Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+45613274

I Norge har vi begrenset vaksinering, mange vestlige land vaksinering i mye større grad enn Norge mot mange flere sykdommer - betyr det at Norge dreper barn?

Hensikten med vaksiner er å tjene mest mulig penger, da vil det være fristende for industrien å oppnå dette gjennom å redusere dødelighet men også forårsake kroniske lidelser.

Det er bedre å leve med litt sykdom og plager enn å dø, det blir en vinn-vinn situasjon for både deg og industrien.

Jeg tror kvaliteten på vaksiner kan økes ved å gjøre industrien økonomisk ansvarlig for bivirkninger.

Du glemmer (eller unnlater å nevne) alle enhetene som ikke har økonomiske interesser av å gjøre folk invalide, som universiteter, forsknings-organisasjoner, faglige statlige råd, faglige uavhengige råd, ideelle organisasjoner, gravende journalister, pengeflow som følge av lobbying osv. At alle disse skal være med på en konspirasjon for å tjene penger på unødvendige vaksiner blir i overkant av hva som er reelt mulig. Litt som konspirasjonsteorier rundt månelandingen. Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du glemmer (eller unnlater å nevne) alle enhetene som ikke har økonomiske interesser av å gjøre folk invalide, som universiteter, forsknings-organisasjoner, faglige statlige råd, faglige uavhengige råd, ideelle organisasjoner, gravende journalister, pengeflow som følge av lobbying osv. At alle disse skal være med på en konspirasjon for å tjene penger på unødvendige vaksiner blir i overkant av hva som er reelt mulig. Litt som konspirasjonsteorier rundt månelandingen.

De er lykkelig uvitende :)

I USA er barnehelsen blitt så dårlig at det er blitt stuerent å stille spørsmål om vaksiner er trygge og effektive.

Myndighetene vegrer seg for å si vaksiner er farlige, men de tør nå å spørre industrien om det er trygt å injisere spedbarn med ni doser ulike vaksiner samtidig.

Foreløpig nekter industrien å svare annet enn at ingen har bevist uten tvil at det er farlig.

Men jeg tror det kan skje en endring i programmet der slik at disse ni dosene ikke blir injisert samtidig men heller spredd utover flere besøk over flere dager eller uker.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

I USA er barnehelsen blitt så dårlig at det er blitt stuerent å stille spørsmål om vaksiner er trygge og effektive.

Myndighetene vegrer seg for å si vaksiner er farlige, men de tør nå å spørre industrien om det er trygt å injisere spedbarn med ni doser ulike vaksiner samtidig.

Foreløpig nekter industrien å svare annet enn at ingen har bevist uten tvil at det er farlig.

Men jeg tror det kan skje en endring i programmet der slik at disse ni dosene ikke blir injisert samtidig men heller spredd utover flere besøk over flere dager eller uker.

Du nekter selv konsekvent å svare på et hvert kritisk spørsmål, og så kritiserer du andre?

Begynn med å svare på de spørsmål som blir stilt deg i stedet for å slenge ut nye ubegrunnede påstander.

Lenke til kommentar

I Norge har vi begrenset vaksinering, mange vestlige land vaksinering i mye større grad enn Norge mot mange flere sykdommer - betyr det at Norge dreper barn?

Hensikten med vaksiner er å tjene mest mulig penger, da vil det være fristende for industrien å oppnå dette gjennom å redusere dødelighet men også forårsake kroniske lidelser.

Det er bedre å leve med litt sykdom og plager enn å dø, det blir en vinn-vinn situasjon for både deg og industrien.

Jeg tror kvaliteten på vaksiner kan økes ved å gjøre industrien økonomisk ansvarlig for bivirkninger.

Hensikten med vaksiner er å forhindre utbrudd av alvorlig sykdom. Ikke nødvendigvis på individnivå, men derimot på populasjonsnivå. Utbredelsen av vaksinasjonsinstituttet er en nødvendighet for å fortsette, opprettholde, den økonomiske utvikling. Mao vår levestandard.

Videre er det å insinuere at selskaper velger å designe vaksiner med defekter en rimelig drøy påstand. Siden du virker så sikker så har du sikkert en fagfellevurdert studie/artikkel som forfekter dette standpunkt?

Hvordan er det en vinn situasjon for meg å ta en vaksine som gjør at når jeg for et sykdomstilfelle vil jeg måtte slite med litt sykdom og plager livet ut? Jeg kan forstå det hvis alternativet er å dø, men du forfekter dette opp mot legemiddelindustriens interesse for å skape defekte vaksiner. Det henger ikke på greip.

Hvis legemiddelindustrien vil fortsette å sko seg på eksisterende medisiner og fremtidige forbedringer er det ikke noe problem å la være å utvikle en vaksine mot en kjent sykdom. Dette er en ikke ukjent tilnærming innen sykdommer som generelt rammer Afrika. F.eks malaria eller ebola.

Igjen kommer du med en alvorlig påstand uten å komme med dokumentasjon. Hvis norske spedbarn får dette gjennom det offentlige vaksinasjonsprogrammet så er det å anse som trygt for populasjonen.  Det betyr ikke at det ikke kan forekomme bivirkninger på individnivå, men at dette er statistisk neglisjerbart og fordelene oppveier ulempene.

Det er et vitenskaplig belegg for det folkehelseinstituttet bedriver basert på fagfellevurdert forskning. Å påstå noe annet er useriøst inntil ny fagfellevurdert forskning konkluderer noe annet og da helst gjennom metastudier.

Hva situasjonen er i USA er mye mer kompleks en i Norge i og med at de ikke har er universelt helsevesen. Dette vil også påvirke andre ting blant annet vaksiner.

Hvis man har kommet til den konklusjon at et produkt er trygt er det vanskelig å gi noe annet svar enn at det er trygt, med de forbehold som forskning gir. Å kreve at de skal bevise det motsatte bare fordi man er uenig i konklusjonen er rimelig vanskelig og ikke minst urimelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Så du tror helt ærlig at de som har tatt utdanning, brukt årevis av livet sitt på å studere sykdommer og vaksiner, som jobber i en av disse enhetene uten økonomiske interesser IKKE vet hva som foregår, men derimot så vet DU det??

HAHA  :rofl:

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Hensikten med vaksiner er å forhindre utbrudd av alvorlig sykdom. Ikke nødvendigvis på individnivå, men derimot på populasjonsnivå. Utbredelsen av vaksinasjonsinstituttet er en nødvendighet for å fortsette, opprettholde, den økonomiske utvikling. Mao vår levestandard.

Videre er det å insinuere at selskaper velger å designe vaksiner med defekter en rimelig drøy påstand. Siden du virker så sikker så har du sikkert en fagfellevurdert studie/artikkel som forfekter dette standpunkt?

Hvordan er det en vinn situasjon for meg å ta en vaksine som gjør at når jeg for et sykdomstilfelle vil jeg måtte slite med litt sykdom og plager livet ut? Jeg kan forstå det hvis alternativet er å dø, men du forfekter dette opp mot legemiddelindustriens interesse for å skape defekte vaksiner. Det henger ikke på greip.

Hvis legemiddelindustrien vil fortsette å sko seg på eksisterende medisiner og fremtidige forbedringer er det ikke noe problem å la være å utvikle en vaksine mot en kjent sykdom. Dette er en ikke ukjent tilnærming innen sykdommer som generelt rammer Afrika. F.eks malaria eller ebola.

Igjen kommer du med en alvorlig påstand uten å komme med dokumentasjon. Hvis norske spedbarn får dette gjennom det offentlige vaksinasjonsprogrammet så er det å anse som trygt for populasjonen.  Det betyr ikke at det ikke kan forekomme bivirkninger på individnivå, men at dette er statistisk neglisjerbart og fordelene oppveier ulempene.

Det er et vitenskaplig belegg for det folkehelseinstituttet bedriver basert på fagfellevurdert forskning. Å påstå noe annet er useriøst inntil ny fagfellevurdert forskning konkluderer noe annet og da helst gjennom metastudier.

Hva situasjonen er i USA er mye mer kompleks en i Norge i og med at de ikke har er universelt helsevesen. Dette vil også påvirke andre ting blant annet vaksiner.

Hvis man har kommet til den konklusjon at et produkt er trygt er det vanskelig å gi noe annet svar enn at det er trygt, med de forbehold som forskning gir. Å kreve at de skal bevise det motsatte bare fordi man er uenig i konklusjonen er rimelig vanskelig og ikke minst urimelig.

Det er ingen forskning som viser at det er trygt å injisere barn med ni ulike sprøyter/vaksiner samtidig :)

I Norge anbefaler myndighetene å ta så få sprøyter som mulig for å unngå konserveringsmidlene. Dette oppgir de som årsak til innføring av kombinasjonsvaksiner som Infanrix eller Hexyon.

Jeg tror det er tryggere å ta én sprøyte hver uke i ni uker, enn å ta ni sprøyter samtidig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er ingen forskning som viser at det er trygt å injisere barn med ni ulike sprøyter/vaksiner samtidig :)

I Norge anbefaler myndighetene å ta så få sprøyter som mulig for å unngå konserveringsmidlene. Dette oppgir de som årsak til innføring av kombinasjonsvaksiner som Infanrix eller Hexyon.

Jeg tror det er tryggere å ta én sprøyte hver uke i ni uker, enn å ta ni sprøyter samtidig.

Det er heller ingen forskning som viser at det er trygt å stå på ett ben mens man spiser fruktkake en gang hver fullmåne... Derfor TROR JEG at det er farlig og bør ikke gjøres.

Ærlig talt, ser du ikke hvor dumt dette høres ut?

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

Det er heller ingen forskning som viser at det er trygt å stå på ett ben mens man spiser fruktkake en gang hver fullmåne... Derfor TROR JEG at det er farlig og bør ikke gjøres.

En av fordelene med kombinasjonsvaksiner er at du får mindre gift (tilsetningsstoffer) injisert i kroppen :)

"Barnet får færre stikk totalt og også mindre mengde adjuvans og tilsetningsstoffer enn om vaksinene gis hver for seg. "

https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksinasjon/barnevaksinasjonsprogrammet/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

En av fordelene med kombinasjonsvaksiner er at du får mindre gift (tilsetningsstoffer) injisert i kroppen :)

"Barnet får færre stikk totalt og også mindre mengde adjuvans og tilsetningsstoffer enn om vaksinene gis hver for seg. "

https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksinasjon/barnevaksinasjonsprogrammet/

Nuh. Der har vi logikkens vinner.

Lenke til kommentar

Sjekket 5 av linkene, men ingen så ut til å være gjort med onkologer på laget, så takk men nei takk ☺️ setter min lit til de som har 10 års utdanning innen feltet fremfor legmenn som har fått en lysende ide om en urt eller et vitamin. Hvis en av metodene skulle vise seg å fungere vil nok legestanden plukke det opp og forskrive det i ordnede former.

https://patents.google.com/patent/WO2016162867A1/en

Hvorfor skal jeg gidde å prate med en som ikke har peiling på noe som har med "helbredelse" å gjøre?  Eller hva med å forebygge , som selvfølgelig er enda bedre!

Lenke til kommentar

Hvorfor omtaler du adjuvans som gift? Du har nettopp argumentert for å ta en vaksine av gangen, hvor du får i deg mer adjuvans, og nå er vist det fæle greier.

Uansett er det tull å omtale det som gift. Det er ikke giftig i de doser du får i deg ifm vaksinasjon.

Lenke til kommentar

Hvorfor omtaler du adjuvans som gift? Du har nettopp argumentert for å ta en vaksine av gangen, hvor du får i deg mer adjuvans, og nå er vist det fæle greier.

Uansett er det tull å omtale det som gift. Det er ikke giftig i de doser du får i deg ifm vaksinasjon.

Jeg er enig med FHI om at det er bedre med én sprøyte som inneholder flere vaksiner, enn flere sprøyter som inneholder én enkelt vaksine - og med samme begrunnele, altså at det reduserer konserveringsmidlene du injiseres med.

FHI anbefaler å redusere mengden konserveringsmidler du injiseres med, for eksempel ved å ikke ta vaksiner du ikke trenger og ved å ta kombinasjonsvaksiner for de du trenger. Her er jeg enig med FHI.

I hvilke doser mener du konserveringsmidlene er trygge? Er du uenig eller enig med FHI om disse dosene?

Lenke til kommentar

100% ubestridelig og beviselig?

Er det derfor legemiddelindustrien ikke står ansvarlig for bivirkninger eller dødsfall de forårsaker?

Hvorfor skal vaksineindustrien være den eneste ingen kan saksøke?

Prøv å sannsynliggjør gjennom empiri at det er gunstig å injisere ni sprøyter med vaksine i et barn samtidig, lykke til :)

FHI fraråder rett ut å ta mange sprøyter samtidig for å unngå overdosering av konserveringsmidler som kvikksølv, her slipper vi heldigvis billig unna i Norge.

Påstanden min var kort og enkel - mangel på vaksinering dreper barn(og voksne) - kan du spesifisere din innsigelse til denne påstanden? Du blandet inn så mye annet.

Jeg kan likegodt dokumentere påstanden med en gang, med to enkle eksempler:

Meslinger, beviselig dødelighet: 0,3%

Meslingvaksine, beviselig dødelighet: 0%

Kopper, beviselig dødelighet(da det eksisterte): 20-60%

Koppevaksine, beviselig dødelighet: 0%.

1: I Norge har vi begrenset vaksinering, mange vestlige land vaksinering i mye større grad enn Norge mot mange flere sykdommer - betyr det at Norge dreper barn?

2: Hensikten med vaksiner er å tjene mest mulig penger, da vil det være fristende for industrien å oppnå dette gjennom å redusere dødelighet men også forårsake kroniske lidelser.

1: nei, vi vaksinerer mot alt som antas nødvendig for å leve friskt i Norge - skal man til andre land anbefales relevante vaksiner.

2: bullshit inntil du kommer med dokumentasjon. Ja, det er penger i vaksiner, og mest penger er det i den som fungerer best og sikrest. Det er masse penger i bildeler og lakk også, likevel forsøker de fleste produsenter å gjøre bilene så kollisjonspreventive som mulig, med automatisk nødbrems, filholder, blindsonevarsel, antiskrens og lignende. Hvordan forklarer du det?

Lenke til kommentar

Du bruker dette som argument, og likevel påstår du at helsevesenet ikke bryr seg om annet enn penger.. Litt av en skrue.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...