Gå til innhold

– Sjåførene har blitt flinkere til å gjemme utstyret så det ikke kan oppdages med det blotte øyet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt utrolig at det ikke er strengere straffer for dette. Fokuset har kanskje vært på bilskilt og vannskuter.. På tide å gjøre noe med dette...

 

Ja fokuset har kanskje vært på personlige bilskilt (som gir penger til trafikksikkerhet) og vannskuter med de blå-blå i regjering.

Jeg kan ikke finne noe hva de forrige 5-6 regjeringene gjorde med saken.

Men helt klart enig i at det bør gjøres noe med.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

...

På lik linje med redningsbiler i snøfokk, burde det være god butikk å drive omreisende lastebilservice og ta seg klekkelig godt betalt for å sette i stand eksosanlegg og drive dekkservice.

Det gjelder å være kjeltringene i forkant og ikke sitte igjen med svarteper!

 

Enig med mye av det du skriver, men dette skjønte jeg ikke. Ett av problemene som det synses om i artikkelen er jo nettopp høye kostnader med reparasjon av anlegget. Og når man skal spekulere i dette som man kan få inntrykk av at du vil, hvem er da kjeltringen om du var aldri så korrekt på papiret som servicemann?

 

Det du beskriver er en form for kjeltringvirksomhet som har fått lov å bre om seg med velsignelse, dessverre. Å ta seg grovt overbetalt for tjenester er kanskje greit i noens øyner, men i mine øyner er det slik "service" virksomhet som er den skyldige part når den driver andre til å jukse.

 

Servicefolk har nok dessverre en tendens, i mange tilfeller, langtifra alle, til å ta seg mer betalt enn det de egentlig burde. Men som man sier, markedet rår, men hvem har sakt at markedskreftene ikke er ett kjeltringpakk de og?

Endret av EremittPåTur
Lenke til kommentar

 

...

På lik linje med redningsbiler i snøfokk, burde det være god butikk å drive omreisende lastebilservice og ta seg klekkelig godt betalt for å sette i stand eksosanlegg og drive dekkservice.

Det gjelder å være kjeltringene i forkant og ikke sitte igjen med svarteper!

 

Enig med mye av det du skriver, men dette skjønte jeg ikke. Ett av problemene som det synses om i artikkelen er jo nettopp høye kostnader med reparasjon av anlegget. Og når man skal spekulere i dette som man kan få inntrykk av at du vil, hvem er da kjeltringen om du var aldri så korrekt på papiret som servicemann?

 

Det du beskriver er en form for kjeltringvirksomhet som har fått lov å bre om seg med velsignelse, dessverre. Å ta seg grovt overbetalt for tjenester er kanskje greit i noens øyner, men i mine øyner er det slik "service" virksomhet som er den skyldige part når den driver andre til å jukse.

 

Servicefolk har nok dessverre en tendens, i mange tilfeller, langtifra alle, til å ta seg mer betalt enn det de egentlig burde. Men som man sier, markedet rår, men hvem har sakt at markedskreftene ikke er ett kjeltringpakk de og?

Vi servicefolk må ha litt godt betalt for å gidde å yte service til utakknemlige kunder. Det er to ting som er sikkert: Det ene er at det er alltid for dyrt, uansett pris. Så vi kan likegjerne ta betalt så vi har til smør på brødskiva, det er samme klaget på pris uansett.

Det andre er at du hører bare tilbakemelding når det er for dårlig. Når det er bra, så hører du ikke et pip.

Jobben er ganske utakknemlig, og jeg synes det er helt rimelig at jeg tjener betydelig mere enn en komfortabel 8 til 4 kontorjobb. Ellers kunne jeg bare tatt en komfortabel 8 til 4 jobb selv. Syns du jeg tjener for godt? Begynn som sericemann selv da vel! Det er god plass for flere! som du sier, markedet rår :) Markedet etterspør DEG, som servicemann :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man blir helt svett i hjernen over å lese hvor evneveike norske myndigheter er med juksesjåfører.

Ja, huff.

 

Var det ikke enklere å klippe av skiltene og sette på hjulsperre på lastebiler som ikke har ting i orden?

Nei, for da lar de bare bilen med det ødelagte eksossystemet stå der og kjøper en ny.

 

Det som må til er bøter og inndragning av førerkort.

Lenke til kommentar

Nå må lovverket i Norge lages slik at lastebileierne og oppdragsgiver for transporten får bøter for jukset.

Når jaget etter billig transport har kommet så langt at man må jukse for å få oppdrag er det klart at eieren av varene må innse at noe er galt.

La oss få like strenge straffer som i Tyskland, og ikke minst HOLD igjen kjøretøyet med varepartiet til BOTEN ER BETALT.

Etter at dette er praktisert en tid vil nok ryktebørsen ha advart useriøse aktører om at Norge er land med NULL-toleranse for svindel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel EU med sin ødeleggende EØS avtale som er bakgrunnen for at juksemakerne slipper straff i norge.

EØS avtalen er jo designet for at utlendinger skal ta ifra oss nordmenn jobbene,så da må vi antakelig tåle å ta med jukset på kjøpet.

Brussel har nok sendt opp en disippel fra til norske myndigheter som ordner med mild straff for forbryterne fra kontinentet som driver storstilt svindel med forurensing ved å ta vekk euro-6 teknologien. Derfor ilegges bøter som aldri blir betalt av utlendinger og de går fri.

På den måten blir den lovlydige dumsnille norske transportbransjen utkonkurrert av mafiatilstander fra Europa med EU,s velsignelse og med god hjelp av handlingslammede norske politikere. Men som kjent har vi hatt Quisling'er før som har prøvd å gi bort fedrelandet.

Hvorfor ikke ta ett skikkelig oppgjør med faenskapen og røske skiltene av bilene,bøter betalt kontant på minst 100 000kr og svarteliste alle transportselskaper som driver juks med utslipp fra norge med evig utestengelse!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo lovverket som må forandres slik at det blir straffbart å jukse på denne måten, gjerne på nivå med å kjøre med avgiftsfri diesel eller bryte kjøre og hviletid.

 

Å holde igjen kjøretøy til gebyr er betalt kan man nok gjøre, men å inndra last er tvilsomt. Litt kjipt når bunaden eller annet arvegods man har sendt til barnebarn blir solgt på hittegods fordi en eller annen sjåfør hos posten eller postnord har jukset med bilen.

Lenke til kommentar

 

 

...

På lik linje med redningsbiler i snøfokk, burde det være god butikk å drive omreisende lastebilservice og ta seg klekkelig godt betalt for å sette i stand eksosanlegg og drive dekkservice.

Det gjelder å være kjeltringene i forkant og ikke sitte igjen med svarteper!

 

Enig med mye av det du skriver, men dette skjønte jeg ikke. Ett av problemene som det synses om i artikkelen er jo nettopp høye kostnader med reparasjon av anlegget. Og når man skal spekulere i dette som man kan få inntrykk av at du vil, hvem er da kjeltringen om du var aldri så korrekt på papiret som servicemann?

 

Det du beskriver er en form for kjeltringvirksomhet som har fått lov å bre om seg med velsignelse, dessverre. Å ta seg grovt overbetalt for tjenester er kanskje greit i noens øyner, men i mine øyner er det slik "service" virksomhet som er den skyldige part når den driver andre til å jukse.

 

Servicefolk har nok dessverre en tendens, i mange tilfeller, langtifra alle, til å ta seg mer betalt enn det de egentlig burde. Men som man sier, markedet rår, men hvem har sakt at markedskreftene ikke er ett kjeltringpakk de og?

Vi servicefolk må ha litt godt betalt for å gidde å yte service til utakknemlige kunder. Det er to ting som er sikkert: Det ene er at det er alltid for dyrt, uansett pris. Så vi kan likegjerne ta betalt så vi har til smør på brødskiva, det er samme klaget på pris uansett.

Det andre er at du hører bare tilbakemelding når det er for dårlig. Når det er bra, så hører du ikke et pip.

Jobben er ganske utakknemlig, og jeg synes det er helt rimelig at jeg tjener betydelig mere enn en komfortabel 8 til 4 kontorjobb. Ellers kunne jeg bare tatt en komfortabel 8 til 4 jobb selv. Syns du jeg tjener for godt? Begynn som sericemann selv da vel! Det er god plass for flere! som du sier, markedet rår :) Markedet etterspør DEG, som servicemann :)

 

Så da havner du sikkert i kategorien "langtifra alle" og godt er det med gode og service innstilte servicefolk. Men også du vet at det er mange Cowboyer i servicebransjen som liker å ta seg litt for godt betalt. Riktig er det ei heller at ingen sier takk, da hører du enten ikke godt nok etter eller så er du av den følsomme typen. Men jeg antar at selv du sier klart og tydelig ifra til  dine underleverandører om de ikke leverer det du skal ha til rett sted, kvalitet og fornuftig pris.  Helt enig med det som mange har som ett mantra, at "billig ikke er best", nødvendigvis, men det er ingen automatikk i at "dyrt er bedre". Det har vi nok altfor mange eksempel på av det motsatte.

 

Men om det er så ille fatt i bransjen din at dere synes dere fortjener å ta ublu priser fordi dere mener at de som trenger tjenestene deres er dumme og uforskammede og fortjener ikke bedre, da burde man kanskje ta ett lite kurs i kundebehandling eller finne noe annet å gjøre. For om det er grunnholdningen din at "Vi servicefolk må ha litt godt betalt for å gidde å yte service til utakknemlige kunder" da foreslår jeg at du finner ett annet beite om det du gjør er så forferdelig. Kundene er ditt livsgrunnlag men med den holdningen får du ikke jobb hos meg iallefall.

Endret av EremittPåTur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

...

På lik linje med redningsbiler i snøfokk, burde det være god butikk å drive omreisende lastebilservice og ta seg klekkelig godt betalt for å sette i stand eksosanlegg og drive dekkservice.

Det gjelder å være kjeltringene i forkant og ikke sitte igjen med svarteper!

 

Enig med mye av det du skriver, men dette skjønte jeg ikke. Ett av problemene som det synses om i artikkelen er jo nettopp høye kostnader med reparasjon av anlegget. Og når man skal spekulere i dette som man kan få inntrykk av at du vil, hvem er da kjeltringen om du var aldri så korrekt på papiret som servicemann?

 

Det du beskriver er en form for kjeltringvirksomhet som har fått lov å bre om seg med velsignelse, dessverre. Å ta seg grovt overbetalt for tjenester er kanskje greit i noens øyner, men i mine øyner er det slik "service" virksomhet som er den skyldige part når den driver andre til å jukse.

 

Servicefolk har nok dessverre en tendens, i mange tilfeller, langtifra alle, til å ta seg mer betalt enn det de egentlig burde. Men som man sier, markedet rår, men hvem har sakt at markedskreftene ikke er ett kjeltringpakk de og?

Vi servicefolk må ha litt godt betalt for å gidde å yte service til utakknemlige kunder. Det er to ting som er sikkert: Det ene er at det er alltid for dyrt, uansett pris. Så vi kan likegjerne ta betalt så vi har til smør på brødskiva, det er samme klaget på pris uansett.

Det andre er at du hører bare tilbakemelding når det er for dårlig. Når det er bra, så hører du ikke et pip.

Jobben er ganske utakknemlig, og jeg synes det er helt rimelig at jeg tjener betydelig mere enn en komfortabel 8 til 4 kontorjobb. Ellers kunne jeg bare tatt en komfortabel 8 til 4 jobb selv. Syns du jeg tjener for godt? Begynn som sericemann selv da vel! Det er god plass for flere! som du sier, markedet rår :) Markedet etterspør DEG, som servicemann :)

 

Så da havner du sikkert i kategorien "langtifra alle" og godt er det med gode og service innstilte servicefolk. Men også du vet at det er mange Cowboyer i servicebransjen som liker å ta seg litt for godt betalt. Riktig er det ei heller at ingen sier takk, da hører du enten ikke godt nok etter eller så er du av den følsomme typen. Men jeg antar at selv du sier klart og tydelig ifra til  dine underleverandører om de ikke leverer det du skal ha til rett sted, kvalitet og fornuftig pris.  Helt enig med det som mange har som ett mantra, at "billig ikke er best", nødvendigvis, men det er ingen automatikk i at "dyrt er bedre". Det har vi nok altfor mange eksempel på av det motsatte.

 

Men om det er så ille fatt i bransjen din at dere synes dere fortjener å ta ublu priser fordi dere mener at de som trenger tjenestene deres er dumme og uforskammede og fortjener ikke bedre, da burde man kanskje ta ett lite kurs i kundebehandling eller finne noe annet å gjøre. For om det er grunnholdningen din at "Vi servicefolk må ha litt godt betalt for å gidde å yte service til utakknemlige kunder" da foreslår jeg at du finner ett annet beite om det du gjør er så forferdelig. Kundene er ditt livsgrunnlag men med den holdningen får du ikke jobb hos meg iallefall.

 

Det handler ikke om å verken "fortjene", eller "lure", det er ganske enkelt markedskreftene.

Hvis jeg har mer jobb enn jeg klarer med, da tar jeg en lavere pris enn jeg kan. Da kan jeg prise meg høyere, slik at den overskytende arbeidsmengden faller bort, pga pris. Så da blir det som du sier, markedet rår. Jeg får den lønna markedet er villig til å betale. Synes du det er for dyrt, så får du begynne som servicecowboy selv. Det er ingen hemmelighet at det er plass til flere :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Dette er AdBlue

En løsning som brukes for ..

Faktaboksen er et politikersvar. Den svarer på spørsmålet "Hva brukes AdBlue til?" og ikke hva det er for noe. Jeg lurte helt fram til Wikipedia ga meg et godt svar: AdBlue er et varemerke. Diesel exhaust fluid (DEF) er en mer generell betegnelse. Det består av ca 1/3 urea løst i ca 2/3 vann. Når det sprøytes inn i eksosen fordamper vannet mens urea dekomponerer til ammoniakk og isocyansyre. Sistnevnte reagerer med vanndamp og danner mer ammoniakk. Ammoniakken reagerer med nitrogenoksidene i eksosen og danner nitrogen, vanndamp og CO2.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...