fleur Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Vi har kjøpt ny bil, en Peuget 3008. Sto mellom flere andre biler, men det var denne jeg likte best. Og det var jo litt trygt at den hadde vunnet 'car of the year' 2017. , selvom dette ikke var avgjørende. Noen skrev i et annet forum at den tittelen bare var tull. Er den det? Såvidt jeg vet er det en samling av rundt 60 motorjournalister fra hele Europa. Det kan da ikke bare være en tittel uten troverdighet? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Hehehehehehehe seriøst? Når en Peugeot blir årets bil bør det ringen noen bjeller spør du meg 6 Lenke til kommentar
fleur Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 (endret) Hehehehehehehe seriøst? Når en Peugeot blir årets bil bør det ringen noen bjeller spør du meg Nå er det vel snakk om årets bil som i det beste kjøpet, der du får mest for pengene, ikke fineste bilen totalt sett uavhengig av penger. Denne bilen er jo veldig fin, så jeg mistenker at mange har meninger basert på hvordan ting har vært tidligere. Mange har sterke meninger om sågar franske som koreanske biler, men verden går framover. Har selv hatt koreansk bil i 6 år, og har vært superfornøyd PS. Og ikke glem f.eks Skoda og Kia som også har slitt med ryktet, men som nå gjør det veldig bra Endret 22. august 2017 av fleur 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Bilbransjen seriøs? På åttitallet var det en av journalistene i "Bil" som fortalte om journalister på bilmesser på sekstitallet. På vei tilbake til hotellrommet var koden som følger: gå på venstre side av korridoren hvis du vil sove alene, gå på høyre side, så sørger "noen" for at du får damebesøk etter hvert. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Ingenting galt med Peugeot, og du får utvilsomt mye for pengene. Det er ikke uten grunn at den topper registreringsstatistikkene i mange land, og du skal ikke lenger enn til Danmark hvor Peugeot er på 2. plass med 10% markedsandel, kun slått av Volkswagen med 13%. Jeg kan forøvrig tenke meg langt verre ting som skjedde for 40-60 år siden enn at biljournalistene hadde seg på et hotellrom og er vel ikke særlig relevant forhold til kåringen av Car of The year i dag.. 1 Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Som H.A.M. skriver så får man mye bil for penga når man velger Peugeot, dem er relativt billig i forhold til utstyrsnivå kontra mange konkurrenter. Gode biler å kjøre er det også, og forøvrig også lettskrudd i mine øyne. Selv kjøper jeg alltid noen år gammel Peugeot som har gått langt. I fjor kjøpte jeg en 5år gammel 5008 for 40000,- som riktignok var taxikjørt og hadde gått 370000km. At dem er veldig billig på bruktmarkedet kommer ofte av at folk i Norge går rundt å tror at franske biler er så fantastisk sære kontra andre merker, når det i praksis er 99% likt alt annet. Nå har jeg runda 382000km og den fungerer fortsatt problemfritt. Billigere relativt ny og god familiebil skal man lete lenge etter. 1 Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Det er jo ikke uten grunn den nye 3008 har fått mye skryt. Spenstig design både utvendig og innvendig. Det er en bil som er veldig god å kjøre og den 1.2 tresylindret motoren overrasker de fleste som prøver den. Hadde en slik til lånebil nesten en arbeidsuke. 1 Lenke til kommentar
fleur Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 Jeg har inntrykk av at det er mye gamle holdninger som henger igjen. Hva bilbransjen gjorde på 80-tallet er vel helt irrelevant for en kåring i 2017. Og hvis 60 journalister fra hele Europa stemmer fram denne bilen på topp så er det vel ikke uten grunn tenker jeg da. Den er helt nydelig å kjøre, gikk selv for 1,2 literen og den drar på som bare det. I tillegg har den vel et av de fineste interiørene jeg har sett av alle biler i samme klasse. Kikket bl.a. på Mitsubishi Outlander, Mazda CX-5, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Nissan Qashqai, men ingen kunne måle seg med Peugeot 3008 når det kom til interiør. Kjørte en Mazca CX-5 160 hk, men den var treg i forhold, ikke så god å kjøre som Peugeoten, og hadde dårligere akselerasjon. Synes automatgirkassa rett og slett var treig. Og den koster 100k mer til sammenligning. Den var vel også den som kom nærmest interiørmessig, men fremdeles synes jeg Peugetoen er mye finere inni. 2 Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Bilbransjen seriøs? På åttitallet var det en av journalistene i "Bil" som fortalte om journalister på bilmesser på sekstitallet. På vei tilbake til hotellrommet var koden som følger: gå på venstre side av korridoren hvis du vil sove alene, gå på høyre side, så sørger "noen" for at du får damebesøk etter hvert. Hva som skjedde på 60-tallet er vel lite relevant i dag. Kan i hvert fall skrive under på at det er meget dårlig med damebesøk på hotellrommene våre nå ... Hva "Årets bil" gjelder tror jeg det er aller viktigst for bilprodusentene. Bragging rights, om du vil. 2 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Ser ikke helt problemet med at Peugeot skulle ha en modell som vinner denne. Historisk er det jaggu mye rare greier som er blitt årets bil. Peugeot er ikke det Peugeot var for bare 10-15 år siden. Mye greia med Citroën. Her i Norge er det utrolig viktig for mange å snakke ned de franske merkene. Og ja for all del, det er mye rart som er kommet fra den kanten. Tyskerne er vel igrunn ikke så himla mye bedre, selv om de bygger biler på en noe annen måte enn hva Franskmennene gjør.Gidder en å se litt uttafor Norge så er franske biler i mye større grad merker man regner for brukbare biler.F.eks Berlingo personbil kommer i en nokså stor og seriøs undersøkelse i UK best (antall feil) ut av alle MPV-er som er tilsalgs der. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Er jo verre med norske versjonen av årets bil som kåret huyndai ioniq som årets bil. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Med NAF og Elbilforeningen i juryen til Autofil/DinSide/Dagbladet-kåringen av "Årets bil" er det vel ikke rart at en hybrid- og/eller el-bil vant. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 (endret) Jeg har inntrykk av at det er mye gamle holdninger som henger igjen. Mulig, men en kollega av meg har akkurat nå inne en Renault Clio som har gått 28'000km, begge bærekuler foran er helt utslitt... Edit: Seff Renault ja Endret 24. august 2017 av Leo_ Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Franske biler sliter med dårlig rykte fortsatt. Jeg vurderer 5008 GT, men min bedre halvdel ønsker alt annet enn fransk.. Når vi er inne på avsporinger: for 30 år siden svinset man på høyresiden for damebesøk; i dag swiper man visst tilt høyre. Har jeg hørt. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Citroen Clio (...) Volvo Sonett? Når vi er inne på avsporinger: for 30 år siden svinset man på høyresiden for damebesøk; i dag swiper man visst tilt høyre. Har jeg hørt. Touché. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 Jeg har inntrykk av at det er mye gamle holdninger som henger igjen. Mulig, men en kollega av meg har akkurat nå inne en Citroen Clio som har gått 28'000km, begge bærekuler foran er helt utslitt... Er ikke det en Renault? Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Jeg har inntrykk av at det er mye gamle holdninger som henger igjen. Mulig, men en kollega av meg har akkurat nå inne en Citroen Clio som har gått 28'000km, begge bærekuler foran er helt utslitt... Er ikke det en Renault? god argumentasjon ja. At bærekuler slites kan jo ha med bruk å gjøre også, og om man kjører på dårlig grusvei. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 24. august 2017 Del Skrevet 24. august 2017 Det er absolutt ikke normalt å få slakke i bærekulene etter 30'000km, så mye grusvei tviler jeg sterkt noen kjører på. Lenke til kommentar
fleur Skrevet 24. august 2017 Forfatter Del Skrevet 24. august 2017 Så da betyr det automatisk at alle franske biler er dårlige? Er vel mest sannsynlig en feil på denne bilen, ikke normalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå