JZA Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det står ikke noe i de nye vedtektene til "nye" Netcom Totalforsikring Pluss om at de har grunnlag for å kreve dette, gi dem evt beskjed om dette og be dem endre vedtektene, eller så synes jeg ikke de har retten på sin side når de krever det. Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Det ser for meg ut som om Netcom har sitt på det rene. 9. SIKREDES PLIKTER VED SKADE 9.2 Sikrede må dokumentere sitt krav med; "kopi av kvittering for kjøp av mobiltelefon, eller annen redegjørelse for kjøp av mobiltelefonen med IMEI-nummer, eller kopi av abonnementsskjema samt dato for kjøp av mobiltelefon." http://www.netcom.no/content/Text.ASP?Cate...&Ident=1.1.2.15 Lenke til kommentar
JZA Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Det er som sagt den gamle, slå opp på den fra 1. Oktober 2003, der står det ikke noe om IMEI-nr i det hele tatt! http://www.netcom.no/default.asp?Identific...&DocumentId=150 Jeg tror redaksjonen bør ta seg litt bedre tid når de skal svare i forumet Eller ansette meg Endret 7. desember 2003 av JZA Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Så sant, så sant. Jeg så visst på retningslinjene for vanlig Totalforsikring fra 2002 og ikke Pluss-varianten anno 2003. *my bad* Skal notere bak øret at vi skal få slått på tråden til Netcom, så kan vi jo høre hvordan rutinene faktisk er. Lenke til kommentar
JZA Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 hehe... du skal ikke høre om hvordan rutinene faktisk er! Du skal fortelle Netcom med streng stemme, at det ikke står noe i vedtektene for deres Totalforsikring Pluss om at det skal fremvises kvittering med IMEI-nr. Hvis ikke dette blir forandret og alle som har denne forsikringen blir underrettet, skal de ikke ha noen mulighet for å kreve dette av forbrukerne! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 vi har allerde to diskusjoner på dette JZA. Jeg har også vært i kontakt med dem vedrørende det. De godtar heller ikke kvitteringer lagd ved private salg, selv om IMEI nummer står påført osv. De har noen sære rutiner, men tror det kommer av erfaring de har hatt med denne forsikringen Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) Her er mitt svar fra Nettcos skadeavdeling. Denne mailen er lagret og vil bli brukt mot Netcom hvis det trengs:-) Hei, Vi tar imot både kvitteringer med og uten imeinr. Det er ikke alltid det står imeinr på kvitteringene. Mvh NetCom Skadeavdeling "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx> 07.12.2003 04:56 To: <[email protected]> cc: Subject: IMEI på kvitterinen Hei har et spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Stemmer det at kvitteringen på tlf må inneholde IMEI nr hvis man skal ha hjelp av forsikringen? Jeg har akkurat kjøpt meg ny telefon og kvitteringen ineholder ikke IMEI nr. Bør jeg kontakte butikken og få en ny kvittering ? Eller klarer jeg meg med en "vanlig" kvittering? PFT xxxxxxxxxxxxx Endret 19. desember 2003 av Tommy Angelo Lenke til kommentar
jevne Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 jeg har netcom totalforsikring og akkurat sjekket kvitteringen for kjøpet av min nye mobil. der står det ikke noe IMEI nr. hva bør jeg da evt. gjøre? finne imei nummeret på telefonen og notere det ned på kvitteringen? hva vil være det beste å gjøre for å sikre seg at man får penger tilbake ved et evt. ran? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå