amelbye Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hei, jeg har nylig oppgradert skjermkort fra et Geforce GTX285GS til et GTX680. Etter oppgraderingen har jeg fått noen pussige problemer: Video typisk på youtube og liknende kan få lyden til å gå i lås. en 0.1sek sample går i loop inntil jeg stanser nettleseren. Dette har aldri hendt før på denne maskinen, men har skjedd noen ganger siden jeg byttet skjermkort. Når jeg jobber i pro tools (lyd-program), hvis jeg gjør noe i nettleseren på skjerm nr 2 begynner lyden å hakke Det virker som at hva jeg gjør på skjermen gjør tilkobling av telefon via USB ustabilt. Jeg prøvde å åpne bildemappa med previews, og det virker som at utregningen av previews får tilkoblinga til å tryne. Det går fint å åpne mappen hvis jeg velger et visningsalternativ der det ikke lages previews, og jeg fikk kopiert ut alle filene. Jeg har opplevd liknende problem før når jeg hadde et PCI-lydkort som delte IRQ med skjermkortet, det var ikke heldig. Ikke like ille som dette, men det oppførte seg litt merkelig. I dette tilfellet bruker jeg et firewire-lydkort (RME Fireface 800), og det er ingen IRQ-deling/konfilkt mot skjermkortet denne gangen. Er dette skjermkortet ødelagt, eller kan det være et driverproblem? Maskinen er ellers dønn stabil, som den alltid har vært. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Forsøk clean reinstallasjon av både lydkort(Realtek?) og skjermdriver. Merkelige greier, aldri hørt om et slikt tilfelle. Hva skjer i Task Manager / Oppgavebehandling når hakkingen begynner? Lenke til kommentar
amelbye Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 (endret) Hovedkortets lydkort er skrudd av i BIOS, jeg bruker for øyeblikket et RME Fireface 800 koblet til med firewire. Firewire-port er integrert i hovedkortet. Jeg har også vært i system/enhetsbehandling og skrudd av alle nVidia sine drivere for lyd gjennom HDMI, uten at dette hjalp. Task manager har jeg ikke sjekket. Temperaturer er under kontroll. Har riktignok ikke hatt noe temp-overvåkning i gang når lyden har kræsjet ifm youtube etc. men glitchene i pro tools skjer uavhengig av temp på GPU. Jeg har prøvd med nye drivere for lydkort og skjermkort (én versjon opp, la allerede inn nyeste når jeg kjøpte kortet for et par uker siden) Har du noe tips til verktøy for å få wipet nVidia-driveren skikkelig før jeg prøver å legge den inn på nytt? EDIT: Når jeg tenker meg om så har jeg også hatt et par tilfeller av at skjermene har gått i svart i et sekund eller to, for så å komme tilbake, én av gangene med beskjed om at skjermkortdriveren hadde kræsjet og blitt restartet. Dette under normal bruk. Jeg har faktisk ikke kjørt i gang et spill enda på dette kortet. Kjøpte det mest pga at jeg trengte et kort "godkjent" for Adobe Premiere (videoredigering). Endret 22. august 2017 av amelbye Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 La oss se på noe annet, sjekk hendelsesloggen / event viewer for feilmeldinger. For skjermkortdriver-rengjøring: http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå