Gå til innhold

Far Cry 3 vil ikke bruke fullskjerm

egen9

Anbefalte innlegg

Har nå fått et problem med Far Cry 3, som før fungerte uten problemer. Koblet til pc'n har jeg to skjermer, hvor kun den ene brukes når jeg skal spille. Denne er satt som primærskjerm, og alle andre spill åpnes da kun på den.* Dette er en Acer V243HQ med en oppløsning på 1920x1080.

Nå i det siste har derimot Far Cry 3 nektet å åpne kun på denne ene skjermen, og prøver å bruke begge. Da skjermene har forskjellig oppløsning går jo ikke dette, og den ender opp i en av tre tilstander:

1) Spillet dekker et ørlite felt av Skjerm 2, går "under" skjerm 1, og er umulig å manøvrere i

2) Spillet går i vindusmodus på skjerm 1, men halve skjermen (den halvdelen nærmest skjerm 2) er utilgjengelig for musa

3)  Spillet går i vindusmodus på skjerm 1 i latterlig lav bildekvalitet, og musen hopper frem og tilbake. 

Har ikke gjort noen forandringer med verken maskinvare, eller programvare siden sist gang jeg kan huske at det fungerte, annet enn oppdateringer på Uplay, grafikkdriver, og spillet. (Hehe, det er vel en del forandringer på programmvare? :p )

Alle grafikkinstillingene gjøres i utgangspunktet av Geforce Experience, som bl.a. har satt oppløsningen til 2715x1527 DSR. Har også prøvd å sette oppløsningen ned til 1920x1080, uten at det har forandrer på noe som helst.

Har egentlig ikke peiling på hva problemet kan være, og google gir heller ingen svar, så håpet kanskje noen her har noen ideer`?

*Kan nevnes at skjerm 2 er koblet i port 1, og dermed brukes som skjermen til BIOS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...