TeslaS Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Hvilke erfaringer har dere med salg av bil på finn.no? Har lagt ut en annonse som har ligget i 5 dager uten noen tegn til liv på kjøpersiden (prisklassen er rundt 150 000 - 200 000). Statistikken min sier (2 har forsåvidt lagret annonsen): - 1 gang 242 personer - 2-5 ganger 38 personer - 6-10 ganger 1 personer - Flere enn 10 ganger 1 personer Hvor mange har besøkt flere ganger? Endret 21. august 2017 av TeslaS Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hvor mange andre modeller av bilen din ligger ute for salg? Hvordan har du priset deg i forhold til dem?Har du høy km. stand? Har bilen lite utstyr i forhold til pris? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Fem dager er ikke mye da, det må jo sies. Viktig å være litt kald. Posteren over her gir en del bra tips som du bør sjekke ut og vurdere. Får du ikke noe napp på en til to uker ville jeg vurdert å sette ned prisen bittelitt. EDIT: Hvordan ser annonsen din ut helhetlig? Bilder, hva har du skrevet? Skiller du deg ut positivt, eller er det en veldig standard annonse? Mye man kan gjøre her for å både trekke flere eventuell kjøpere, samt få en høyere salgspris. Endret 21. august 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
TeslaS Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 Hvor mange andre modeller av bilen din ligger ute for salg? Hvordan har du priset deg i forhold til dem?Har du høy km. stand? Har bilen lite utstyr i forhold til pris? Har lagt meg greit i forhold til de andre av samme modell slik jeg ser det. Det er en som er rimeligere enn min (6000,-), men den har også gått 10 000 km mer. Lenke til kommentar
TeslaS Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 Fem dager er ikke mye da, det må jo sies. Viktig å være litt kald. Posteren over her gir en del bra tips som du bør sjekke ut og vurdere. Får du ikke noe napp på en til to uker ville jeg vurdert å sette ned prisen bittelitt. EDIT: Hvordan ser annonsen din ut helhetlig? Bilder, hva har du skrevet? Skiller du deg ut positivt, eller er det en veldig standard annonse? Mye man kan gjøre her for å både trekke flere eventuell kjøpere, samt få en høyere salgspris. Det kan være at jeg utålmodig. Når jeg ser noe jeg er interessert i så tar jeg kontakt og spør om ting. Men vi er alle forskjellige, så is i magen er vel det eneste som hjelper Så jeg får la det gå 2 ukers tid før jeg begynner å gjøre noen tiltak. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 (endret) Nå har jeg ikke sett annonsen det gjelder, så vet ikke hvordan den ser ut men skyter inn dette likevel. Bilder er og viktig for annonsens helhet. 10-15 gode bilder (det vil si ikke bilde der halve bilen er utenfor bilderammen, eller fem nesten helt like bilder..) Sist jeg solgte bil søkte jeg opp noen forhandlerannonser, og kopierte hva de hadde tatt bilder av. Informasjon av bilen burde og være med. Dvs vesentlige delbytte, kjente feil og mangler, status på eu-godkjenning, ting som følger med etc.. Når jeg kommer inn på en annonse med to bilder av bilen og ingen informasjon for utenom modellnavn og drivstofftype så går jeg rett ut Endret 21. august 2017 av Jokerjævel 1 Lenke til kommentar
TeslaS Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 Nå har jeg ikke sett annonsen det gjelder, så vet ikke hvordan den ser ut men skyter inn dette likevel. Bilder er og viktig for annonsens helhet. 10-15 gode bilder (det vil si ikke bilde der halve bilen er utenfor bilderammen, eller fem nesten helt like bilder..) Sist jeg solgte bil søkte jeg opp noen forhandlerannonser, og kopierte hva de hadde tatt bilder av. Informasjon av bilen burde og være med. Dvs vesentlige delbytte, kjente feil og mangler, status på eu-godkjenning, ting som følger med etc.. Når jeg kommer inn på en annonse med to bilder av bilen og ingen informasjon for utenom modellnavn og drivstofftype så går jeg rett ut Takk for tipsene! Fikser på dette dersom ingen melder sin interesse innen 2 uker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Legg ut link til annonsen, så får du sikkert noen gode tips. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Jeg solgte bilen min til en del under prisantydning på lignende biler for ett par måneder siden. Min hadde gått mindre, har mye mer utstyr etc - men jeg måtte bli kvitt den. Var 5-6 stykk som ville prøve/kjøpe den, ble solgt etter ca en uke. Skal du tjene noe på det, eller ha samme pris som andre biler - så må du påregne deg å vente siden du har få fordeler og kjøper ahr mye å velge blant. Det kan hende at man ser på de andre biler som likegyldig ift modell, men husk at utstyret har mye å si. Gode bilder er viktig, samt gode og ærlige beskrivelser. Har du dårlig tid, legg den ut billigere - man må som regel uansett påregne seg at noen pruter en del (10k er vanlig). Legger du den ut til lavere prisantydning, så vil du hvertfall få mer napp. Da kan du heller gi mindre rom for pruting når du først har fått napp. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. august 2017 Del Skrevet 23. august 2017 Det spørs hvor sjelden bilen er og hvor en bor Står bilen i Tromsø og en bor i Oslo så er det ikke sikkert de gidder med mindre prisen er vesentlig lavere enn tilsvarende i området Som sagt over, annonser med lite og/eller dårlige bilder hoppes over Fordel at bilen er vasket, men ikke våt eller snødekt Lenke til kommentar
PeppaGris Skrevet 29. august 2017 Del Skrevet 29. august 2017 Har solgt bil på Finn 3 ganger og de har alltid lagt ute i noen uker før napp. Det er kjøpers marked på bruktbil og har vært det en stund så det gjelder å ha tålmodighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå