Simkin Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 Fikk oppdateringa her nå også med TEN S9+. Er det håp om at Telenor ikke er så forbanna treige med oppdateringer lenger? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Hvor lang skjerm tid har du da? Batteribruk dag nr 5 med S9+: Tok telefonen av lading ca 06.40 om morgenen. Har brukt den middels mye i dag. Det er nå 14 timer siden jeg tok telefonen av laderen. Jeg har 30% strøm enda. Dette betyr ca 5% i timen. Noe jeg er fornøyd med Beklager sent svar. Mener jeg hadde rundt 4,5 timer skjerm tid Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Har andre med Telenor her mistet VoLTE etter softwareoppdateringen som nettopp kom? Det er aktivert i innstillingene, men får ikke lenger opp ikonet slik jeg i hvert fall gjorde forrige uke. Tipper at det var oppdateringen som gjorde det, men det kan også være portering fra Komplett Mobil (som har Telenor-dekning) til Telenor. Samtidig høres det rart ut at det er aktivert for noen som leier av dem uten at det er det for egne kunder. Du må ta kontakt med komplett for å få det aktivert, eventuelt det kan gjøres via mine sider Altså - jeg har gått FRA Komplett Mobil TIL Telenor. Med KM hadde jeg det aktivert, med Telenor har jeg det ikke. Edit: fant det som en tjeneste jeg kunne aktivere hos Telenor. Endret 15. mars 2018 av Peppep Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 (endret) Vet ikke om dette er anerkjent, men Samsung gikk forrige uke ut med at telefonen kunne selges og ingen butikker trengte å vente til offisielt releasedato 16/03, sa selgeren til meg når jeg hentet mitt 9+ isted. Dette er kanskje grunnen til lav forhåndssalg av telefonen. Endret 15. mars 2018 av akira7 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Fikk oppdateringa her nå også med TEN S9+. Er det håp om at Telenor ikke er så forbanna treige med oppdateringer lenger? https://9to5google.com/2018/02/26/samsungs-galaxy-s9-confirmed-to-support-project-treble-for-faster-updates/ Lenke til kommentar
mohansno Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Så var det dette evinnelige problemet med at Google Calendar på PC ikke lar seg synke med mobilen. Heller ikke på S9. Noen som har oppskrift på hvordan løse dette? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Så var det dette evinnelige problemet med at Google Calendar på PC ikke lar seg synke med mobilen. Heller ikke på S9. Noen som har oppskrift på hvordan løse dette? Bruker du https://calendar.google.com ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Har ikke googlet det, men noen som vet hva dette betyr? Tlf var utladet, så skulle lade den opp. Er det muligens pga en kombinasjon av uoriginal ladekabel + for lite strøm fra USB-porten som gjør det? (Ladet via usb hub) Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 For meg ser det ut som advarsel om at telefonen har fått fuktighet slik at den ikke bør lades? Aldri sett det før men... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 (endret) Fikk oppdateringa her nå også med TEN S9+. Er det håp om at Telenor ikke er så forbanna treige med oppdateringer lenger? https://9to5google.com/2018/02/26/samsungs-galaxy-s9-confirmed-to-support-project-treble-for-faster-updates/ Ok, det høres jo lovende ut. Ingen vits å flashe til NEE da. (Ser den har kommet ut på SamMobile) Endret 17. mars 2018 av Simkin Lenke til kommentar
Merko Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 For meg ser det ut som advarsel om at telefonen har fått fuktighet slik at den ikke bør lades? Aldri sett det før men... Det høres jo litt merkelig ut da den er 1) vanntett 2) har lugget i forpakningen heletiden. har kun tatt den opp et par ganger for å se rundt i menyer ol, da jeg planlegger en retur av den Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Det høres jo litt merkelig ut da den er 1) vanntett 2) har lugget i forpakningen heletiden. har kun tatt den opp et par ganger for å se rundt i menyer ol, da jeg planlegger en retur av den Usj, har de enda ikke klart fikse det? Har hatt samme problem på S8+. Jeg er nødt til å bruke plastplugg i USB-porten (må bestilles separat, men Samsung later som om man ikke trenger det) for å få brukt lader når det er fuktig vær. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2018 Lad trådlaust da Trådløs ladning passer kun når man er innomhus og i ro. Om man har en mobil hvor batteriet for mange ikke holder en hel dag så trenger man også ladning som fungerer over USB. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Har ikke googlet det, men noen som vet hva dette betyr? Tlf var utladet, så skulle lade den opp. Er det muligens pga en kombinasjon av uoriginal ladekabel + for lite strøm fra USB-porten som gjør det? (Ladet via usb hub) Har opplevd det samme med S7en min. Fukt på ladekontakt. Skjer ofte etter jeg har f.eks vasket den i vasken. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Selv om telefonen er vanntett betyr det jo ikke at det er meningen eller smart å lade den under vann. Så gir jo mening å ha en sperre for det. Problematisk om den hindrer deg i å lade når det burde fungert derimot. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. mars 2018 Del Skrevet 18. mars 2018 Ok, det høres jo lovende ut. Ingen vits å flashe til NEE da. (Ser den har kommet ut på SamMobile) Hvis du er fortrolig med flashing og ikke bekymret for factory reset, vil du trives bedre med NEE enn TEN, vanlige oppdateringer har ingenting med Treble å gjøre. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 (endret) Har også jukset litt med dual sim og microSD allerede 20180309_194749.jpg 20180309_194556.jpg 28870633_10213892932829187_7726718084731371520_n.jpg Hvordan funker denne løsninga? Bra? Er det vanskelig å få sim-kortet og sd-kortet å ligge "riktig"? Det eneste du har gjort er å klippe sim-kortet helt inn til chippen? Du har ikke limt det i sd-kortet? Erfaring og tips takk Edit: Fant egentlig ut av dette på youtube. Må en lime sim-chipen fast i sd-kortet, eller kan den ligge løs? Endret 19. mars 2018 av JFM Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Har også jukset litt med dual sim og microSD allerede 20180309_194749.jpg 20180309_194556.jpg 28870633_10213892932829187_7726718084731371520_n.jpg Hvordan funker denne løsninga? Bra? Er det vanskelig å få sim-kortet og sd-kortet å ligge "riktig"? Det eneste du har gjort er å klippe sim-kortet helt inn til chippen? Du har ikke limt det i sd-kortet? Erfaring og tips takk Edit: Fant egentlig ut av dette på youtube. Må en lime sim-chipen fast i sd-kortet, eller kan den ligge løs? Funker konge, er ikke så vanskelig om du tar deg tiden til å gjøre det riktig, men du bruker en lighter eller noe annet varmt for å få kun chippen fra SIM-kortet. Går vell an å la det ligge løst, men tror du skal ha ganske flaks for å få det til, jeg slo bare til med superlim Lenke til kommentar
JFM Skrevet 19. mars 2018 Del Skrevet 19. mars 2018 Flott Har blitt enig med Telia om å endre mitt nåværende telefonabonnement fra 40GB pr.mnd til 3GB (selvom jeg har binding). Jeg skal i tillegg opprette et mobilt bredbåndsabonnement (enten 100 eller 200GB) med to sim-kort hvorav et er i telefonen og et i en 4G router Venter bare på at mitt nye SD kort på 256GB skal komme i posten 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå