SuperSofie Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Hei. Hvis jeg går inn i dokumenter og deretter høyre klikker på et dokument for å kunne endre navn/åpne i et annet program osv. Så jobber den litt, og deretter blir skjermen svart er sekund og det virker som skjermen "gjenopprettes". Mappene blir lukket og det fungerer ikke! Det funket fint og normalt i går kveld? Noen ide om hva det kan være? Jeg har prøvd å skru av og på maskinen. Hjelp! Jeg må kunne bytte på å åpne i Word og PDF og endre navn uten å måtte gå fra programmet! (Funker fint å høyre klikke andr steder) Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Det må være en såkalt "shell extension", dette er en programsnutt som bl.a. kan kjøres for å utvide menyen som kommer når du høyreklikker. Denne programsnutten har tydeligvis en feil i seg som gjør at hele skrivebordet krasjer. Sannsynligvis er dette noe søppelprogramvare du uansett ikke vil ha på maskinen. Dette må være noe du har installert på et tidspunkt. Hvis du installerte noe i går, avinstaller det.. Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 Det må være en såkalt "shell extension", dette er en programsnutt som bl.a. kan kjøres for å utvide menyen som kommer når du høyreklikker. Denne programsnutten har tydeligvis en feil i seg som gjør at hele skrivebordet krasjer. Sannsynligvis er dette noe søppelprogramvare du uansett ikke vil ha på maskinen. Dette må være noe du har installert på et tidspunkt. Hvis du installerte noe i går, avinstaller det.. Hvordan kan jeg eventuelt finne ut hva dette kan være? Jeg installerte ingenting i går, så litt vanskelig å av installere noe jeg ikke vet hva er. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Du kan bruke ShellExView for å vise hvilke "shell extensions" som er installert: http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html Det er lenge siden jeg har brukt det, men jeg mener at du skal kunne "slå av/på" enkelte "extensions". Hvis det er noe som skaper trøbbel, så kanskje du kan finne ut av det på denne måten. Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 Du kan bruke ShellExView for å vise hvilke "shell extensions" som er installert: http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html Det er lenge siden jeg har brukt det, men jeg mener at du skal kunne "slå av/på" enkelte "extensions". Hvis det er noe som skaper trøbbel, så kanskje du kan finne ut av det på denne måten. Dette er kun en pc jeg bruker til studier, så jeg er ikke så veldig profesjonell, men skal prøve å finne ut av hva som kan skape trøbbel. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
SuperSofie Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 Du kan bruke ShellExView for å vise hvilke "shell extensions" som er installert: http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html Det er lenge siden jeg har brukt det, men jeg mener at du skal kunne "slå av/på" enkelte "extensions". Hvis det er noe som skaper trøbbel, så kanskje du kan finne ut av det på denne måten. Hva skal jeg se etter eller trykke på i linken for å vite hva jeg skal skru av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå