Harald Brombach (digi.no) Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Foxit mener at brukerne er godt nok beskyttet med annen funksjonalitet i Reader-programvaren.Vil ikke fjerne alvorlige sårbarheter i mye brukt PDF-program Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hvilken PDF-leser bør man bytte til hvis ikke Foxit tar til vettet? En leverandør som ikke vil fikse sikkerhetshull i programvaren sin har ikke jeg veldig lyst til å bruke... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 SumatraPDF funker greit.. 1 Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Har ikkje Microsoft en standard PDF leser som burde dekke dei fleste formål? Sånn som OSX, Gnome eller KDE? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Man kan åpne PDF'er i Firefox også. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Har ikkje Microsoft en standard PDF leser som burde dekke dei fleste formål? Sånn som OSX, Gnome eller KDE? Husker ikke med eldre Windows versjoner men Windows 10 tar vertfall å åpner PDFer i Edge. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Jeg har hatt problemer med å åpne visse PDF'er i Edge, vet ikke hvorfor eller om det er et vanlig problem. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Jeg har ingen annen pdf-leser på jobbpcen min så fungerer fint for meg. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Vell eg har opplevd at noen PDF'er krever Adobe Reader. Ironisk nok så leverer ISO 27001 dokumentasjonen sin i ein sånn PDF. Og eg har svartelistet Adobe Reader i selskapet vårt. 1 Lenke til kommentar
digimator Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Jeg har hatt problemer med å åpne visse PDF'er i Edge, vet ikke hvorfor eller om det er et vanlig problem. Det er eit vanlig problem. 1 Lenke til kommentar
digimator Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Hvilken PDF-leser bør man bytte til hvis ikke Foxit tar til vettet? En leverandør som ikke vil fikse sikkerhetshull i programvaren sin har ikke jeg veldig lyst til å bruke... Eg har brukt Foxit i mange år uten å ha hatt behov for å gå ut av sikker lesemodus. At det blir redusert sikkerhet når ein slår av "Sikker lesemodus" ligg jo i namnet, så burde vera liten/ingen grunn til panikk. Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Artikkelen er missvisende, den krever at en bruker slår av litt sikkerhet først. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 http://thehackernews.com/2017/08/two-critical-zero-day-flaws-disclosed.html Foxit spokesperson has provided the following statement to The Hacker News via an Email: "Foxit Software is deeply committed to delivering secure PDF products to its customers. Our track record is strong in responding quickly in fixing vulnerabilities. We are currently working to rapidly address the two vulnerabilities reported on the Zero Day Initiative blog and will quickly deliver software improvements. In the meantime, users can help protect themselves by using the Safe Reading Mode." "We apologize for our initial miscommunication when contacted about these vulnerabilities and are making changes to our procedures to mitigate the probability of it occurring again." Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 Vell eg har opplevd at noen PDF'er krever Adobe Reader. Ironisk nok så leverer ISO 27001 dokumentasjonen sin i ein sånn PDF. Og eg har svartelistet Adobe Reader i selskapet vårt. Adobe Reader støtter noe utvidet funksjonalitet i pdf filer ja, spesielt i sammenheng med rikt media. Men jeg tviler sterkt på at pdfer fra ISO inneholder noe av dette, sikker på at de dokumentene du snakker om ikke kommer fra en 3.part? Jeg har aldri hatt problemer med å åpne pdfer fra ISO. Lenke til kommentar
Harald Brombach (digi.no) Skrevet 22. august 2017 Forfatter Del Skrevet 22. august 2017 http://thehackernews.com/2017/08/two-critical-zero-day-flaws-disclosed.html Foxit spokesperson has provided the following statement to The Hacker News via an Email: "We apologize for our initial miscommunication when contacted about these vulnerabilities and are making changes to our procedures to mitigate the probability of it occurring again." "Foxit Software is deeply committed to delivering secure PDF products to its customers. Our track record is strong in responding quickly in fixing vulnerabilities. We are currently working to rapidly address the two vulnerabilities reported on the Zero Day Initiative blog and will quickly deliver software improvements. In the meantime, users can help protect themselves by using the Safe Reading Mode." Takk, vi oppdaterer saken med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå