Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hørt det og. Kvante-vaksinering som argument når logikk/vitenskap/forskning mangler.

Det er tre universiteter i landet , men medisin/helse læres det tydeligvis for lite om.

Enhver idiot , uansett tittel bør skjønne at å sprøyte kvikksølv,aluminium,skvalene, osv,osv i (selv i små mengder mikrogram/umol), vil innebære en risiko for komplikasjoner .(som etter min mening ikke er i nærheten av å veie opp for å ta i bruk et evt. medisinsk produkt).

Når antallet vaksiner har eskalert parallelt med lidelser som før var nærmest ukjent, kan man begynne å lure på om de stilletiende aksepterer medisinske eksperimenter , på vegne av deres betalende borgere , uten samtykke eller informasjon.

Vis oss forskning som viser en sammenheng og spar oss for anekdotiske beviser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hørt det og.  Kvante-vaksinering som argument når logikk/vitenskap/forskning mangler.

Det er tre universiteter i landet , men medisin/helse læres det tydeligvis for lite om.

Enhver idiot , uansett tittel bør skjønne at å sprøyte kvikksølv,aluminium,skvalene, osv,osv i (selv i små mengder mikrogram/umol), vil innebære en risiko for komplikasjoner .(som etter min mening ikke er i nærheten av å veie opp for å ta i bruk et evt. medisinsk produkt).

Når antallet vaksiner har eskalert parallelt med lidelser som før var nærmest ukjent, kan man begynne å lure på om de stilletiende aksepterer medisinske eksperimenter , på vegne av deres betalende borgere , uten samtykke eller informasjon.

Podkast som har et par saker om kvikksølv og vaksiner.

https://www.theskepticsguide.org/podcast/sgu/184

Transcript fra episoden:

https://www.sgutranscripts.org/wiki/SGU_Episode_184#Vaccine_Safety_and_More_Outbreaks_.289:03.29

Ellers har de også tatt opp temaet vaksiner flere ganger. "CTRL+F" på tastaturet ditt og søk på "Vaccines" :)

https://www.theskepticsguide.org/podcast/sgu

Lenke til kommentar

Nå har jeg hørt det og.  Kvante-vaksinering som argument når logikk/vitenskap/forskning mangler.

Det er postet x antall vitenskapelige kilder for å motbevise svadaen som du skriver i innlegget ditt her gang på gang i denne tråden. Men hvorfor bruke energi for å lete de frem til deg en gang til? Du leser de jo ikke uansett og du referere til en skummel statue fra 1800 talet som din egen kilde. Jeg sier meg vertfall ferdig med dette å tror og håper at de utenforstående som leser denne tråden ser galskapen i hele anti vaxxer bevegelsen.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er postet x antall vitenskapelige kilder for å motbevise svadaen som du skriver i innlegget ditt her gang på gang i denne tråden. Men hvorfor bruke energi for å lete de frem til deg en gang til? Du leser de jo ikke uansett og du referere til en skummel statue fra 1800 talet som din egen kilde. Jeg sier meg vertfall ferdig med dette å tror og håper at de utenforstående som leser denne tråden ser galskapen i hele anti vaxxer bevegelsen.

Bør vel påpeke at forskning på Autister og noen vaksiner fortsatt er i begynner stadiet, man har sett en viss korrelasjon mellom de som har vært født for tidlig og vaksinering der vaksinene som vanligvis gjør en vanlig jobb hos normale babyer kan faktisk ha innvirkning og skade barna. 

Studier som denne viser til at premature barn er mer utsatt for autisme 

https://www.autismspeaks.org/science/science-news/study-provides-new-insights-link-between-prematurity-and-autism

"In particular, they associate being 10 weeks or more premature with persistent weakness in brain connections that are important for attention, communication and the processing of emotions."

Andre studier viser at absorberingen av næring og konkrete proteintyper via tarmene våre kan føre til at konkrete proteingrupper ( encephalopathic proteins ) blir absorbert på en langt enklere måte, noe som også skjer med thiomersal ( kvikksølv beholdende konserveringsmiddel ).

Personlig vil jeg ikke si at det er på noen måte bevist at vaksiner ikke kan forårsake sykdommer eller skader på barn / voksne, faktisk så er det mange som får både milde til alvorlige komplikasjoner, har vi derimot kunnet vite bedre når man "KAN" ta en konkrete vaksine og når man "IKKE" kan ta en konkret vaksine så hadde vi trolig fått langt flere friske mennesker samt økt flokk - immuniteten ved å utvikle flere vaksiner som kan taes av større deler av befolkningen og uten å forårsake disse problemene.

Edit : Når det gjelder thiomersal er det mange gode studier der ute som viser om den har noe innvirkning på normale barn i det hele tatt, men vi må huske at med mindre studiene tar for seg konkrete grupper ( der premature barn blir mer aktuelle nettopp fordi flere overlever i dag enn før ) så er det vanskelig å få et godt innblikk på feks Downs, Autister, aspergers osv.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Enhver "idiot" forstår også at en haug med metaller, inkludert tungmetaller blir tatt opp / går gjennom kroppen gjennom helt ordinære aktiviteter som å få i seg næring. En del av disse substansene er også nødvendige for oss; noen av dem kaller vi mineraler.

Dette er ingen hokus pokus. Din forsåelse er så begrenset at jeg vil gå så langt til å påstå at du har ingen eller begrenset forståelse av vitenskapteori og vitenskaplig metode. Legg til at medisinsk forskning gjennomføres etter de stregneste protokoller og blir fagfellevurdert før det blir publisert.

Hadde ikke The Lancet blitt bedratt av han forbanne eks. forskerens artikkel om en falsk sammenheng mellom en vaksine og autisme, hadde vi spart oss for så forbanna mye piss.

Vaksiner er statistisk trygge, med det vil altid være noen bivirkninger, som igjen kan være alvorlige på individnivå, men for populasjonen som så dan vil det være trygt. Å påstå noe annet er ikke annet enn vranglære, forhåpentligvis mot bedre viten.

Det er noen flere enn tre universitet her i landet og hvis man ikke studerer helserelaterte fag hvorfor skal man lære noe om medisin/helse?

Et spørsmål, hva er kvante-vaksinering?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, nettopp idioter "forstår" gjerne dette. Oppegående fagfolk forstår heller fakta, og de sammenfaller ikke med det idiotene "forstår". Heldigvis er de fleste skarpe nok til å stole på fagfolk fremfor youtube-forskere.
Lenke til kommentar

Et spørsmål, hva er kvante-vaksinering?

Ja, nettopp idioter "forstår" gjerne dette. Oppegående fagfolk forstår heller fakta, og de sammenfaller ikke med det idiotene "forstår". Heldigvis er de fleste skarpe nok til å stole på fagfolk fremfor youtube-forskere.

Vis oss forskning som viser en sammenheng og spar oss for anekdotiske beviser.

Det dere burde spørre dere om er;  Hvorfor er symptomene for kvikksølv-forgiftning nesten de samme som de vi finner hos vaksinerte?  Og hvorfor anbefaler man at gravide ikke spiser fisk som inneholder kvikksølv - for så å injesere det direkte inn i barnet etter fødsel.?  og hvorfor vaksineres barn for hepatitt b, når det ikke tilhører risiko-gruppen(hepatitt smitter gjennom blod og sex)?

Og hvor mange tusen har dødt av vaksiner? og hva er egentlig helse...eller idioti.

Dessuten er det ganske mange kompetente helsearbeidere som støtter disse påstandene, men som risikerer sin karriere hvis de opptrer i offentligheten om dette.

Endret av keelling
Lenke til kommentar

Og hvorfor anbefaler man at gravide ikke spiser fisk som inneholder kvikksølv - for så å injesere det direkte inn i barnet etter fødsel.?

Ingen av de vaksinene som brukes i det norske barnevaksinasjonsprogrammet inneholder tiomersal (eller kvikksølv som høres litt skumlere ut  :scared: ) . 

Slutt å se konspirasjonsvideoer å faktisk prøv å les deg opp litt.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen av de vaksinene som brukes i det norske barnevaksinasjonsprogrammet inneholder tiomersal (eller kvikksølv som høres litt skumlere ut  :scared: ) . 

Ang. tvang: Har du hørt om Geneve-konvensjonen?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om Geneve-konvensjonen ja, men hva en konvensjon som skal beskytte rettighetene til sivile og krigsfanger under krig skjønner vertfall ikke jeg hva som har noe med noe å gjøre annet enn at du skal prøve å ro deg vekk fra å svare på det opprinnelige innlegget.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det dere burde spørre dere om er; Hvorfor er symptomene for kvikksølv-forgiftning nesten de samme som de vi finner hos vaksinerte? Og hvorfor anbefaler man at gravide ikke spiser fisk som inneholder kvikksølv - for så å injesere det direkte inn i barnet etter fødsel.? og hvorfor vaksineres barn for hepatitt b, når det ikke tilhører risiko-gruppen(hepatitt smitter gjennom blod og sex)?

Og hvor mange tusen har dødt av vaksiner? og hva er egentlig helse...eller idioti.

Dessuten er det ganske mange kompetente helsearbeidere som støtter disse påstandene, men som risikerer sin karriere hvis de opptrer i offentligheten om dette.

Nok en gang: Kom med dokumentasjon fra forskning og ikke din engen subjektive synsing.

Du bare finner på tullete konspirasjonsteorier og har over hodet ingen dokumentaskoner for påstandene dine.

Slutt å spre løgner, du riskerer at noen tror på deg og unnlater å vaksinere seg eller barna sine. Konsekvensene kan være at alvorlige sykdommer blusser opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. tvang: Har du hørt om Geneve-konvensjonen?

Dette var jo intet mesterstykke av en unnvikelse - du siterer Evil-Duck, mens du overhodet ikke svarer. Du argumenterte bastant for kvikksølv-problemer, hvorpå du blir fortalt at det er null kvikksølv i de norske barnevaksiner - skal du overhodet ikke kommentere det?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det dere burde spørre dere om er;  Hvorfor er symptomene for kvikksølv-forgiftning nesten de samme som de vi finner hos vaksinerte?  Og hvorfor anbefaler man at gravide ikke spiser fisk som inneholder kvikksølv - for så å injesere det direkte inn i barnet etter fødsel.?  og hvorfor vaksineres barn for hepatitt b, når det ikke tilhører risiko-gruppen(hepatitt smitter gjennom blod og sex)?

Kan du svare på hva kvante-vaksinering er? Du klarte å sitere meg og mitt spørsmål, men svare er vanskelig?

Når det gjelder innhold av tungmetaller i fisk, sjødyr m.m har det nok med hvor mye man spiser av varen og dermed eksponering mot tungmetaller. En vaksine er ikke mange grammene i vekt og av dette er f.eks aluminium/kvikksølv en mindredel. Forholdstall er kanskje litt vanskelige så la meg gi en enkel forklaring.

Får du tilbud om vaksiner som er 200 gram tunge, du tar to slike i uka og gjør dette år ut og år inn, kan det kanskje hende at du har en utfordring med metall som aluminium og kvikksølv når du har en svært lett, relativt sett, foster voksende i magen. Derfor er helsemyndighetene forsiktige i sine kostholdsanbefalinger for noen typer sjømat. Førevarprinsippet er en fornuftig holdning.

Hvor tar du "mange tusen har dødt av vaksiner?" fra? Kanskje over milliarder av doseringer av milliarder av mennesker vil det summa være tusentall døde. Spørsmålet blir hvor mange har det reddet. Vaksiner er det mest folkehelsebringende som er oppfunnet. Det finnes knap noe tiltak som har reddet så mye liv. Å ta så lett på propagandaen mot vaksiner er trist. Det er det enkelttiltak som har hjulpet deg, dine og alle andre mest. Du er en god grunn til at det brude være tvangsvakinasjoner for de under 18 og alle som jobber med mennesker. Forbanna idioti.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette var jo intet mesterstykke av en unnvikelse - du siterer Evil-Duck, mens du overhodet ikke svarer. Du argumenterte bastant for kvikksølv-problemer, hvorpå du blir fortalt at det er null kvikksølv i de norske barnevaksiner - skal du overhodet ikke kommentere det?

Kvikksølv er et av de aller giftigste stoffer vi kjenner.  Det hører ikke hjemme i noen, verken barn eller voksne.

Om ikke like giftig, gjelder dette også aluminium,skvalen,SV40,osv..

Lenke til kommentar

Kan du svare på hva kvante-vaksinering er? 

Får du tilbud om vaksiner som er 200 gram tunge,

Det 200 grams vaksine-eksemplet , ekskluderer fra å fortjene et svar..

Uansett endrer ikke inneholdet seg om man endrer innpakningen, og ang. mengde;  Er det vel en kjennsgjerning at kvalitet taper seg ved økt kvantitet.

Lenke til kommentar

Nok en gang: Kom med dokumentasjon fra forskning og ikke din engen subjektive synsing.

Du bare finner på tullete konspirasjonsteorier og har over hodet ingen dokumentaskoner for påstandene dine.

Slutt å spre løgner, du riskerer at noen tror på deg og unnlater å vaksinere seg eller barna sine. Konsekvensene kan være at alvorlige sykdommer blusser opp igjen.

Her er en link om hpv-vaksinen.  Han virker som en seriøs helse-arbeider.

https://jeffreydachmd.com/2018/02/hpv-vaccine-greatest-medical-scandal-time/

Lenke til kommentar

Du leser de jo ikke uansett og du referere til en skummel statue fra 1800 talet som din egen kilde.

Det er derfor jeg har så stor respekt for kunstnere. Ofte har de en egen evne til å tenke kritisk og selvstendig.

Visste du at barnet i statuen representerer Edward Jenners egen sønn? I marmor..! Hvor mange år brukte Monteverde på dette verket?

medium.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...