toth Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Sjekket 5 av linkene, men ingen så ut til å være gjort med onkologer på laget, så takk men nei takk ☺️ setter min lit til de som har 10 års utdanning innen feltet fremfor legmenn som har fått en lysende ide om en urt eller et vitamin. Hvis en av metodene skulle vise seg å fungere vil nok legestanden plukke det opp og forskrive det i ordnede former. https://patents.google.com/patent/WO2016162867A1/enHvorfor skal jeg gidde å prate med en som ikke har peiling på noe som har med "helbredelse" å gjøre? Eller hva med å forebygge , som selvfølgelig er enda bedre! Er du legeutdannet og har peiling på helbredelse? Hva ønsker du å vise til med det 18 år gamle patentet som ennå ikke har gjort noen nytte? GcMAF has not been properly studied in clinical trials and its laboratory results still need to be confirmed independently. So far, all claims on the efficacy of this product have no solid scientific basis. Its marketing is illegal; therefore there is no controlled guarantee on the quality of the product for human consumption sold over the internet. Public warning issued by the Anticancer Fund[2] Jeg har kun 9-årig grunnskole. Patentet er fra 2016. Hadde ikke du kreft? Det kan jo hende at noen av de du behandler for ME ønsker å høre om Gc-MAF. OK, så ingen medisinsk ekspert altså? Beklager, når jeg leste på mobil så jeg 2000 et eller annet sted på siden - my bad. Jeg er uansett 100% for forskning på nye behandlinger, så hvis dette patentet kan vise seg å motbevise dagens oppfatning av gcmaf, og bli et faktisk fungerende legemiddel er det helt topp. Jeg bryr meg ikke om medisin kommer fra sopp, urter eller kjemikalier, så lenge den virker og testes/godkjennes under strengt seriøse forhold. Jo jeg har kreft - men ikke en type som har utsikter til kur. Går dog på medisin med høy suksessrate i å holde det i sjakk. Den siste skjønte jeg ikke - jeg har aldri, og kommer aldri til å behandle noen for noe utover førstehjelp. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Altså at det er det samme for kroppen å injisere eller spise/drikke det, dette tror jeg er direkte galt. og den troen baserer du på ...? Fornuft :-) Prøv å spise et måltid, og deretter injisere det samme måltidet inn i kroppen...... Helt ærlig så begriper jeg ikke hvordan noen kan være uenig med dette 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Altså at det er det samme for kroppen å injisere eller spise/drikke det, dette tror jeg er direkte galt. og den troen baserer du på ...? Fornuft :-) Prøv å spise et måltid, og deretter injisere det samme måltidet inn i kroppen...... Helt ærlig så begriper jeg ikke hvordan noen kan være uenig med dette Du tøyser jo bare, hvis du hevder å basere noe på fornuft så får du begynne å bruke fornuften - ingen snakker om å injisere måltider. Prøv å spis en D-vitamintablett på x mg, og mål nivåene i kroppen. Prøv neste dag å injisere samme dose D-vitamin, og mål nivåene i kroppen. Tror du det blir radikal forskjell? Noen ting kan opptas best i tarm, noen intramuskulært og noen intravenøst - mange ting kan også tilpasses andre typer opptak, og justeres til det formål. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Altså at det er det samme for kroppen å injisere eller spise/drikke det, dette tror jeg er direkte galt. og den troen baserer du på ...? Fornuft :-) Prøv å spise et måltid, og deretter injisere det samme måltidet inn i kroppen...... Helt ærlig så begriper jeg ikke hvordan noen kan være uenig med dette Du tøyser jo bare, hvis du hevder å basere noe på fornuft så får du begynne å bruke fornuften - ingen snakker om å injisere måltider. Prøv å spis en D-vitamintablett på x mg, og mål nivåene i kroppen. Prøv neste dag å injisere samme dose D-vitamin, og mål nivåene i kroppen. Tror du det blir radikal forskjell? Noen ting kan opptas best i tarm, noen intramuskulært og noen intravenøst - mange ting kan også tilpasses andre typer opptak, og justeres til det formål. Jeg tenkte meg at du nok var enig i dette Det er ikke trygt å injisere kvikksølv eller andre metaller fordi du får det i deg om du spiser fisk. Det er en skam at dette står i brosjyrer på helsestasjoner, det er ikke rart folk lurer på om vaksineforkjempere er vel bevart og at de blir skeptiske. Selvfølgelig kan det være trygt å injisere ting - men aldri fordi det er trygt å spise eller drikke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg må spørre deg, tok du bilder av disse brosjyrene du snakker om? Kan vi få se? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Det er ikke trygt å injisere kvikksølv eller andre metaller fordi du får det i deg om du spiser fisk. Hvis den totale mengden kvikksølv som ender opp i blodet etter en vaksine ikke overstiger den totale mengden kvikksølv som ender opp i blodet etter å ha spist tunfisk så kan vi si at det å injisere kvikksølv er trygt, jo. I hvert fall like trygt som å spise tunfisk. Eller mener du at kroppen gir kvikksølvet magiske egenskaper på vei fra tarmen og over i blodet? Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Selvfølgelig kan det være trygt å injisere ting - men aldri fordi det er trygt å spise eller drikke. Som Henrikwl skriver er ikke dette riktig - det er helt greit å si: "Kvikksølv er trygt i de mengdene som finnes i injeksjonen - det er ikke mer enn du får i deg ved å spise fisk" Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg tror ikke kvikksølv er trygt i det hele tatt, spesielt ikke på små barn. Skulle likt å vite hvor liten mengde kvikksølv dere mener er trygt Kanskje dere mener at kvikksølvet gir mindre risiko for skader enn sykdommen det vaksineres mot, slik at de som vaksineres totalt sett "vinner" på å ta den? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/vaksiner-til-mennesker/tiomersal-i-vaksiner Les deg litt opp, så slipper du å tro noe som helst, det er gjort grundige studier på det som konkluderer med at det er ufarlig. Som det allerede er nevnt 100 ganger for deg, du får i deg mye mer kvikksølv gjennom kosten din. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2018 https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/vaksiner-til-mennesker/tiomersal-i-vaksiner Les deg litt opp, så slipper du å tro noe som helst, det er gjort grundige studier på det som konkluderer med at det er ufarlig. Som det allerede er nevnt 100 ganger for deg, du får i deg mye mer kvikksølv gjennom kosten din. Jeg stiller meg skeptisk til disse grundige studiene frem til jeg har sett de Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg tror ikke kvikksølv er trygt i det hele tatt, spesielt ikke på små barn. Så du ville ikke gitt små barn fisk? Er denne troen igjen basert på din egen subjektive fornuft, uten noe form for faktisk vitenskapelig belegg? 1 Lenke til kommentar
ikek Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg tenkte meg at du nok var enig i dette Det er ikke trygt å injisere kvikksølv eller andre metaller fordi du får det i deg om du spiser fisk. Det er en skam at dette står i brosjyrer på helsestasjoner, det er ikke rart folk lurer på om vaksineforkjempere er vel bevart og at de blir skeptiske. Selvfølgelig kan det være trygt å injisere ting - men aldri fordi det er trygt å spise eller drikke. Hvis det er slik at en vaksine gitt som et stikk i armen tilsvarer x gram hvit fisk spist i opptak av tungmetaller så er det vel et fett? jeg er også ganske sikker på at det ikke er særlig mange kilo du må ha i deg før du overgår vaksiner. Hvorfor er det en skam når helsestasjonen informerer at det er ufarlig med litt kvikksølv i vaksinen(e) når man får i seg det samme eller mer gjennom et ordinært kosthold? Enten evner du ikke å forstå eller så eier du ikke skam. Jeg tror ikke kvikksølv er trygt i det hele tatt, spesielt ikke på små barn. Skulle likt å vite hvor liten mengde kvikksølv dere mener er trygt Kanskje dere mener at kvikksølvet gir mindre risiko for skader enn sykdommen det vaksineres mot, slik at de som vaksineres totalt sett "vinner" på å ta den? En mengde av selv de farligste stoffer som er trygt så lenge dosen er liten nok. Mao "utvannet" nok, med mindre 1 molekyl av et stoff er nok til å ta livet av et menneske (e.g. LD50). Vaksinemotstandere tror for mye og evner ikke å ta til seg at blant annet et stoff som er giftig i en konsentrasjon er ufarlig i en annen. Videre er det rimelig påståelig å tro, basert på ingenting fornuftig, at tro skal erstatte fagfellevurdert forskning. Mange vaksinemotstandere tror at "eksotiske" materialer f.eks div. metaller er unaturlige og dermed kan være farlig. Kroppen er full av diverse rariteter og inneholder blant annet en haug med tungmetaller. Det er ikke uten grunn at mennesker som blir kremert behandles (omtrent) som spesialavfall. Vi mener kanskje ikke så mye. Vi forholder oss til råd gitt av ansvarlig myndighet, har en forståelse for arbeidet bak slike råd og tar det for gitt at myndighetene har de beste hensikter og arbeider deretter. Vi tar til motmæle mot sånne som tror de rareste ting uten noen som helst forankring i vel etablert forskning. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Jeg stiller meg skeptisk til disse grundige studiene frem til jeg har sett de Hadde du faktisk lest litt på linken jeg ga deg referer de til disse studienne. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 https://legemiddelverket.no/bivirkninger-og-sikkerhet/rad-til-helsepersonell/vaksiner-til-mennesker/tiomersal-i-vaksiner Les deg litt opp, så slipper du å tro noe som helst, det er gjort grundige studier på det som konkluderer med at det er ufarlig. Som det allerede er nevnt 100 ganger for deg, du får i deg mye mer kvikksølv gjennom kosten din. Jeg stiller meg skeptisk til disse grundige studiene frem til jeg har sett de Meld det frivillig å delta i studiene som forsøkskanin da vel Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. februar 2018 Del Skrevet 28. februar 2018 Kan jo bare starte her: http://www.helsebiblioteket.no/oppslagsverk Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Faktisk.no: Nei, dagens vaksiner og vaksinasjonsprogrammer utgjør ikke en helserisiko: Https://www.nrk.no/norge/faktisk.no_-nei_-dagens-vaksiner-og-vaksinasjonsprogrammer-utgjor-ikke-en-helserisiko-1.13940151 Da Faktisk.no ba om dokumentasjon for påstanden, ønsket ikke Ager-Wick å komme med konkret informasjon. Han viste til at det finnes mye informasjon om dette på internett, og at det var poengløst for ham å trekke frem spesifikke artikler, studier eller lenker. Høres kjent ut. Ager-Wick er daglig leder og styreleder for Helseterapi AS, som også kaller seg for Arendal Helseterapi. Helseterapi AS har et nettsted der det selges alternative produkter som magnetarmbånd og trepyramider. Ifølge nettstedet har pyramidene en «pyramidekraft», som skal forbedre nattesøvnen og energinivået. På nettstedet står det også at ingen har bevist hvorfor slike pyramider kan være gunstig for helsa. Tidig. Lenke til kommentar
ikek Skrevet 1. mars 2018 Del Skrevet 1. mars 2018 Kvakksalverloven burde vært gjeninnført. Det hadde løst noen problemer. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Gambia og Mongolia vaksinerer i utstrakt grad. IMR (infant mortality rate) på rundt 70 av 1000.Over 20 vaksinedoser gis til nesten 100% av nyfødte i disse landene, likevel er barnedødeligheten skyhøy.USA er verdensledende på vaksinering og er langt forbi resten av verden, likevel er barnedødeligheten her på nivå med utviklingsland - de ligger på 34. plass i verden i barnedødelighet. Det er en klar sammenheng mellom mer vaksinering og høyere barnedødelighet. Jeg forstår godt foreldre som da stiller seg skeptiske til vaksinering, for her har markedsavdelingen til vaksineindustrien et forklaringsproblem Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 1. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2018 Jeg tror ikke kvikksølv er trygt i det hele tatt, spesielt ikke på små barn. Så du ville ikke gitt små barn fisk? Er denne troen igjen basert på din egen subjektive fornuft, uten noe form for faktisk vitenskapelig belegg? Du liker å polarisere... Jeg er av den oppfatningen at det ofte er flere omstendigheter som avgjør om noe er bra eller dårlig. Jeg hadde ikke gitt barna mine en fisk om jeg visste den hadde ligget og råtnet i en måned før den ble tilberedt "På grunn av miljøforurensning inneholder visse typer ferskvannsfisk helseskadelige mengder med kvikksølv. Derfor bør vi ikke spise stor gjedde, abbor over ca. 25 cm, aure over én kilo eller røye over én kilo. Gravide, ammende og små barn under fem år bør unngå disse fisketypene helt. Advarselen er gitt på grunn av kvikksølvinnholdet, men i noen tilfeller kan det også være høye nivåer av dioksin, dioksinlignende PCB og bromerte flammehemmere i ferskvannsfisk." http://www.miljostatus.no/tema/hav-og-kyst/miljogifter-langs-kysten/advarsler-mot-fisk-og-sjomat-fra-forurensede-omrader/ Lenke til kommentar
G Skrevet 2. mars 2018 Del Skrevet 2. mars 2018 Gambia og Mongolia vaksinerer i utstrakt grad. IMR (infant mortality rate) på rundt 70 av 1000. Over 20 vaksinedoser gis til nesten 100% av nyfødte i disse landene, likevel er barnedødeligheten skyhøy. USA er verdensledende på vaksinering og er langt forbi resten av verden, likevel er barnedødeligheten her på nivå med utviklingsland - de ligger på 34. plass i verden i barnedødelighet. Det er en klar sammenheng mellom mer vaksinering og høyere barnedødelighet. Jeg forstår godt foreldre som da stiller seg skeptiske til vaksinering, for her har markedsavdelingen til vaksineindustrien et forklaringsproblem "Hallo i luken", er det noen hjemme? Dette er jo "U-land" vel? Hva hadde du regnet med, om mor gir deg skittent vann å drikke, og mange andre ekle forhold, som kanskje har innvirkning på dødeligheten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå