IntelAmdAti Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Å tvangs-injisere babyer med kjemikalier og metaller er trygt siden det er normalt å innta dette gjennom føden. For det som er trygt å spise er også trygt å injisere.Dette står i brosjyrene på helsestasjonene * Selv om vaksinene skulle vært skumle så gjør det ingenting for sykdommen er enda skumlere* Om du personlig ikke ønsker å vaksinere deg er du enten ond eller dum siden du risikerer andre sin helse* Dersom du ikke vaksinerer ditt barn er det barnemishandling og barnevernet bør ta fra deg barnet og tvangsinjiseres av noen som ikke har nær relasjon og egentlig kunne brydd seg mindre om barnet * Dersom du er glad i ditt barn, må du bevise det ved å tvangsinjisere barnet med stoffer ingen vet hvordan det vil reagere på.* At barnet ditt får en uheldig reaksjon er så sannsynlig at produsenten nekter å selge vaksinen hvis de ikke er immune mot søksmål. Erstatninger utbetales derfor fra staten. * Dette er helt greit for samfunnet ellers ofrer MEGET GJERNE ditt barn dersom det KANSKJE reduserer sjansen for at samfunnet ellers blir syk. * Det er fysisk umulig å lage en dårlig vaksine, alle vaksiner er bra og ingenting har reddet flere liv. * Dessuten øker profitten når behandlingstilbud inkluderer også friske mennesker fremfor bare syke. Jeg vet ikke hva som er minst fornuftig av å tro at vaksiner alltid er farlig, eller at det aldri er farlig. Men som alle andre helsefaglige spørsmål så er det beste rådet ofte å snakke med en lege du stoler på 2 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Jeg klarer ikke å bestemme meg for om du troller eller bare er dum. Eller begge deler. Alt du sier er svart på mange ganger, jeg gidder ikke å gjenta det. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Du bruker dårlig retorikk og spekulative ordvalg for å skape tvil. Legg merke til hvordan du ordlegger deg. Det er bare oppgulp av noen påstander uten at du selv påstår noe. Hva ønsker du egentlig å oppnå? Det virker som du søker bare etter bekreftelse på dine påstander. Samtidig fronter du sunn skepsisme og enkeltindividets rett til å selv vite. Latterlig. Heldigvis biter ikke de fleste på dine latterlige forsøk, men det er synd å se slik kognitiv dissonans i en tid hvor mennesket er på høyden av vår forståelse av naturen. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Jeg beklager, var det noe i innlegget som var feil? Uten skeptikere ville det ikke vært noen form for kontroll eller kvalitetskontroll, dess mer skepsis dess bedre kvalitet på produktet kan du egentlig si. Jeg går utifra at det er flere vaksineforkjempere som er så skeptiske de kan for å øke vaksinasjonsraten, litt omvendt psykologi eller samme prinsipp som at vaksineringsraten øker hvis det virker mer frivillig og mindre påtvungent. For dere blir vel ikke mindre bestemt på vaksinasjon av å lese denne tråden? Endret 8. februar 2018 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Du fornekter deg ikke. Du forstår ikke hva jeg sier, hele poenget er at det er ingenting i innlegget ditt som kan sies å være feil, fordi du sier ingen verdens ting. Dette er skepsisme uten informasjon, det er diskusjon uten mening, det er rett og slett nada niks. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 Null skeptikere = null kvalitetskontroll. Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Null skeptikere = null kvalitetskontroll. Det er til en viss grad sant - men din skepsis er ikke verdt noe, det er fagfellers skepsis som er viktig - og den har vi heldigvis i all medisin. Studier skal publiseres og fagfellevurderes, så vi kan få kompetent og kvalifisert skespis. Det man da kommer frem til i sum er den nyttige infoen - hva intetanende anonyme på internett er skeptiske til på bakgrunn av egen overtro eller kospirasjonsteorier de ser på youtube er helt og holdent unyttig. 2 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Leger risikerer karrieren ved å avsløre noe som truer profittmaksimering til legemiddelindustrien.Heldigvis er det skeptikere i staten som betaler for kvalitetskontroller utført av leger eller medisinsk fagpersonell.Hvor lenge varer det om ingen i befolkningen er skeptiske?Dess mer skeptiske vi som befolkning/kunde er, dess vanskeligere er det for legemiddelindustriens selgere å prakke på oss ting vi verken trenger eller bør ha. Slik det er i dag er det omvendt bevisbyrde - en vaksine er trygg inntil det motsatte er bevist. Spør du meg så er samfunnet blitt for lite skeptisk til medisin generelt. Endret 8. februar 2018 av IntelAmdAti 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 Leger risikerer karrieren ved å avsløre noe som truer profittmaksimering til legemiddelindustrien. Nei. Heldigvis er det skeptikere i staten som betaler for kvalitetskontroller utført av leger eller medisinsk fagpersonell. Nei. Det er ikke sånn noe av dette her fungerer. Hvor lenge varer det om ingen i befolkningen er skeptiske? Med tanke på at vi nå har horder av munnpustende oksygentyver som ukritisk sluker svada fra Youtube-videoer, nekter å vaksinere seg og som et resultat av det ser en oppblussing av dødelige sykdommer vi nesten hadde utryddet så ser det mørkt ut. Dess mer skeptiske vi som befolkning/kunde er, dess vanskeligere er det for legemiddelindustriens selgere å prakke på oss ting vi verken trenger eller bør ha. Nei. Slik det er i dag er det omvendt bevisbyrde - en vaksine er trygg inntil det motsatte er bevist. Spør du meg så er samfunnet blitt for lite skeptisk til medisin generelt. Nei. 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Leger risikerer karrieren ved å avsløre noe som truer profittmaksimering til legemiddelindustrien. Komplett svada. Et tips til deg som Nordmann er å slutte å tro at du bor i USA, og slutte å tro at Norge=USA generelt. Amerikanske youtube-videoer om medisinindustrien har ingenting med Norge å gjøre. Slik det er i dag er det omvendt bevisbyrde - en vaksine er trygg inntil det motsatte er bevist. Spør du meg så er samfunnet blitt for lite skeptisk til medisin generelt. Komplett svada, heldigvis. Og nettopp derfor er bevisbyrden på DEG for å bevise disse svada-påstandene. Nå som du ikke klarte å holde deg unna tråden forventer jeg at du svarer for deg. Bevis at norske leger risikerer karrieren. Bevis at en vaksine er trygg inntil et motsatte er bevist i Norge. Vedder en førstefødt på at du sklir stille ut i sivet igjen. Endret 8. februar 2018 av toth Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Produserer Norge vaksiner selv? Eller importeres de?Kvikksølv er blitt brukt i vaksiner i snart hundre år, når ble det oppdaget at det var trygt å injisere kvikksølv i kroppen til babyer? Jeg ser mange likheter med kampen mot tobakksindustrien, det er veldig vanskelig å gjøre noe med noe som det tjenes så mye penger på. Endret 8. februar 2018 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. februar 2018 Del Skrevet 8. februar 2018 (endret) Produserer Norge vaksiner selv? Eller importeres de? Kvikksølv er blitt brukt i vaksiner i snart hundre år, når ble det oppdaget at det var trygt å injisere kvikksølv i kroppen til babyer? Jøss, nye spørsmål istedet for svar. Jeg er sjokkert. Vedder en førstefødt på at du sklir stille ut i sivet igjen. Endret 8. februar 2018 av toth 1 Lenke til kommentar
keelling Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Ja, det er like greit å bli ferdig med tråden - vil ikke kalle det som har foregått en debatt da det var mer 3-4 spørsmål som ble stilt og besvart mange ganger for deretter å bli stilt igjen - motargumenter var det en trykkende mangel av. Heldigvis er det mange gode svar for de som leser tråden i ettertid, så sånn sett passende for trådens tittel. Ut fra majoritetens konsensus er altså svaret ikke uventet at man bør stole på de som kan dette (fremfor å stole på eget ukvalifisert tankespinn), og derfor at det norske vaksineprogrammet anbefales på det sterkeste å følge. Ferdig med tråden? Vi har knapt nok begynt.Debatten som aldri begynte er åpenbart over. Hverken du eller Gulars svarer på noen som helst oppfølgingsspørsmål, men spyr istedet ut nye påstander når dere blir servert motargumenter. I posten over den jeg siterer her siterer du selv en rekke spørsmål til deg, og ignorerer dem fullstendig mens du snakker om hester og frekke folk. Det er ikke meg du/dere burde spørre, men hvorfor vaksinerer ikke Bill Gates barna sine? http://yournewswire.com/bill-gates-doctor-vaccinate/ Har du sett denne: Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 https://hoax-alert.leadstories.com/3468961-fake-news-former-bill-gates-doctor-did-not-say-billionaire-refused-to-vaccinate-his-children.html Lenke til kommentar
keelling Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) https://hoax-alert.leadstories.com/3468961-fake-news-former-bill-gates-doctor-did-not-say-billionaire-refused-to-vaccinate-his-children.html Jeg tror du er en "overbefolkninger". Se det videoklippet er du snill... Hvis det er "fake" bør jeg få vite det, så jeg ikke bidrar til desinformasjon. Det er vel mere enn kjedsomhet som motiverte Monteverde til dette kunstverket; http://himetop.wikidot.com/jenner-1878-by-giulio-monteverde i marmor...? Endret 10. februar 2018 av keelling Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Ja, det er like greit å bli ferdig med tråden - vil ikke kalle det som har foregått en debatt da det var mer 3-4 spørsmål som ble stilt og besvart mange ganger for deretter å bli stilt igjen - motargumenter var det en trykkende mangel av. Heldigvis er det mange gode svar for de som leser tråden i ettertid, så sånn sett passende for trådens tittel. Ut fra majoritetens konsensus er altså svaret ikke uventet at man bør stole på de som kan dette (fremfor å stole på eget ukvalifisert tankespinn), og derfor at det norske vaksineprogrammet anbefales på det sterkeste å følge. Ferdig med tråden? Vi har knapt nok begynt.Debatten som aldri begynte er åpenbart over. Hverken du eller Gulars svarer på noen som helst oppfølgingsspørsmål, men spyr istedet ut nye påstander når dere blir servert motargumenter. I posten over den jeg siterer her siterer du selv en rekke spørsmål til deg, og ignorerer dem fullstendig mens du snakker om hester og frekke folk. Det er ikke meg du/dere burde spørre, men hvorfor vaksinerer ikke Bill Gates barna sine? http://yournewswire.com/bill-gates-doctor-vaccinate/ Har du sett denne: https://www.youtube.com/watch?v=o2M5LAGhJiM Jeg er ikke redd for å gjenta meg selv - ingen gidder se eller lese nye lenker fra deg før du svarer på alle oppfølgingsspørsmålene du har fått på alle de tidligere lenkene dine. Foreløpig hører du hjemme på blogg.no, ikke diskusjon.no. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) Jeg tror du er en "overbefolkninger". Se det videoklippet er du snill... Hvis det er "fake" bør jeg få vite det, så jeg ikke bidrar til desinformasjon Du har ved flere tilfeller delt linker og historier som er beviselig falske, du har blitt konfrontert på dette flere ganger fra forskjellig hold men du fortsetter bare å ignorere det. Endret 10. februar 2018 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 Han ønsker bare å spre propaganda, ikke å diskutere. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2018 Ja, det er like greit å bli ferdig med tråden - vil ikke kalle det som har foregått en debatt da det var mer 3-4 spørsmål som ble stilt og besvart mange ganger for deretter å bli stilt igjen - motargumenter var det en trykkende mangel av. Heldigvis er det mange gode svar for de som leser tråden i ettertid, så sånn sett passende for trådens tittel. Ut fra majoritetens konsensus er altså svaret ikke uventet at man bør stole på de som kan dette (fremfor å stole på eget ukvalifisert tankespinn), og derfor at det norske vaksineprogrammet anbefales på det sterkeste å følge. Ferdig med tråden? Vi har knapt nok begynt.Debatten som aldri begynte er åpenbart over. Hverken du eller Gulars svarer på noen som helst oppfølgingsspørsmål, men spyr istedet ut nye påstander når dere blir servert motargumenter. I posten over den jeg siterer her siterer du selv en rekke spørsmål til deg, og ignorerer dem fullstendig mens du snakker om hester og frekke folk. Det er ikke meg du/dere burde spørre, men hvorfor vaksinerer ikke Bill Gates barna sine? http://yournewswire.com/bill-gates-doctor-vaccinate/ Har du sett denne: https://www.youtube.com/watch?v=o2M5LAGhJiM Jeg så den, det burde vært førstesidestoff. De eksperimenterer på barna og ingen har tenkt på konsekvensene eller bivirkningene. 1 Lenke til kommentar
toth Skrevet 10. februar 2018 Del Skrevet 10. februar 2018 (endret) Tror dere virkelig å fare med direkte løgn styrker saken deres? Bill Gates er en av de største forkjempere vi har for vaksiner. Han donerer milliarder til vaksinering og sier det rett ut at antivax-holdninger dreper barn. Tøyseartikkelen dere linker er fra et konspirasjonsnettsted og kunne like gjerne vært en blogg eller novelle, totalt blottet for kilder. https://youtu.be/dZSL8OnBLlc https://www.vaccinestoday.eu/stories/bill-gates-anti-vaccine-myths-kill-children/ Endret 10. februar 2018 av toth 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå