DontKeepMeWaiting Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Så hvordan forklarer dette at sykdommer blusser opp igjen sa du? Har itte merket noe je Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Har itte merket noe je Så ditt beste argument er ignoranse? Du kan feks lese denne https://sykepleien.no/2017/04/meslingene-fortsetter-spre-seg-i-europa 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Nå bør man huske på at barn som eksempelvis er født premature er mer utsatt for Autisme / Aspergers enn barn som er født til termin.Det ser også ut som at studier på disse barna viser at det kan være bedre å være forsiktigere og følge grundig med på immunforsvaret om man skal vaksinere, hovedsakelig fordi det kan være enorme forskjeller mellom de premature barna og de som er født til termin.Jeg har ekstrem premature tvillinger som er født i uke 26 og har vært med på flere studier i forhold til sykdommer som har oppstått etter fødsel og vi vet at noen av disse sykdommene har kunnet hatt en katastrofisk utgang om vi ikke hadde oppsøkt legehjelp så ofte som vi gjorde og til de riktige tidene ( vi kom alltid rett inn på prematur delen av sykehuset ).Det ene barnet fikk også reaksjoner på noen av vaksinene som ble tatt og begynte å vise i etterkant ( 8 til 10 måneders ) avvik i oppførselen og utviklingen i forhold til tvillingbroren, da hadde de begge to vært så og si autentisk de første 6 månedene. Det var også det samme barnet som hadde hatt svakere immunforsvar og hatt en mikroskopisk blødning i hjernen som forsvant fra en dag til en annen dag uten spor.Per dags dato foregår det litt forskning på dette feltet og det vil trolig bli endret gradvis på hvordan premature og ekstrempremature barn blir vaksinert slik at vaksinene ikke blir for kraftige og skadefulle for barna når de skal taes. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Skulle likt å sett noen av dere reise til risikoland for gulfeber uten gulfeber-vaksinen. Eller uten påfyll av polio. Har sagt det før, men sier det igjen - når man ser polio med EGNE øyne for første gang så er man *rimelig* happy for at man er vaksinert. Det var i alle fall jeg 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Jepp ^ Finnes nordmenn med polio selv idag. Jeg kjenner en. Det er like fryktelig som mange andre sykdommer, og jeg unner ingen å få det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Skulle likt å sett noen av dere reise til risikoland for gulfeber uten gulfeber-vaksinen. Eller uten påfyll av polio. Har sagt det før, men sier det igjen - når man ser polio med EGNE øyne for første gang så er man *rimelig* happy for at man er vaksinert. Det var i alle fall jeg Mine barn har ikke reist til utlandet de første leveårene nettopp pga prematuriteten ( de var vaksinert ). Risikoen pga for tidlig fødsel økte sannsynlighetene for at de faktisk kunne bli syke, selv om de var vaksinert. Lenke til kommentar
toth Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Folk er så renslige idag, så det er nok ingen fareTakk for tipset - skal til Afrika i høst og hadde tenkt å gjøre diverse medisinske tiltak mot malaria, men nå forstår jeg jo at det går bra om jeg bare dusjer annenhver dag istedet. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2018 Skulle likt å sett noen av dere reise til risikoland for gulfeber uten gulfeber-vaksinen. Eller uten påfyll av polio. Har sagt det før, men sier det igjen - når man ser polio med EGNE øyne for første gang så er man *rimelig* happy for at man er vaksinert. Det var i alle fall jeg Polio går stort sett over av seg selv, rundt 1% får lammelser som går over etter noen dager. Noen kan få komplikasjoner. Polio er utryddet verden over, jeg tror det var rundt 20 tilfeller av polio i 2017 på verdensbasis. Jeg tror det kan argumenteres for at paracet er farligere enn polio, og at man skal være ganske lettskremt for å frykte polio Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Mine barn har ikke reist til utlandet de første leveårene nettopp pga prematuriteten ( de var vaksinert ). Risikoen pga for tidlig fødsel økte sannsynlighetene for at de faktisk kunne bli syke, selv om de var vaksinert. Ser ikke helt hvorfor dette er et argument for eller i mot vaksiner? Forøvrig, som svar til innlegget ditt over her - selvsagt skal man jo ha sine forhåndsregler når det kommer til vaksiner, som med alle andre medisiner. Ikke alle medisiner passer for alle. Her må det mer forskning til, jeg er helt enig med deg. Det jeg er mest opptatt av, er at foreldre nå nekter helt friske barn fra å ta vaksiner. Dette er helt bananas galt, og i ytterste konsekvens, farlig Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2018 Det jeg er mest opptatt av, er at foreldre nå nekter helt friske barn fra å ta vaksiner. Dette er helt bananas galt, og i ytterste konsekvens, farlig Det trodde jeg også, men jeg finner ikke forskning som støtter det synspunktet. Det er en milliardindustri med omtrent ubegrenset ressurser, likevel klarer de ikke å vise at produktene deres forbedrer folkehelsen - det kan indikere at produktene deres kanskje ikke er så positive eller nødvendige som de prøver å overbevise oss om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 (endret) Polio går stort sett over av seg selv, rundt 1% får lammelser som går over etter noen dager. Noen kan få komplikasjoner. Polio er utryddet verden over, jeg tror det var rundt 20 tilfeller av polio i 2017 på verdensbasis. Jeg tror det kan argumenteres for at paracet er farligere enn polio, og at man skal være ganske lettskremt for å frykte polio Here we go again... In 2016, there were 37 cases of wild polio and 5 cases of vaccine-derived polio.[3][6] This is down from 350,000 wild cases in 1988.[3] Mao. god grunn til en vaksine. Edit: kan jo reposte denne også: Endret 26. juni 2018 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Polio går stort sett over av seg selv, rundt 1% får lammelser som går over etter noen dager. Noen kan få komplikasjoner. Polio er utryddet verden over, jeg tror det var rundt 20 tilfeller av polio i 2017 på verdensbasis. Jeg tror det kan argumenteres for at paracet er farligere enn polio, og at man skal være ganske lettskremt for å frykte polio "Går stortsett over av seg selv" - "Paracet er farligere enn polio". Så ikke noe å bry seg om, med andre ord? "Nei faen, der fikk jeg polio du. Ble lammet også visst. Jaja, jeg er i alle fall glad for at jeg ikke tok IBUX/Paracet" Hæ?! Når det er sagt - hvorfor blir det færre og færre tilfeller av Polio, IntelAti? Kan det ha noe med en stort vaksinasjons-initiative ifra WHO å gjøre? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Det trodde jeg også, men jeg finner ikke forskning som støtter det synspunktet. Det er en milliardindustri med omtrent ubegrenset ressurser, likevel klarer de ikke å vise at produktene deres forbedrer folkehelsen - det kan indikere at produktene deres kanskje ikke er så positive eller nødvendige som de prøver å overbevise oss om. Tullball og tåkeprat! Her kommer du igjen med dine syke konspirasjonsteorier, i et forsøk på å snakke deg bort Her er litt info om vaksinasjoner i fra WHO: http://www.who.int/campaigns/immunization-week/2017/en/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Ser ikke helt hvorfor dette er et argument for eller i mot vaksiner? Argumentet er for at man faktisk prøver å finne mer ut om hvordan noen pasientgrupper ( premature og konkrete nedarvede egenskaper ) reagerer på både vaksinedoser og selve vaksinasjon. Det finnes enkeltpersoner der man vet at vaksinasjon kan gjøre såpass mye skade at man må unngå det, men dette er kanskje svært sjeldent. Får man på plass et bedre system som sørger for at man for riktig vaksiner til de forskjellige pasientgruppene løser vi nok de fleste problemene og kan tilpasse programmet også mer til spesifikke individer. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 "kanskje svært sjeldent" Det ER svært sjeldent. Ingen av disse tingene er uansett i mot et vaksineprogram i en større populasjon (eks nasjonalt). At man må finne løsninger til de som ikke kan ta de normale vaksinene er jeg enig i, og jeg er også enig i at man bør bli flinkere til å kartlegge dette. Men igjen - vaksineprogrammet bør følges av de aller aller fleste. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Polio går stort sett over av seg selv, rundt 1% får lammelser som går over etter noen dager. Noen kan få komplikasjoner. Polio er utryddet verden over, jeg tror det var rundt 20 tilfeller av polio i 2017 på verdensbasis. Jeg tror det kan argumenteres for at paracet er farligere enn polio, og at man skal være ganske lettskremt for å frykte polio Jeg klarer ikke å få meg selv til å tro at du faktisk mener det du skriver her. Om du gjør det er du helt utrolig historieløs. 1 Lenke til kommentar
ikek Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Polio går stort sett over av seg selv, rundt 1% får lammelser som går over etter noen dager. Noen kan få komplikasjoner. Polio er utryddet verden over, jeg tror det var rundt 20 tilfeller av polio i 2017 på verdensbasis. Jeg tror det kan argumenteres for at paracet er farligere enn polio, og at man skal være ganske lettskremt for å frykte polio Jeg regner med at du hadde meldt deg frivillig til å smittes med polio for å teste om det reelt er mindre farlig enn en paracet? For noe vås. Polio er en alvorlig sykdom som det internasjonale storsamfunn har jobbet konsekvent for å utrydde. Å ta lett på det bare fordi det er <50 årlige naturlige tilfeller er tåpelig. Det er brukt årtier for å få dette tallet så nærme null som mulig. 2 Lenke til kommentar
ikek Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Det trodde jeg også, men jeg finner ikke forskning som støtter det synspunktet. Det er en milliardindustri med omtrent ubegrenset ressurser, likevel klarer de ikke å vise at produktene deres forbedrer folkehelsen - det kan indikere at produktene deres kanskje ikke er så positive eller nødvendige som de prøver å overbevise oss om. Det trengs enkel statistisk forståelse for å forstå at flokkvaksinasjon har sin svakhet når andelen av befolkningen som er vaksinert faller (mot 90%). Da blir det farlig for befolkningen siden vaksiner ikke fungerer 100% , 100% av tiden. Dette er garantert dekt i den fagfellevurderte forskning, kanskje for hundre år siden eller noe sånt (sikkert nyere varianter også). Faren for befolkningen og de grupper som av div. årsaker ikke kan vaksineres øker og det er unødvendig. Det er få grunner for at barnevaksinasjonsprogrammet ikke skal følges. Foreldres subjektive standpunkt bør ikke tilegges betydning. Jeg regner med at du ikke har kilder til dine påstander om legemiddelindustriens innvirkning på folkehelsen så jeg tror jeg kontrer med å påpeke den kjekke virusinfeksjonen Polio som har blit bekjempet med blant annet vaksiner. Hvordan kan du påstå at vaksiner ikke har hatt en innvirkning på folkehelsen er for meg en gåte. Enten er det bevist, eller så mangler det noe... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2018 Jeg regner med at du hadde meldt deg frivillig til å smittes med polio for å teste om det reelt er mindre farlig enn en paracet? For noe vås. Polio er en alvorlig sykdom som det internasjonale storsamfunn har jobbet konsekvent for å utrydde. Å ta lett på det bare fordi det er <50 årlige naturlige tilfeller er tåpelig. Det er brukt årtier for å få dette tallet så nærme null som mulig. Poliovaksinen er effektiv i rundt ti år, har du tatt den det siste tiåret eller tar du lett på det? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Du svarer jo ikke på spørsmålet hans en gang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå