céramique ennå, men AS-5 er den desidert beste kjølepastaen. Her er vår test: http://www.overklokking.no/annet/arctic_silver_5/index.html Lenke til kommentar
devhda Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Vi kjørte tesbenken med konstant belastning på 80 watt i tre dager OcShoot På grunn av at en av produsentene påstår at deres pasta (ShinEtsu) har en innkjøringstid på hele tre dager fant vi å måtte kjøre alle pastaer like lang tid - 72 timer. OcShoot har også kjørt testen i 3 dager,er det en tilfeldigfhet at dere har valgt tre dager eller er det noe vitenskap som ligger bak ? Tetstebenken dere har kjører den på strømnettet ? Vi har ikke testet Céramique ennå, men AS-5 er den desidert beste kjølepastaen. Hvordan kan du si det når dere bar har testet en kjølepasta Endret 10. desember 2003 av devhda Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 OcShoot har også kjørt testen i 3 dager,er det en tilfeldigfhet at dere har valgt tre dager eller er det noe vitenskap som ligger bak ? Grunnen til det er vel at AS5 har en innkjøringstid på tre døgn før den virker optimalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå