Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

Én danske blir smittet av meslinger på ferie i Asia og blir helt frisk som de fleste blir etter meslinger, kan det være skremselspropaganda?

 

Spørsmålet er ikke om vaksiner gjør noen nytte, det er om de gjør mer nytte enn skade :)

Helt utrolig at du kan holde på på denne måten fortsatt! Du har blitt presentert med fakta og forskning i snart 40 sider og fortsatt holder du fast med vrangstillingen din. Uten så mye som å komme med ETT fornuftig argument.

 

Noen mennesker skremmer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før vaksinen kom var sanitærforhold, hygiene og mat noe helt annet enn hva det er i dag.

Jeg tror gevinsten av vaksinen blir overdrevet av de som selger den.

 

Beste vaksinen mot polio tror jeg er å vaske hendene og unngå å drikke kloakk.

 

I de land dette ikke er mulig har befolkningen forhåpentligvis tilgang til vaksine.

Du svarte ikke på noen av spørsmålene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt utrolig at du kan holde på på denne måten fortsatt! Du har blitt presentert med fakta og forskning i snart 40 sider og fortsatt holder du fast med vrangstillingen din. Uten så mye som å komme med ETT fornuftig argument.

 

Noen mennesker skremmer meg.

 

Hvor finner du forskning som viser at vaksiner forbedrer helsen til befolkningen? :)

 

Hva er det optimale antallet doser? Er det noen øvre grense?

 

OBS: Merk at jeg ikke spør om forskning på at meslinger reduserer forekomst av meslinger eller stimulerer til produksjon av antistoffer mot meslinger. Jeg spør om forskning som indikerer at et vaksinert barn sannsynligvis blir friskere og har generelt bedre helse enn et barn som ikke er vaksinert.

Lenke til kommentar

Jaggu faen ble jeg ikke fortalt av en nybakt mor her om dagen at den nye puddingen skulle spares for vaksiner, siden vi bor i Norge og resten av befolkningen er jo vaksinert....

Snakker om "jeg vs alle de andre"- tenkning. 

 

Det kan være flere som skulle ønske de hadde foreldre med like mye ryggrad :)

Lenke til kommentar

Ryggrad til å tørre å være uenig med andre :)

Skal du være uenig er det gjerne greit å ha et snev av grunnlag, helst i form av kunnskap, og ikke synsing, følelser, bloggere osv.

Det er også greit å ta sin del av ansvar i det kollektive forsvar. 

 

Som sagt er den selvstendige ryggraden uten forbindelse opp, svært lite verdt. Spesielt for de foreldrene som står på medisinsk intensiv og kikker på ungen sin som spises opp av sykdom som kunne vært utryddet for 60 år siden.

Spør dem om de synes valget var bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Hvor finner du forskning som viser at vaksiner forbedrer helsen til befolkningen? :)

 

Hva er det optimale antallet doser? Er det noen øvre grense?

 

OBS: Merk at jeg ikke spør om forskning på at meslinger reduserer forekomst av meslinger eller stimulerer til produksjon av antistoffer mot meslinger. Jeg spør om forskning som indikerer at et vaksinert barn sannsynligvis blir friskere og har generelt bedre helse enn et barn som ikke er vaksinert.

Let gjennom tråden, jeg gidder ikke mate deg med mer når du ikke ser ut til å ville ta det inn.

 

Så du bildet jeg la ut? Hvem av de tror du var friskest? 

Lenke til kommentar

Ryggrad til å tørre å være uenig med andre :)

Å gå mot strømmen bunner gjerne i en av to ting: ryggrad eller idioti/overtro på egen fornuft.

Å gå mot strømmen når du er 15 og alle vennene dine drikker seg drita er ryggrad.

 

Å gå mot strømmen når alle vennene dine bruker sikkerhetsbelte i bil er idioti.

 

Å ikke vaksinere barn er absolutt å gå mot strømmen, men det har altså ingenting med ryggrad å gjøre.

Endret av toth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor finner du forskning som viser at vaksiner forbedrer helsen til befolkningen? :)

 

 

Vaksiner skal forhindre sykdommer, ikke forbedre helse.

 

Man kan selvsagt beskrive fravær av alvorlige sykdommer som forbedret helse, men det skjønner jo de fleste. Dermed vil all forskning som viser at vaksiner virker og har minimale bieffekter vise det du etterspør.

Lenke til kommentar

Hva er det optimale antallet doser? Er det noen øvre grense?

 

 

Med mindre du kan vise fram forskning som tilsier at det er en øvre grense, så er svaret nei. Dog vil den positive effekten av nye vaksiner være mindre når man har vaksinert mot de farligste og vansligste sykdommene, etc.

 

Grunnen til at vi ikke tar flere vaksiner er en kost/nytte vurdering. Når man drar til andre land bør man gjøre samme vurdering ut i fra risiko i det aktuelle landet. Dette gjøres lettest ved å spørre legen sin.

Lenke til kommentar

Ryggrad til å tørre å være uenig med andre :)

 

Det krever tydeligvis mye ryggrad for å ta et feilaktig standpunkt, forsvarte det N+1 ganger uten å ta til seg enkel informasjon. Det er nærliggende å konkludere at det er to mulige utfall av en slik situasjon. Du har enten økonomisk interesse av bevist feilinformering eller du mangler noe...

 

Det virker ikke helt som du vet hva ryggrad er for noko...

 

TIlbake til vaksiner. I en eller annen søkbar metadatabase gjennom f.eks et universitet vil du finne  fagfellevurdert dokumentasjon til du blir grønn og blå. Når har jeg min tvil om det i det hele tatt er verdt å bruke tid på hente frem slik dokumentasjon iom at det virker til å være slik at du ikke tar til deg enkel informasjon.

 

Du har misforstått fundamentalt hva vaksiner brukes til. De er en forsikring mot sykdom ikke behandling av sykdom.

 

Jeg skal være behjelpelig med  å sende en pakke paracet når du bevist smitter deg selv med polio...hva venter du egentlig på siden det "tross alt" er så ufarlig (sarkasme for de som ikke fanger det opp).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noen tusen barn i Norge hvert år som ikke blir vaksinert, burde være en smal sak å se om disse er mindre friske enn vaksinerte barn :)

 

Da må man ikke glemme å se på hvorfor heller.

Mye av grunnen til at de ikke får visse sykdommer er jo fordi man har flokkimunitet. Altså, ingen har sykdommene her så barna blir ikke smittet, fordi alle andre er vaksinert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...