Asculf Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hei! Jeg er ikke ute etter å bruke arbeidsgivers PC til private ting i arbeidstiden. Men hvis jeg trenger å logge inn på min outlook konto på jobb pc for å svare på en mail. Vil mailen og for eksempel filer på min Onedrive kunne sees av min arbeidsgiver og den som administrerer nettverket. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Da må i tilfelle sniffe nettverket og det er ikke sikkert de får noe ut av det hvis tilbyderen av e-post som du bruker krypterer kommunikasjonen. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Hei! Jeg er ikke ute etter å bruke arbeidsgivers PC til private ting i arbeidstiden. Men hvis jeg trenger å logge inn på min outlook konto på jobb pc for å svare på en mail. Vil mailen og for eksempel filer på min Onedrive kunne sees av min arbeidsgiver og den som administrerer nettverket. Ja, det kan de gjøre. Dersom arbeidsgiver har en brannmur eller proxy som gjør man-in-the-middle på SSL/TLS sesjoner, så vil de i teorien kunne se all trafikk mellom din maskin og f.eks outlook. Du kan ganske enkelt sjekke dette ved å se på sertifikatet til www.outlook.com når du besøker nettstedet. Dersom det er utstedt av Microsoft IT SSL SHA2, så er det ingen som er man-in-the-middle. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Er du i tvil, så bruker du bare telefonen din for å sende mailer, når du er koblet til mobildata. Outlook har flotte klienter til både Android og IOS. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå