Gå til innhold

P4 1,6Ghz Northwood tilgjengelig

jason

Anbefalte innlegg

Ser stadig vekk at det blir referert til at det er lenge til den blir tilgjengelig i de forskjellige butikker.

Men fant faktisk en her på forumet som skal selge sin. (Forstå det den som kan)

Tråden ligger her: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=17619&forum=24

Hehe, hvis en går inn på den linken han refererer til så er det jo ikke problemer å kjøre den opp ihvertfall:

http://www.slapps.com/review/sd7/index.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-01 11:08, Dollar skrev:

Jeg fikk nå en fra PS data går, det var slett ikke noe vanskelig.

Dollar, har du handlet nytt hovedkort til denne oppgaven? Jeg fikk nemlig problemer med å kjøre BD7 kortet over 133MHz FSB, og jeg har enda til gode og se noen kjøre over 140MHz på dette kortet. Det hadde vært artig om du fikk ditt kort stabilt på en høyere FSB, for det er bra futt i det hovedkortet.

Dersom du skal bruke BD7 kortet, vil du se det som vi snakket om tidligere, at du ikke kan velge spenning over 1.625 på NW prosessorene.

Det skal bli interessant å se hva du får til.

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-03-01 14:08 ]

Lenke til kommentar

Jeg har BD7 og maks volt er nok i skrivende stund bare 1,625 volt med 1,6 Northwood. Men det er lovd en ny bios, med mere futt.

Hvis man har det travelt, så er det jo også greit og modde CPU for litt ekstra volt.

I denne http://www.octools.com/index.cgi?caller=ar...bd7r/bd7r_1.htm testen så klarer de faktisk 150 fsb, dog med slarkete minne instillinger.

Selv klarte jeg ikke mere en 131, men jeg legger skylden på PC2100 minnet mitt.

Jeg har heller ikke peiling på nevnte minne instillinger.

Tror jeg må lese litt mer om overklokking...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 01:39, Andree skrev:

Kjøp Asus P4S 333!

Kjører selv en Intel P4 [email protected] uten problem på dette kortet (16*150). Har lagt ut test resultat av oppsettet mitt.

Her:

/Andree

Problemet med dette kortet er vel temperaturovervåkningen. Vil faktisk gå så langt å si at det er grunn nok til ikke å kjøpe disse kortene.

Når en først er godt til anskaffelse av en P4 Northwood, så må en bare overklokke, noe annet er ikke akseptabelt.

Noe av det viktigste verktøyet en da har er temperaturovervåkningen. Hvis de ikke er bedre enn det som Asus har levert til nå med asusproben så er det min mening at en burde styre klar disse kortene.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke ha NW for det kommer en ny stepping (som kan klokkes mer) - ha Willy @ 2.2/130fsb og det holder.

Har ellers kjørt over 1.75v på NW med dette kortet - men "standard bios'n" støtter ikke kortet mer enn 1.625v for NW men med en mer romslig BIOS er det den grensen en saga blott (har selv sett det).

Har ikke sett noen klage over at kortet er vrangt på høy FSB, kjenner en som kjører det på 155fsb og har sett flere tester av 150++.

Får se på TG - kanskje jeg kan lure en stakkar til å bytte cpu med meg, få meg NW :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 02:03, Dollar skrev:

Jeg skal ikke ha NW for det kommer en ny stepping (som kan klokkes mer) - ha Willy @ 2.2/130fsb og det holder.

Har ellers kjørt over 1.75v på NW med dette kortet - men "standard bios'n" støtter ikke kortet mer enn 1.625v for NW men med en mer romslig BIOS er det den grensen en saga blott (har selv sett det).

Har ikke sett noen klage over at kortet er vrangt på høy FSB, kjenner en som kjører det på 155fsb og har sett flere tester av 150++.

Får se på TG - kanskje jeg kan lure en stakkar til å bytte cpu med meg, få meg NW :smile:

Forstår jeg deg rett når du skal sitte å vente på en NW som har ny stepping, og kan overklokkes mer enn dagens?

Hallo Dollar, hvor har du vært den siste måneden? Ikke for å virke uhøflig, men hva er sjansen for at det kommer en prosessor som kan overklokkes mer enn de rett over 50% folk har vist til nå?

Forresten i ID2 så skreiv du

Quote:

Men den var vel kanskje ikke til deg :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 02:03, Dollar skrev:

Forstår jeg deg rett når du skal sitte å vente på en NW som har ny stepping, og kan overklokkes mer enn dagens?

Hallo Dollar, hvor har du vært den siste måneden? Ikke for å virke uhøflig, men hva er sjansen for at det kommer en prosessor som kan overklokkes mer enn de rett over 50% folk har vist til nå?

Forresten i ID2 så skreiv du

Quote:

Men den var vel kanskje ikke til deg :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 01:39, Andree skrev:

Kjøp Asus P4S 333!

Kjører selv en Intel P4 [email protected] uten problem på dette kortet (16*150). Har lagt ut test resultat av oppsettet mitt.

Her:

/Andree

Eh, var den til meg?

Jeg kjøper nå ikke nytt hovedkort og ny ram for og få 200 mhz mer! :razz:

Hehe, det for da være måte på entusiasme.

[ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-03-05 02:29 ]

Lenke til kommentar

Jason - jeg har 2.2GHz nå - jeg gidder rett og slett ikke bytte får å nå 2.4 eller 2.5

Jeg tviler på jeg gidder å bytte før jeg kan være ganske trygg på å klare 2.6~2.7 minimum - og jeg gidder ikke ha en støyete vifte.

NW @ 2.4 er seff helt sjef om du sliter med en Athlon eller P3 men fra en 2.2 Willy er det ikke akkurat store "oppgraderingen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...