akelbo Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Alle tre skal lanseres i år.VR-utgavene av Fallout 4, Skyrim og Doom har fått slippdatoer Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hvordan fungérer det? Jeg forestiller meg at det får ikke blitt skikkelig 3d før man lager eksakte irl kopier av nivåene, hvor man må møte opp, ta på brillene og få noen gevær som skyter blanks som ligner dét i spillet. Må bli utrolig kjipt å sitte med en sånn maske foran øya og spille med kontroll. Lenke til kommentar
Tiddz Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hvordan fungérer det? Jeg forestiller meg at det får ikke blitt skikkelig 3d før man lager eksakte irl kopier av nivåene, hvor man må møte opp, ta på brillene og få noen gevær som skyter blanks som ligner dét i spillet. Må bli utrolig kjipt å sitte med en sånn maske foran øya og spille med kontroll. Jeg tror du tenker på AR nå og ikke VR? 2 Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 hmm jeg vet ikke jeg. Dem har enda ikke løst hvordan man lett kan bevege seg rundt i VR på en måte som føles naturlig, og samtidig tror ikke jeg at jeg hadde orket å spille dataspill om man faktisk SELV måtte "løpe rundt på brettet" med egne ben. Lenke til kommentar
...... Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Gleder meg til de også kommer med slikt i butikkhyllene. Jeg gleder meg til å nyte et glass Bethesda melk, for fortsetter de sånn kan de likså gjerne innrømme at de har blitt et meieri og ikke spillutviklere. Og sauene handler det. Galskap! Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) hmm jeg vet ikke jeg. Dem har enda ikke løst hvordan man lett kan bevege seg rundt i VR på en måte som føles naturlig, og samtidig tror ikke jeg at jeg hadde orket å spille dataspill om man faktisk SELV måtte "løpe rundt på brettet" med egne ben. Problemet er egentlig løst. Tilby spilleren et utvalg av alternative måter å bevege seg på. Teleport eller bevegelse med Trackpad/stikke eller en slik dash bevegelse som i Doom. Og det er nettopp det Bethesda har gjort med disse spillene. Selv er jeg veldig fan av hvordan det er løst i Minecraft modden Vivecraft. Kan kjapt bytte mellom teleport og fri bevegelse der. Jeg foretrekker fri bevegelse. Holder inne triggeren på venstre hånd og så beveger jeg meg fremover i den retningen jeg ser. Fungerer helt glimrende i en stor og åpen verden og ingen kvalme hos meg som vanligvis er noe sensitiv for bevegelses syke. De som er mer sensitive kan alternere mellom teleport og fri bevegelse eller kun bruke teleport. Endret 24. august 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Hvordan fungérer det? Jeg forestiller meg at det får ikke blitt skikkelig 3d før man lager eksakte irl kopier av nivåene, hvor man må møte opp, ta på brillene og få noen gevær som skyter blanks som ligner dét i spillet. Må bli utrolig kjipt å sitte med en sånn maske foran øya og spille med kontroll. Ser du hendene i den Doom videoen i artikkelen? Det er dine hender som IRL holder et par bevegelseskontrollere, når du beveger hånden IRL beveges også hånden i VR, vanligvis er denne hånden erstattet med våpen og verktøy som vist i videoen, det føles som å holde en pistol lignende gjenstand. Rundt deg har du spillverdenen i full 3D med dybde. Når du flytter på deg IRL flytter du samtidig på deg selv i VR. Bevegelsen er 1-1, Så nøyaktig at du ikke merker forskjell. Du er inne i spillet. Det kan være litt vrient å forstå hvis man ikke har opplevd god VR. Jeg tror du må komme deg av sted å prøve skikkelig VR jeg The Lab med Vive eller Robo Recall med Oculus Rift er gode eksempler. Endret 24. august 2017 av Enceladus Lenke til kommentar
rattjamann Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Vel, stua er rigga og klar, så dette blir en god jul tenker jeg! Med tanke på hvor godt jeg synes det fungerte å implementere VR i Minecraft så kan vel ikke dette bli annet enn bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå