amundsf Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Hei! Har brukt den innebygde VPN-funksjonen på min S7 i et års tid for oppkobling mot jobben. Etter forrige helg feiler det plutselig - med kum beskjed om at tilkobling feiler. Kan ikke skjønne hvor feilen ligger. Hvordan går man da frem på Android for å spore opp feilårsaken? Noen som har noe tips? På forhånd takk! Amund Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 Noe av det jeg har forsøkt: - Restartet telefon selvsagt - Slettet og lagt inn tilkoblingsinfo på nytt - Testet eksakt samme parametre fra PC - det fungerer som bare det. Telefonen fikk versjon 7 (Nougat) et stykke før ferien. VPN slutta å funke for bare halvannen uke siden. Ingen oppgradering av OS på den tiden. Det eneste jeg kan huske er forrige lørdag hvor hadde lite strøm på telefonen slik at aktiverte strømsparemodus, skrudde av datasynk etc. Men alt dette er jo skrudd på igjen. Uansett ikke lenge etter dette at problemet oppstod. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Fungerer det om du benytter deg av en annen VPN-klient på telefonen? Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 Jeg har ikke prøvd noen andre. Har du tips til en enkel og grei app? Har sett at det er drøssevis av VPN-apper i Play, men syns de fleste virker som apper for å få amerikansk IP etc. Lenke til kommentar
amundsf Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 (endret) Glem det - fant ut av det nå :) Det var tydeligvis noe av strømsparing som hang igjen. For selvom strømsparing har vært av lenge funka det å sette på ytelsesmodus - da løste deg seg. Og det funker fortsatt etter å ha skrudd av ytelsesmodus igjen. Endret 22. august 2017 av amundsf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå