Redaksjonen. Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Fersk meningsmåling.Dette vil ingeniørene stemme Lenke til kommentar
afterall Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Så... nesten en av tre ingeniører stemmer AP, og en av tre ingeniører stemmer Høyre. Ok. Forskjellene var da ikke akkurat oppsiktsvekkende vil jeg påstå. 1 Lenke til kommentar
Trond Saltskår Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Her har 'Andre' en oppslutning på 6%. Kanskje TU burde gå mer i detalj på disse? 3 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Så... nesten en av tre ingeniører stemmer AP, og en av tre ingeniører stemmer Høyre. Ok. Forskjellene var da ikke akkurat oppsiktsvekkende vil jeg påstå. Mange ingeniører som er boligspekulanter og kjenner seg igjen i Støre vil jeg tro? 1 Lenke til kommentar
ZZ0J8M13 Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Høyres svekkelse av arbeidsmiljøloven er en av årsakene til en nedgang på 10% fra forrige valg. Mer midlertidighet og mer innleie vil berøre flere og flere ingeniører. 4 Lenke til kommentar
Incoming opinion Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Her har 'Andre' en oppslutning på 6%. Kanskje TU burde gå mer i detalj på disse? Vil tru Rødt har 3-4 % av desse. Litt rart å ikkje skille dei ut som eige parti i oversikta når dei faktisk er større enn SV (basert på målinger i befolkninga ellers). 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Det som eg synes var mest overraskande med denne statistikken er kor likt ingeniørane speiler befolkninga ellers, noke som viser at ingeniørar er vanskelige å sette i politisk bås. Men når det er sagt så er det to ting som stikk seg ut. Det fyrste er sjølvsagt at Høgre har langt større oppslutting blant ingeniørar enn ellers i befolkninga, det andre er at oppsluttinga hos Høgre går på omtrent lik bekostning av Ap og Frp. Og sidan statistikken viser at berre ca 40% av ingeniørane stemmer blått, ca 30% på raude parti og resten sentrum så er det ikkje lett å sette ingeniørane i politiske båsar ved å for eksempel hevde at ingeniørar flest er høgrefolk. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg EremittPåTur Skrevet 21. august 2017 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2017 Uten skam i blikket kan jeg si at jeg er en Senterpartist. Men i år vil stemmen min allikevel gå til Høyre. Hvorfor? Fordi SP er en garantist for at AP kommer til makten. Selv om jeg ikke er enig i alt som dagens regjering har kokt ihop så er jeg gammel nok til ikke å glemme slik mange gjør som skifter beite ved hvert valg. Og jeg opplevde APs mange regjerings kollisjoner som mer udemokratiske enn hva høyresiden har fått i stand, og mer tåkete. At regjerings-partiene krangler litt seg i mellom er helt naturlig, det vitner om individuell frihet, det bekymrer meg mer at AP med jernhånd kontrollerer sin side slik de faktisk gjør. LO er ett grelt eksempel på dette. 15 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Her har 'Andre' en oppslutning på 6%. Kanskje TU burde gå mer i detalj på disse? For øvrig mangler "Andre" på resten av befolkningen, som bare teller opp til 95,7 %. Lenke til kommentar
Matias Holte Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 "Erna snakket om omstilling lenge før oljeprisfallet kom." Der har vi problemet ned AP og H, de snakker om omstilling, men gjør lite. Det vi trenger er politikere som ikke bare sier omstilling i taler, men også setter i gang tiltak. For verden er raskt på vei til et lavere oljeforbruk ( https://www.economist.com/news/leaders/21726071-it-had-good-run-end-sight-machine-changed-world-death ), og de nye oljefeltene er dyre og blir lett utkonkurrert av feks Saudi Arabia. Derfor bør vi i dag støtte ingeniørene som vurderer å bytte bransje, så vi kan bruke kompetansen der den kommer bedre til nytte. (For ordens skyld, eksisterende felt er fremdeles lønnsomme, og bør fortsette en stund til). For meg gjør det miljøpartiet de grønne til det beste valget. Og andrekandidat i Oslo, BI-professor Per Espen Stoknes, som er på nippet til å komme inn, har lenge kommet med gode spådommer og forslag til retningsendring. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 22. august 2017 Del Skrevet 22. august 2017 (endret) Her har 'Andre' en oppslutning på 6%. Kanskje TU burde gå mer i detalj på disse? Hvem bryr seg om de? KRV, V, SV og MDG hører også hjemme under andre. Endret 22. august 2017 av -Night- Lenke til kommentar
Sjukov Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Høyres svekkelse av arbeidsmiljøloven er en av årsakene til en nedgang på 10% fra forrige valg. Mer midlertidighet og mer innleie vil berøre flere og flere ingeniører. Godt poeng. Ingen vinnersak for høyre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå