bshagen Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Da bør vi møtes. Hvor og når er opp til deg. Er dette det siste argumentet ditt, der du står malt oppetter veggen med så lite som en tå i gulvet? Ikke greier du å være spesifikk. nei. Anser dette som noe du ikke veit noe om, du greier ikke å redegjøre for noe som helst, og at du gir opp diskusjonen. Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på å møte deg? Du veit godt at jeg ikke gidder det når jeg allerede veit at du sitter med *null*, hadde du gjort det så hadde du skrevet det her inne - diskusjonen har du nå tapt. Endret 25. juni 2018 av bshagen 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Selvfølgelig opplever ikke alle bivirkninger. Det ville vel kalles et totalt idioti. Da man ser at i løpet av de siste 80-100 år at autismespekterdiagnoser har gått fra 1:10000 til 1:80 MÅ man finne årsaken. Pr. i dag er det mye som indikerer med de nevrotoksiske stoffene som man finner i vaksiner som kvikksølv, aluminium,osv. Ingen seriøs forskning viser noen som helst sammenheng mellom vaksiner og autisme. Slitt å spre løgner. Endret 25. juni 2018 av nirolo 1 Lenke til kommentar
keelling Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Er dette det siste argumentet ditt, der du står malt oppetter veggen med så lite som en tå i gulvet? Ikke greier du å være spesifikk. nei. Anser dette som noe du ikke veit noe om, du greier ikke å redegjøre for noe som helst, og at du gir opp diskusjonen. Hvorfor skal jeg kaste bort tiden min på å møte deg? Du veit godt at jeg ikke gidder det når jeg allerede veit at du sitter med *null*, hadde du gjort det så hadde du skrevet det her inne - diskusjonen har du nå tapt. Du får si i fra hvis du ombestemmer deg. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det er vel opp til bshagen hva han ønsker å utsette seg for.! Trenger man dokumentasjon for å f.eks. spise ett eple? Det er åpenbart at du bare kommer med løse udokumenterte påstander. Slutt å spre usannheter. 1 Lenke til kommentar
keelling Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Det er åpenbart at du bare kommer med løse udokumenterte påstander. Slutt å spre usannheter. Si meg, har du ikke sett videoklippet fra den høringen jeg nettopp postet?(hvis du ikke forstår engelsk, skal jeg personlig oversette til norsk for deg) Endret 25. juni 2018 av keelling Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Jeg sitter ikke og ser youtube videoer du poster nei. Du må klare å argumentere selv. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (hvis du ikke forstår engelsk, skal jeg personlig oversette til norsk for deg) Oversett til norsk er du snill 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Vil bare si at denne tråden har hatt noe godt for seg. Jeg var ikke klar over at vaksinen mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio måtte fornyes hvert 10. År før jeg las tråden. Var på helsestasjonen og fikk en booster vaksine på torsdag og tok første del av hepatit A/B vaksinen når jeg først var der grunnet en reise til japan. Nevnte og dette til flere kollegaer på jobben som heller ikke var klar over dette, så noe godt har da komt ut av tråden 9 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Det er jo bare fantastisk! Det skal også sies at jeg heller ikke var klar over dette før jeg skulle på jobbreise. Det er derfor jeg tok en hel haug av vaksiner For de som måtte lure på hva de har av vaksinerer osv, så ligger vaksinekortene deres online her:https://helsenorge.no/vaksiner/mine-vaksiner Lurt å følge med, det skader IKKE å ha et oppdatert vaksinekort, snarere tvertimot 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 (endret) Si meg, har du ikke sett videoklippet fra den høringen jeg nettopp postet?(hvis du ikke forstår engelsk, skal jeg personlig oversette til norsk for deg) Guriland så irriterende den hoderistende antivaks-blondinen bak legen er.. Finn heller en relevant norsk statistikk over utviklingen i autisme-diagnoser, som tar høyde for at begrepet autisme er svært utvidet den seneste tid. ..og istedet for å høre på anekdoter fra amerikanske politikere kan du heller lese dette: Ecological studies.Three ecological studies performed in 3 different countries compared the incidence of autism with thimerosal exposure from vaccines. In each case, the nationwide removal of thimerosal—which occurred in 1992 in Europe and in 2001 in the United States—allowed robust comparisons of vaccination with thimerosal-containing and thimerosal-free products, as follows: In Sweden and Denmark, researchers found a relatively stable incidence of autism when thimerosal-containing vaccines were in use (1980–1990), including years when children were exposed to as much as 200 µg of ethylmercury (concentrations similar to peak US exposures) [22]. However, in 1990, a steady increase in the incidence of autism began in both countries and continued through the end of the study period in 2000, despite the removal of thimerosal from vaccines in 1992. In Denmark, researchers performed a study comparing the incidence of autism in children who had received 200 µg (1961–1970), 125 µg (1970–1992), or 0 µg of thimerosal (1992–2000) and again demonstrated no relationship between thimerosal exposure and autism [23]. In Quebec, researchers grouped 27,749 children from 55 schools by date of birth and estimated thimerosal exposure on the basis of the corresponding Ministry of Health vaccine schedules. School records were obtained to determine age-specific rates of pervasive developmental disorder [9]. Thimerosal exposure and pervasive developmental disorder diagnosis were found to be independent variables. Similar to previous analyses, the highest rates of pervasive developmental disorder were found in cohorts exposed to thimerosal-free vaccines. The results were unchanged when both exposure and outcome definitions varied. https://academic.oup.com/cid/article/48/4/456/284219 I USA mener jo nå annenhver forelder at ungen deres har autisme bare fordi de er annerledes enn søskenet sitt - vi omgås veldig mange barnefamilier fra skole, barnehage, familie og venner - ingen av barna er autister. Noen er rare, og noen er litt trege, noen er smarte, noen er rastløse og noen er rolige. Barn er forskjellige, men i USA tror de at alt som avviker fra "det perfekte barn" er autisme, så de slipper å skylde på egne foreldreegenskaper eller gener. Endret 25. juni 2018 av toth 3 Lenke til kommentar
ikek Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Selvfølgelig opplever ikke alle bivirkninger. Det ville vel kalles et totalt idioti. Da man ser at i løpet av de siste 80-100 år at autismespekterdiagnoser har gått fra 1:10000 til 1:80 MÅ man finne årsaken. Pr. i dag er det mye som indikerer med de nevrotoksiske stoffene som man finner i vaksiner som kvikksølv, aluminium,osv. Det er mange årsaker til at autisme som diagnose har fått en oppsving i antall siden 1950-tallet. Det handler i grunn om oppfinnelsen av diagnoseverktøy (for å kunne sette diagnose) og diagnosen som sådann. Et annet punkt følger ved at helsevesenet, foreldre/barnehager m.m. har blitt flinkere til å plukke opp signalene slik at en diagnose kan stilles. Dette gjelder spesielt mildere tilfeller. er nær sagt alle som fødes med en slik tilstand blir plukket opp. I praksis ble det født en andel av befolkningen med autisme, slik vi kjenner begrepet i dag, i 1800 og i nåtid. Det er bare at vi er mye flinkere til å plukke det opp og få det inn i statestikken. Selve raten per tusen innbyggere er det ingenting, meg bekjent, i den fagfellevurderte forskningen som tilsier at det er noen sammenheng mellom autisme og vaksinasjon. En klassisk forskningsfelle er å se forbedrede resultat som en ny standard uten å ta høyde for forbedringer i metodikk, analyse og innsamling. Du får i deg mye mer tungmetaller gjennom et ordinært kosthold enn du noensidde ville gjort gjennom vaksiner. I tillegg tar vi på ting og sløyfer skikkelig håndhygiene før vi spiser. Her vil stål, jern, aluminium være representert blant en hel haug metaller. Hvis kvikksølv var så farlig i de små konsentrasjonene som forekommer/forekom i vaksiner hvordan har befolkningen overlevd amalganfyllinger i tennene siste xx år? Eller det å spise fisk? Det er rart folk ikke dauder rett som det er... 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Vil bare si at denne tråden har hatt noe godt for seg. Jeg var ikke klar over at vaksinen mot difteri, stivkrampe, kikhoste og polio måtte fornyes hvert 10. År før jeg las tråden. Var på helsestasjonen og fikk en booster vaksine på torsdag og tok første del av hepatit A/B vaksinen når jeg først var der grunnet en reise til japan. Nevnte og dette til flere kollegaer på jobben som heller ikke var klar over dette, så noe godt har da komt ut av tråden Om du tar det opp med legen din, så kan du få ett vaksinasjonsprogram, jeg tror det var 3-4 ganger i løpet av ca ett halvt år, så kan du får livslang beskyttelse mot hepatitt og tror det var en eller to sykdommer til. Snakk med de du tar vaksiner om det, jeg følgte bare spesialisten jeg var hos sine råd Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Om du tar det opp med legen din, så kan du få ett vaksinasjonsprogram, jeg tror det var 3-4 ganger i løpet av ca ett halvt år, så kan du får livslang beskyttelse mot hepatitt og tror det var en eller to sykdommer til. Snakk med de du tar vaksiner om det, jeg følgte bare spesialisten jeg var hos sine råd Jeg forhørte meg litt med hun på helsestasjonen om det var noen andre vaksiner jeg burde ta, og i utgangspunktet var det Hepatit A/B hun ville anbefale selv om det ikke var en direkte nødvendighet for Japan, tok første dose nå, skal ha en ny dose om 4 uker som gir midlertidig immunitet og en siste dose ett halvår etter der igjen som gir permanent immunitet. Lenke til kommentar
DontKeepMeWaiting Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Vaksiner er bare tull, mennesket har jo levd i millioner av år uten, plutselig de siste hundre årene skal man ha det Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Ja for all del, vi overlevde jo svartedauden og, det var jo bare 60% av Europa som falt til sykdommen. Gode tider. 1 Lenke til kommentar
DontKeepMeWaiting Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Ja for all del, vi overlevde jo svartedauden og, det var jo bare 60% av Europa som falt til sykdommen. Gode tider. Det var urenslighet da, mangel på ordentlig kloakk osv. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Ikke en bakterie som førte til svartedauden altså? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Vaksiner er bare tull, mennesket har jo levd i millioner av år uten, plutselig de siste hundre årene skal man ha det Hvordan forklarer du sammenhengen mellom vaksinering og at sykdommer forsvinner, samt mangel på vaksinering fører til oppblomstring av de samme sykdommene igjen da? Bare tilfeldigheter? Lenke til kommentar
DontKeepMeWaiting Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Hvordan forklarer du sammenhengen mellom vaksinering og at sykdommer forsvinner, samt mangel på vaksinering fører til oppblomstring av de samme sykdommene igjen da? Bare tilfeldigheter? Folk er så renslige idag, så det er nok ingen fare Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Folk er så renslige idag, så det er nok ingen fare Så hvordan forklarer dette at sykdommer blusser opp igjen sa du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå