fivebigcities Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Ja, tittelen sier det meste. Hvem bør ta over roret hvis Arbeiderpartiet taper valget?Det har vært en del snakk i media i det siste om at Jonas Gahr Støre ikke kan fortsette som Arbeiderparti-leder dersom venstresiden taper valget og hans regjeringsprosjekt havarerer allerede før det har begynt.Slike ting finnes det selvsagt ingen regler for, så hvis han ønsker å fortsette, og partiet ønsker å beholde han, så er det nok også han som kommer til å lede an også ved stortingsvalget i 2021.Men hva tenker dere? Bortsett fra Jonas så pekes det på to andre kandidater, nemlig Trond Giske og Hadia Tajik, og det er da jeg lurer på hva dere tenker om disse som mulige ledere for Arbeiderpartiet.Jeg kan begynne med mine tanker om disse, så kan skyte inn med hva dere tenker etter hvert.La meg starte med Trond Giske. I motsetning til hva mange mener om han, så liker jeg han. Ikke nok til at jeg ønsker han som leder for Arbeiderpartiet. Men nok til at jeg ikke brekker meg når jeg ser han på tv. Og det er da i det minste noe.Men litt mer alvorlig. Han viser evne til refleksjon, og det er bra. Han synes mottakelig for innspill når han prater med folk. Og han er ikke av sorten som må vri og vrenge på alt som blir sagt rundt han. Det viser trygghet. Jeg ønsker han ikke som leder for Arbeiderpartiet. Men at han er en ressurs for partiet er det ingen tvil om.Hva gjelder Hadia Tajik så er jeg langt mer skeptisk. Hun er helt motsatt av Giske, virker det som, i det at hun synes å være veldig vanskelig å få til å reflektere fram og tilbake rundt et tema. I stedet pusher hun bare på med hva hun på forhånd har bestemt seg for å si og det blir for ensidig for meg. Jeg vil gjerne se at det foregår noe oppe i hodene til politikerne våre, og det kan jeg ikke se hos Hadia Tajik. Som leder er hun helt uaktuell. Men kan kanskje fungere som en vaktbikkje?Jeg vet ikke, men vil gjerne høre hva dere tenker. Hva gjelder Jonas Gahr Støre så synes jeg han er både tør, stiv og lite folkelig. Og siden jeg har sagt hvordan jeg opplever de to andre sin evne til å reflektere rundt ting og være mottakelig for innspill, så la meg si det sånn: Støre forsøker å framstå som han evner å underholde tanker og idéer som ikke er hans egne, men det blir fort anstrengt og det er lettgjennomskuelig. Jeg ønsker ikke han som leder heller. Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Martin Kolberg kanskje? 3 Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Eller kanskje Eskil Pedersen? Han høres jo akkurat ut som landsfader Jens Stoltenberg. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hadia Tajik selvfølgelig! Hun burde også bli Norges neste statsminister, nettopp fordi: - Hun er muslim - Hun er kvinne - Hun er datter av pakistanske fødte foreldre Norge bør stå fram som en nasjon som er den første til å ha muslimsk statsminister i Europa! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Synes Arbeiderpartiet har ganske få representanter som jeg tror ville passet som partiledere, og jeg synes helt klart Hadia Tajik fremstår som det beste valget. Hun er flink og har en jovial fremtoning som jeg også synes Stoltenberg hadde, men som jeg synes mangler hos Støre og Giske. Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Hadia Tajik selvfølgelig! Hun burde også bli Norges neste statsminister, nettopp fordi: - Hun er muslim - Hun er kvinne - Hun er datter av pakistanske fødte foreldre Norge bør stå fram som en nasjon som er den første til å ha muslimsk statsminister i Europa! Jeg også tror at det blir henne. Netttopp av den grunn som du sier. Hun er kvinne og hun er muslim. Det blir ikke mer politisk korrekt enn det. Nå, hadde hun bare vært enda litt yngre, så hadde hun vært kulturkrigerne på venstresidens våte drøm. Hva angår det andre du skriver så antar jeg at du er ironisk. Hvis ikke, greit. You be you, som det heter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 (endret) Trond Giske fremstår som den mest rolige og beherskede av de to. Hadia har en forferdelig stemme og dialekt og passer bedre som nyhetsanker i TV2. Martin Kolberg gjør en god jobb der han er, men er uspiselig i andre sammenhenger. Sats på Trond Giske. Dessuten har han trøndersjarm. Eskil Pedersen? Ingen snakker høyt om det, men han begikk politisk selvmord da ha han rømte fra Utøya 22.7.11. Ledere skal passe på dem de leder. Endret 20. august 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Ja takk begge deler! Det spiller ingen rolle, både Giske og Tajik er gode kandidater for å sikre et nytt nederlag om ytterligere fire år. Personlig tror jeg Rune Øygård ville være en perfekt leder for Kommunistpartiet Arbeiderpartiet. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Synes Arbeiderpartiet har ganske få representanter som jeg tror ville passet som partiledere, og jeg synes helt klart Hadia Tajik fremstår som det beste valget. Hun er flink og har en jovial fremtoning som jeg også synes Stoltenberg hadde, men som jeg synes mangler hos Støre og Giske. Jeg er enig der, men tror ikke Norge er klar for en muslim som statsminister enda. Det skaper nok litt for mye oppstyr rundt henne som person og gir mer vann på mølla til AP-haterne. Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hadia Tajik selvfølgelig! Hun burde også bli Norges neste statsminister, nettopp fordi: - Hun er muslim - Hun er kvinne - Hun er datter av pakistanske fødte foreldre Norge bør stå fram som en nasjon som er den første til å ha muslimsk statsminister i Europa! - hun er også for avvikling av monarkiet. Er mitt dessidert største problem med henne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 BTW: hadde Støre motkandidater da han ble "valgt"? Jeg mener å huske at en del aktuelle motkandidater sa pent nei til å stille, slik at Støre bare ble klappet inn. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hadia Tajik selvfølgelig! Hun burde også bli Norges neste statsminister, nettopp fordi: - Hun er muslim - Hun er kvinne - Hun er datter av pakistanske fødte foreldre Norge bør stå fram som en nasjon som er den første til å ha muslimsk statsminister i Europa! Hvilke land regner du som Europeiske? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_leaders_and_politicians#Europe Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Jeg er enig der, men tror ikke Norge er klar for en muslim som statsminister enda. Det skaper nok litt for mye oppstyr rundt henne som person og gir mer vann på mølla til AP-haterne. Nja. Vær ikke så sikker på det. Det er mange i Arbeiderpartiet som mener at det nettopp er en muslim på topp av partiet og Norge trenger. De vil hevde at "tiden er inne" og at det vil være et "løft" for minoritetsnordmenn. Resten av oss vil rive oss i håret og påpeke at det bare er symbolpolitikk, men til ingen nytte. Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Trond Giske fremstår som den mest rolige og beherskede av de to. Hadia har en forferdelig stemme og dialekt og passer bedre som nyhetsanker i TV2. Martin Kolberg gjør en god jobb der han er, men er uspiselig i andre sammenhenger. Sats på Trond Giske. Dessuten har han trøndersjarm. Eskil Pedersen? Ingen snakker høyt om det, men han begikk politisk selvmord da ha han rømte fra Utøya 22.7.11. Ledere skal passe på dem de leder. Jeg tror landsfader Jens Stoltenberg ville begått det samme politiske selvmordet hvis han hadde vært i samme situasjon som Eskil Pedersen 22.7.11... Så ser ikke hvorfor Eskil Pedersen er dårligere egnet i rollen som landsfader enn Jens Stoltenberg var. Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Jeg er enig der, men tror ikke Norge er klar for en muslim som statsminister enda. Det skaper nok litt for mye oppstyr rundt henne som person og gir mer vann på mølla til AP-haterne. Nja. Vær ikke så sikker på det. Det er mange i Arbeiderpartiet som mener at det nettopp er en muslim på topp av partiet og Norge trenger. De vil hevde at "tiden er inne" og at det vil være et "løft" for minoritetsnordmenn. Resten av oss vil rive oss i håret og påpeke at det bare er symbolpolitikk, men til ingen nytte. Hvorfor ikke hun Helga Pedersen? Har vi hatt noen same som statsminister før? Det er like mye minoritet som muslimer, og vel så det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 (endret) @fivebigcities: "Resten av oss" kan vise seg å være katastrofalt mange for Kongelig Norske, men du kan ikke bruke vestlig logikk for å forstå hvordan noen kan gå til valg på økte skatter. Endret 20. august 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Når man ser på listen av kandidater som nevnes her, så er det i det minste liten tvil om at Arbeiderpartiet har nok av tullinger å velge blant. Eskil, Hadia, Jonas, Trond Giske.. for å ikke glemme Kolberg, Huidtfeldt, Trettebergstuen, Aasrud, Helga Pedersen og sist men ikke minst Marianne Marthinsen. Jeg tror jammen jeg går for Jan Bøhler som statsminister, eller kanskje Hilmar Høl, kun fordi navnet hans står i stil til partiet han representerer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Dr. WHO bør vel være en kandidat... Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Dr. WHO bør vel være en kandidat... Det skjer nok aldri. Hun er nullskatteyter, og hvis hun blir statsminister må hun komme tilbake til Norge igjen og dermed begynne å betale skatt igjen. Tror du hun vil betale den skatten hun har tvunget andre til å betale? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 (endret) Nei, hun hadde nok klart å snike seg unna uansett... Trinn 1: innføre og bli president i Norge Trinn 2: innføre skattefri apanasje til presidenten Trinn 3: Profit! Endret 20. august 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå