Paulex Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Sitter med Ice 100g data som nett, og lurer på om det er noe man kan gjøre for å få det til å kjøre litt mer stabilt. Det fungerer helt fint stort sett, men noen spill f.eks. minecraft får jeg timeout pga NAT problemer. Jeg vet man kan sjekke dette på vanlige routere, men den luksusen har ikke jeg med ice routermodemet mitt. Det fungerer helt fint å spille League Of Legends og slikt på, men noen spill som nevnt over ramler jeg til stadighet ut. Er det noe jeg kan gjøre for å få dette mer stabilt? Med fare for å meme helt ut så mener jeg at det tross alt er 2017 og det mobile bredbåndet burde klare å iallefall kjøre stabilt i spill som ikke krever stort mer enn et 56k modem. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Hvordan vet du det er NAT problemer og ikke pakketap? Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Mener du at Minecraft fungerer ustabilt, at det av og til timer ut, eller at det spillet ikke fungerer, mens andre spill fungerer? Hva er det du mener med "ustabilt"? Kan iallfall si at i alle tilfelle der PCen din skal fungere som en server (f.eks. om du hoster en Minecraftserver), så vil det ikke fungere i det hele tatt med standardinnstillingene, siden du da ligger bak en NAT og brannmur hos ICE. Denne går det ikke å sette port-forward-innstillinger på el. Så for at du skal få det til å fungere må du få ICE til å endre slik at du ikke lenger ligger bak en NAT hos de. Det er ikke noe du kan gjøre selv (som suger...). Kjenner ikke til hvordan hvordan ulike spill fungerer, men kan tenkes de i ulike sammenhenger har behov for å åpne enkelte porter for innkommende trafikk vha. upnp. Upnp fungerer heller ikke så lenge det er NAT mellom ruteren din, og internett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå