abrj Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Hvis vi går inn på f.eks Komplett og ser på Nye Produkter, så har de brutt ordene etter et visst antall tegn. Hvordan kan jeg gjøre dette i PHP og med følgende kode under? Har prøvd å se på andre tips her på hardware.no, men finner ikke ut av det. Orddelingen må i såfall finne sted på $row->norsk <?php $query="select * from linker where kategori=$z ORDER BY `id` DESC LIMIT 0 , 5"; $result=mysql_query($query) or die(mysql_error()); echo "<table border=0>"; while ($row=mysql_fetch_object($result)) { echo "<tr>"; echo "<td>"; echo "<a href=$row->prefix$row->link$row->norskon>$row->norsk</a>"; echo "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> Endret 7. desember 2003 av abrj Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Om jeg ikke har misforstått helt, vil dette funke: if(strlen($row->norsk) > $MAX_NAMELENGTH) $delt= substr($row->norsk, 0, $MAX_NAMELENGTH)."..."; Lenke til kommentar
abrj Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Sven-O; Du må nesten utdype den litt for meg er du snill, hvor skal jeg sette dem inn i koden min? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 f.eks.: $MAX_NAMELENGTH = 20; if(strlen($row->norsk) > $MAX_NAMELENGTH){ $delt = substr($row->norsk, 0, $MAX_NAMELENGTH)."..."; }else{ $delt = "$row->norsk"; } echo "<a href=\"$row->prefix$row->link$row->norsk\">$delt</a>"; Du bude også kanskje lag en funksjon som sjekker at stringen er et tegn mer enn tillatt for det settes inn tre . Så du burde kanskje bruke: $delt = substr($row->norsk, 0, $MAX_NAMELENGTH - 3)."..."; Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hvorfor bruke mysql_fetch_object? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Torbjørn: har du noen andre tips? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) mysql_fetch_assoc edit: har ingen begrunnelse hvorfor.. har bare sett mysql_fetch_assoc eller mysql_fetch_row i alle eksempler jeg har sett. er vel en smakssak når alt kommer til alt. så lærte jeg noe også Endret 8. desember 2003 av Torbjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå