Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Tenker å kjøpe meg en ny Macbook Pro snart. Har hatt min 13" i over 7 år og den begynner å bli ganske sliten. Tror en 13" burde funke greit videre. 15" hadde vært kjekt, men klarer ikke forsvare over 10.000kr mellomlegg for de ekstra par tommene. Men når det gjelder komponenter, hva er kjekt å ha og hva er unødvendig å påkoste? Har valgt den beste modellen i katalogen, men er fortsatt oppgraderingsmuligheter. Setter valgene nedenunder så kan dere se pris kontra spesifikasjoner. Jeg bruker Macen hovedsakelig til nettsurfing men også en del bilderedigering i PS/LR pluss litt videoredigering av og til. Dermed tenker jeg at oppgraderingen av minnet kanskje er greit. Samme med SSD, er kjekt med 1TB. Men spørsmålet der er om det er like lett å bytte dette selv som det er på de eldre Macbook'ene? Isåfall finner jeg nok glatt SSD og RAM-brikker til vesentlig lavere pris og bedre spesifikasjoner enn hva Apple tilbyr. Eller er dette noe som kanskje ikke alltid er kompatibelt med disse nye Macene? Eksempelvis DDR4 RAM? Er det kanskje bare lettest å oppgradere alt utenom prossesor mens jeg først skal handle. 3,1Ghz i5 burde vel duge til min bruk? Eller? Prosessor: 3,1GHz tokjerners 7.gen Intel Core i5, Turbo Boost opptil 3,5GHz - standard 3,3GHz tokjerners 7.gen Intel Core i5, Turbo Boost opptil 3,7GHz - + 1 100kr3,5GHz tokjerners 7.gen Intel Core i5, Turbo Boost opptil 4GHz - + 3 300kr Endret 14. september 2017 av Slettet-2spvYRBZtB Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Nei, det er bortimot umulig å bytte selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Ah, det var synd. Var jo veldig enkelt på den jeg har nå (mid-2010), men da får jeg bare bestille ekstra lagring og minne. Men hva med prosessor? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Ah, det var synd. Var jo veldig enkelt på den jeg har nå (mid-2010), men da får jeg bare bestille ekstra lagring og minne. Men hva med prosessor? Meh. Helt ærlig er det liten vits å oppgradere prosessoren. Den største oppgraderingen er uansett fra dual core til quad core. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Skjønner. Da satser jeg på full oppgradering av alt utenom den. Takk for innspill! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Obs: Intel slapp en prosessorserie i går som gjør det mulig med quadcore 13". Ingen hint om at den kommer i år, men... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Hmm, frister. Men orker ikke vente så lenge. Har jo hatt en slapp Intel Core 2 Duo i 7 år nå uten problem, så burde vel klare meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå