robgar Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hei, jeg har en web side, der vil jeg at man skal kunne registrere seg og logge seg inn, Går det an å lage det slik at man registrerer seg og kan med en gang logge seg inn uten at jeg må manuelt legge den til i medlemslisten? Lenke til kommentar
robgar Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Jepp Kna du lage et til meg da? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Kna du lage et til meg da? Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg kan si så mye at du bør satse på å lære PHP, eller kanskje Perl. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 ok skal prøve, men tenkte først å lære litt mer java Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 En Java-applikasjon går også; hvis ISP'en, "Webhotellet" eller hva du har/hva-det-heter støtter det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 robgar: hvis du lager cookies skal dette gå fint.... Lenke til kommentar
robgar Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 robgar: hvis du lager cookies skal dette gå fint.... Ok, men kan du gi meg koden da? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 robgar: hvis du lager cookies skal dette gå fint.... Ok, men kan du gi meg koden da? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Ok, men kan du gi meg koden da? da må du fortelle meg diverse ting om hjemmesiden din: 1) hvilkent scriptingspråk bruker du? 2) hvilken databasesystem bruker du? (acces, mysql ++) 3) hva heter tabellen(e) du har i databasen din? 3) hvilken webserver bruker du? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) robgar: hvis du lager cookies skal dette gå fint.... Ikka alle sammen tar vare på cookies. Jeg ville gått for PHP, og imotsetning til andre så kan jeg gi deg koden hvis du kan gi meg penger Endret 13. desember 2003 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Hey! Det kan jeg også! (Glemte visst helt det der med penger..) Lenke til kommentar
robgar Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 jeg har siden på brinkster.com, der får jeg acces databaser Går noe sann som dette? brukernavn = request.form("brukernavn") passord1 = request.form("passord") passord2 = request.form("passord2") virklignavn = request.form("navn") epost = request.form("epost") Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection") db.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & Server.MapPath("database.mdb") & ";" db.execute("INSERT INTO tblBrukere (Brukernavn, Passord, Navn, Epost, Klasse) VALUES ('" & brukernavn & "', '" & passord1 & "', '" & virklignavn & "', '" & epost & "', 'Bruker')") Response.Write("<font color=green>Brukeren er laget, velg 'Log in' for å logge in på den nye brukeren</font><br>") Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 8. januar 2004 Del Skrevet 8. januar 2004 Hei en av de store fordelene med å bruke php er at det er gratis. Du kan finne dritmye gratis script ol på web som man vanligvis må betale for. PHP støttes også av omtrent alt som er av webservere, også de aller billigste... For en proff og enkel løsning på ditt problem anbefaler jeg PHP securepages sitat: phpSecurePages is a PHP module to secures pages with a login name and password. It can handle multiple user groups (each with their own viewing rights), store data in a MySQL database or a configuration file, and be used to identify your Web site viewers. It also has multiple language support and session support for both PHP3 and PHP4. Det du i praksis gjør er å legge til en kode snutt på toppen av alle sidene du vil ha begrenset adgang til (kode snutten klipper og limer du bare og den ligger i pakken du laster ned) Les readme filen og du bør være oppe å gå i løpet av no time Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå