Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psoriasis på øret?

Kaneltryne

Anbefalte innlegg

Jeg har i noen måneder opplevd at det produseres en slags væske rundt på ørene, omtrent som å svette. Denne væsken størkner fort og legger seg som et slags belegg rundt på innsiden av øret (ikke inne i ørekanalen liksom, men på innsiden av øret) og på bunnen av øreflippen. Belegget er litt som skorpen du får når du gror igjen et sår. Jeg gikk med dette noen uker og bare skrapte av belegget av ørene, før jeg fikk høre at kortison hjelper. Smørte kortison rundt på øret og det funker, og jeg får ikke lenger dette belegget.

Men litt slitsomt å huske på å smøre ørene med kortison hver dag, og ikke engang vite hva det er. Jeg tenker det er en slags eksem, f eks psoriasis, og har enda ikke giddet å dra til legen med det. Noen her som har hatt noe liknende og vet hva det er, og om det er noen permanent kur for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan dreie seg om eksem med en sekundær bakteriell- eller soppinfeksjon. I begge tilfeller avhjelpes dette med antibiotika/soppdrepende. Det som i så fall styrker den teorien er at ørevevet blir betent og det oppstår sekresjon. Det som taler mot er at du ikke sier noe om andre symptomer som typiske ved infeksjon som rødme, varme, smerte og/eller hevelse.

Du burde oppsøke legen hvis du vil få orden på dette. Slike plager på øret ser dessverre ut til å i mange tilfeller forverre seg på vinteren med tørr kall luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...