Dexterious Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hallo! Skal lage gjestebok med sql og php men lurer først på noe. Når jeg skriver create table og de greiene i sql. Skal jeg lagre den eller lagres den automatisk? I så fall det siste hvor lagres det helt sånn egentlig? Jeg bruker php triad. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Tabellen blir lagret idet du trykker enter etter ; i mysql monitoren, så sant det ikke er noen errors da. Tabellene blir lagret i mysql/data/databasenavn, men det trenger du egentlig ikke bry deg om. For å se tabellen du laget, skriver du DESCRIBE tabellnavn; Edit: Hmm, nå ble jeg usikker på om jeg faktisk svarte på det du spurte om, men.. det vil jo vise seg. Endret 7. desember 2003 av Edorph Lenke til kommentar
Dexterious Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Takk, Edorph! Ble jo litt klokere nå Nå har jeg gjort alt ferdig men når jeg skulle teste den så dukket det opp noe jeg også trenger litt veiledning til. Warning: Access denied for user: 'brukernavn@localhost' (Using password: YES) in c:\apache\htdocs\gjestebok.php on line 7 Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'brukernavn@localhost' (Using password: YES) in c:\apache\htdocs\gjestebok.php on line 7 Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Denne feilmeldingen får du nok fordi du bruker feil brukernavn eller passord når du kobler til MySQL databasen i gjestebok.php. Se etter følgende linje i koden: $db = mysql_connect("localhost", "brukernavn", "passord"); Her må du passe på at du har skrevet inn riktig brukernavn og passord (og host også, men den er vanligvis localhost hvis MySQL serveren ligger på samme maskin som web-sidene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå