Gå til innhold

4K Skjerm til progging og litt spill en sjelden gang


sindredl

Anbefalte innlegg

Heyo!

 

Sitter i dag med en 24 1080p 144hz + 22" 1680*1050 skjerm. 24" skjermen er flott å spille på, men spiller ikke veldig mye lenger. Savner litt større arbeidsflate og plass. Det jeg i hovedsak gjør nå er programmering. Jeg har en stasjonær pc, men jeg har også en macbook pro som jeg bruker mye mer til bla. Xcode/iOS utvikling.

 

Vurderer noe sånt som dette:

Samsung 28" 4K LED FreeSync U28E570D

 

Såå, kom gjerne med argumenter på hvorfor jeg ikke burde velge denne eller om det er bare å kjøre på :)

 

Takker for alle innspill :)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Ultrawide-skjermer? Har du et AMD skjermkort som kan dra nytten av Freesync? Hva er budsjettet? 

Folk som har gått over til Ultrawides sier at det er en ny verden med arbeidsprogrammer, har ikke noe erfaring fra slikt så kan ikke si noe om plassering og arbeidsstørrelse. 

 

Er i utgangspunktet ikke så veldig gira på ultrawide, kanskje mest fordi jeg vil ha 4K, hehe. Men også litt fordi jeg tenker å bruke 24" skjermen min som skjerm nr2 på høyresiden. Har ikke AMD nei, har et nvidia 1070gtx kort, fullt klar over at jeg ikke drar nytte av Freesync :) Har nvidia pro kort i macbooken, men regner ikke med skjermkortene i macbookene støtter freesync uansett :p

 

 

 

Budsjettet er litt åpent, men fikk egentlig lyst på denne fordi den så bra ut, var fin størrelse med 4K til en fin pris.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Se der ja. Spørsmålet for meg er vel om IPS er verdt 2 ekstra lapper. Jeg har rett og slett ikke nok erfaring/sett nok skjermer til å vite hvor stor forskjellen er.

 

Sånn jeg har skjønt det så har IPS bedre innsynsvinkel og bedre fargegengivelse (?).

Endret av sindredl
Lenke til kommentar

Se der ja. Spørsmålet for meg er vel om IPS er verdt 2 ekstra lapper. Jeg har rett og slett ikke nok erfaring/sett nok skjermer til å vite hvor stor forskjellen er.

 

Sånn jeg har skjønt det så har IPS bedre innsynsvinkel og bedre fargegengivelse (?).

Livligere farger og bedre innsynsvinkel, det har du rett i. IPS paneler er tregere enn den "Normale" TN-panelet som blir brukt i spill-skjermer. Så et IPS-panel pleier å ligge rundt 4-5ms responstid, mens et TN-panel kan komme ned til 1ms responstid.

Hvis du vil ha en generelt sett mer komfortabel og farget skjerm, er en skjerm med IPS-panel veien å gå, spesielt hvis du ikke spiller spill som krever rask responstid (og at du ikke har skyhøyt konkurranseinstinkt).

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...